En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nidblödning kommer (ibland) när ägget fäster. Spottings är att det kommer lite småblod någon dag innan mensen drar igång.

Typiskt att mensen som alltid vill komma nån dag tidigt verkar vilja vänta tills den egentligen ska komma...
Bara för att jag vill att den ska komma.... ;)

Inser att jag gick på repeat i mitt sista inlägg :o

Men jaja, jag har en fråga. Har någon av er haft hormonspiral tidigare? Min kropp har gått bananas. Trodde att det var en vanlig mens som dök upp men jag är nu inne på dag 7 med blödningar som inte vill avta riktigt :s inte enligt mitt normala. Dag 7 brukar vara nästan helt blödningsfri. Vad händer med mig? Jag som ville sätta igång med nuppande nu och sexlusten efter hormonerna har ju återvänt och allt :(

Inser att jag gick på repeat i mitt sista inlägg :o

Men jaja, jag har en fråga. Har någon av er haft hormonspiral tidigare? Min kropp har gått bananas. Trodde att det var en vanlig mens som dök upp men jag är nu inne på dag 7 med blödningar som inte vill avta riktigt :s inte enligt mitt normala. Dag 7 brukar vara nästan helt blödningsfri. Vad händer med mig? Jag som ville sätta igång med nuppande nu och sexlusten efter hormonerna har ju återvänt och allt :(

Jag har haft hormonspiral 2 ggr efter varandra (så nästan 11 år i streck). Jag tog ut min i maj och fick därefter ägglossningssymptom 2 ggr efter varandra med ca 1-2 veckor mellan, sedan 2 veckor efter sista ägglossningen kom mensen. Sedan var den regelbunden och i juli blev jag gravid (som ju slutade i missfall). Har haft en mens efter missfallet. All mens efter spiralen togs ut har varit väldigt sparsam, har inte behövt ha binda.

Jag har haft hormonspiral 2 ggr efter varandra (så nästan 11 år i streck). Jag tog ut min i maj och fick därefter ägglossningssymptom 2 ggr efter varandra med ca 1-2 veckor mellan, sedan 2 veckor efter sista ägglossningen kom mensen. Sedan var den regelbunden och i juli blev jag gravid (som ju slutade i missfall). Har haft en mens efter missfallet. All mens efter spiralen togs ut har varit väldigt sparsam, har inte behövt ha binda.
Mina blödningar började ju strax efter att den togs ut. Först sparsamt ett par dagar och sedan som mens. Tog ut spiralen delvis för att jag inte upplevde den som något positivt och vi tänkte att då kör vi på en graviditet till i stället så den satt inte ens 2 månader så kroppen kanske är i chock?

Hua nu börjar det närma sig BIM.
Har haft rosa flytningar två gånger denna veckan ( så det kommer på pappret vid toabesök) vilket jag inte brukar ha, brukar komma kvällen innan mens men inte flera dagar innan.
Sen har jag även haft som mensvärk-knip under en veckas tid, och nu märker jag hur jag nästan försöker suga tillbaka knipen när dom kommer. Som om jag skulle kunna stoppa mensen från att komma.

Är det normalt att bli så här knäpp?

Mina blödningar började ju strax efter att den togs ut. Först sparsamt ett par dagar och sedan som mens. Tog ut spiralen delvis för att jag inte upplevde den som något positivt och vi tänkte att då kör vi på en graviditet till i stället så den satt inte ens 2 månader så kroppen kanske är i chock?

Det blir säkert lite konstigt för kroppen och kan nog ta ett litet tag innan den är regelbunden igen, min kropp behövde ju någon extra vecka men sedan var den regelbunden som en klocka igen, skönt.

Hua nu börjar det närma sig BIM.
Har haft rosa flytningar två gånger denna veckan ( så det kommer på pappret vid toabesök) vilket jag inte brukar ha, brukar komma kvällen innan mens men inte flera dagar innan.
Sen har jag även haft som mensvärk-knip under en veckas tid, och nu märker jag hur jag nästan försöker suga tillbaka knipen när dom kommer. Som om jag skulle kunna stoppa mensen från att komma.

Är det normalt att bli så här knäpp?

Ja ;)

Promenera runt på stallplanen i grimma och grimskaft för att du inte ska lägga dej ner och rulla runt?;)

Jagad av v-sonden jag INTE vill ha tillbaka i näsan ;)

Förlåt om jag skrattar lil-sis, jag förstår att du säkert har ont och är trött, men detta skapade sådana bilder hos mig att jag inte kan låta bli :o

Jag ser dig springandes i korridorerna (hoppas korridorerna går i en rektangel där du kan gå runt runt runt, annars fungerar inte mina syner :p ), sköterskorna i högsta hugg bakom dig jagandes med sonden. Gubben din springer mitt mellan er, och försöker hjälpa dig, så varje gång du funderar på att sakta ner viner långpisken :devil:
Jag bara ser alla fladdrande rockar flyga förbi, runt runt runt. Den som tappar orken först förlorar :p

(hoppas du kryar på dig snabbt!)

Förlåt om jag skrattar lil-sis, jag förstår att du säkert har ont och är trött, men detta skapade sådana bilder hos mig att jag inte kan låta bli :o

Jag ser dig springandes i korridorerna (hoppas korridorerna går i en rektangel där du kan gå runt runt runt, annars fungerar inte mina syner :p ), sköterskorna i högsta hugg bakom dig jagandes med sonden. Gubben din springer mitt mellan er, och försöker hjälpa dig, så varje gång du funderar på att sakta ner viner långpisken :devil:
Jag bara ser alla fladdrande rockar flyga förbi, runt runt runt. Den som tappar orken först förlorar :p

(hoppas du kryar på dig snabbt!)

Ont har jag knappt haft faktiskt :)

Men trött är jag. Och kär ha uppnått första viktmålet innan jag får gå hem om ett par dagar.

Nu får jag dricka 5dl vatten, fram till midnatt. Yay!

Promenera runt på stallplanen i grimma och grimskaft för att du inte ska lägga dej ner och rulla runt?;)

Skönt att de hittat vad som är fel! Hoppas du blir bättre snart!

Mvh Miks
:D:D
Exakt den bilden jag fick upp framför mig när jag läste behandlas som en kolikponny.

Jag förstår inte riktigt vad det faktiskt var som hände med magen, lil-sis :p rättar det till sig om tarmen slipper göra nåt? Eller väntar nytt ingrepp?

Jag förstår inte riktigt vad det faktiskt var som hände med magen, lil-sis :p rättar det till sig om tarmen slipper göra nåt? Eller väntar nytt ingrepp?

Den har vikt sig vid den nya omkopplingen till gamla magsäcken. Och såg förtjockad ut på ct.

Om den inte belastas (dvs fasta och helst inte så mycket magsyra osv) så kan den räta ut sig igen. Stående vätska i tarmen trycker på knicket och gör att det blir värre.

Hade lite passage i lördags och om jag bedömer känslan i magen rätt så är den större nu.

När jag drack i lördags så var det som att hälla ner vätska i en nästan sprängfylld påse, det rörde om lite och sen spände det mer. Och behövde typ rapa efter jag druckit.

Nu när jag dricker så känns det inte alls så. Även om 5dl fördelat på 12 timmar inte är så mycket :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 220
· Visningar
63 638
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka