Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då lutar jag åt en kemisk graviditet men med det förbehållet att hon borde testa igen om två veckor.Bim har hon ju ingen aning om, eftersom hon har pcos och inte haft mens sedan augusti. Testade först med test ur ett tvåpack, där första var positivt, och nästa negativt (två dagar senare). Testade ytterligare två dagar senare med CB digital.
Morgonurin alla tre gånger.
Vad jobbigt med så lång väntan. Samtidigt så går ett år fort. Även om det känns som en evighet här och nu.Jaha. Nu sätts jag i kö för IVF. Ett års kötid.
Jag orkar inte.
Diagnos: oförklarlig ofrivillig barnlöshet.
Ska försöka skaka fram lite andra alternativ ifall det går.
Ni kan ju prova heminsemination? Alltså, fixa det själva.Jag får prova insemination också, men det kostar 500€ plus mediciner, resor o.s.v. Kliniken ligger alltså 400km härifrån. Insemination lär ska höja sannolikheten att bli gravid med 10%...
Så jag tror att vi försöker som vanligt ett tag till.
Ahh, det hade jag ingen aning om det heller.Ja alltså heminsemination är ju i stort sätt samma sak som samlag... Riktig insemination går ju ut på att man plockar ut bra spermier och stoppar in dem i just rätt tillfälle i samband med medicinering för att kolla att ägget mognar och lossnar, samt som stöd under lutealfasen.
Jaha. Nu sätts jag i kö för IVF. Ett års kötid.
Jag orkar inte.
Diagnos: oförklarlig ofrivillig barnlöshet.
Ska försöka skaka fram lite andra alternativ ifall det går.
Jag trodde att du skulle höra IVF:en privat också. Då förstår jag varför det tar sån tid.Fast nu bor jag inte i Sverige. Och jag har just köpt hus för nästan 2 miljoner kr
Här görs IVF på privatkliniker, men remissen går alltså via den egna gyn. I mitt fall går min remiss från min privata gyn till den egna, kommunala gyn, som i sin tur sätter mig i kö till IVF som alltså görs på en privat klinik.
Grattis! Du kan höra av dig när du vill. Man får ofta hälsosamtal innan riktiga inskrivningen och det kom i v. 6 för mig.Testade nyss. Det blev ett +
Visste väl egentligen redan, men nu är det bekräftat i alla fall.
Berättade för sambon igår och fick ett stort leende och en kyss tillbaka.
När behöver jag höra av mig till mvc egentligen? Och hur vet jag vilket jag tillhör?
Till alla er som kämpar, lycka till! Vi ses i sommarföräldrar 2015 hoppas jag!