En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Utredningen är redan klar. Och den är gjord på Linné med olika adresser. Och läkaren där sade inget om det, så det är ju inte omöjligt att de inre är så hårda som jag har läst på andra håll.

Jag vet att jag är "hysterisk" i förväg men hela den här situationen är egentligen mer än vad jag kan hantera just nu.

Jag skulle ju inte ha barn utan donera mina ägg till bättre behövande, vad hände liksom?? :confused:

Du har inte tänkt på att lillsis och hennes sambo kanske inte tänkte det första dom gjorde när de skrev sig på olika adresser var: Å detta kanske vi inte ska göra. Vi kanske trots allt måste göra ivf någon gång!

Uppenbarligen tänkte de inte på det, jag klandrar dem inte! Men att surna till och skylla på byråkrati när man själv klantat till det- vilket du gör (eller tycker är helt logiskt) är det jag vänder mig mot. Det är ju av den anledningen jag bara skrivit till dig, förutom då lil-sis skrivit till mig.

Så, nu plockar jag bort mig och puttar upp listan åt er.
Lägger som sagt ner nu. Får vara nöjd med det vi har. Känns bara som livet är satt på vänt, när man månad efter månad försöker bli gravid och inte lyckas..
Dags att gå vidare!

Mars

em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3

April

AMK ÄL 20/3 BIM 7/4
lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4
Rosen-knoppen ÄL 1/4 BIM 15/4 (app)
floggingmolly ÄL 2/4 BIM 15/4
Rhinos äl enl app 3/4 BM 17/4

Man bryter väl inte lagen för att man inte bor där man är folkbokföringsförd? Sålänge man håller koll på post och sånt ifall myndigheter vill ha tag på en eller så..Eller?

Jo, med vissa undantag tex vid värnplikt och boende på "institution".

Alltså det jag surnade till på var ifall det nu är så att man måste ha varit skrivna på samma adress en viss tid för att få hjälp, men nu är det ju inte säkert att det är så.

Sen blev jag faktiskt lite sur för att jag tyckte mig ana lite hårt klimat i ditt/dina inlägg. Och det är känsligt det här. Du har all rätt att skriva vad du vill ändå, men jag blev lite i försvarsställing även om det inte handlar om mig, för jag känner med lillsis.

Jag tyckte det lät som att du menar att lillsis får skylla sig själv. Och jag menar då att jag tycker det är inhumant att tycka så för man kan inte alltid räkna ut konsekvenser av sina beslut hur många led bakåt som helst.

Och "bara" för att man gör något olagligt så tycker inte jag man får skylla sig själv av konsekvenserna som blir. Jag tex visste inte ens att det var olagligt.

Men nu skrev du ju att du inte klandrar dom, och det är ju bra.

Mars

em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3

April

AMK ÄL 20/3 BIM 7/4
lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4
Miks ÄL 12/4 BIM 28/4

Hoppet är nu ute för en planerad 2014 bebis... 2015 here we come! Suck...

Mvh Miks

Senast ändrad:

Så, nu plockar jag bort mig och puttar upp listan åt er.
Lägger som sagt ner nu. Får vara nöjd med det vi har. Känns bara som livet är satt på vänt, när man månad efter månad försöker bli gravid och inte lyckas..
Dags att gå vidare!

Oj vad tråkigt! Det känns ganska definitivt? Eller kommer ni fortsätta köra oskyddat och "händer det så händer det"?

Beklagar verkligen! Krama på dina redan underbara familjemedlemmar!

Mvh Miks

Jag tvingade sambon att ringa.

Det räcker med att vi är skrivna på samma adress när remissen skickas.

Puh!

Bara vikten kvar då.

April

AMK ÄL 20/3 BIM 7/4
lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4
Miks ÄL 12/4 BIM 28/4
em-pirre ???????

Vet inte riktigt var på listan jag ska stå just nu. Får se vad som händer.

lil-sis: Jaj! Vad skönt!

Jag tvingade sambon att ringa.

Det räcker med att vi är skrivna på samma adress när remissen skickas.

Puh!

Bara vikten kvar då.

Skönt att höra. Tänk om du fått vänta ytterligare år bara för det i sammanhanget strunt grej.

Mars

em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3

April

AMK ÄL 20/3 BIM 7/4
lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4
Miks ÄL 12/4 BIM 28/4

Hoppet är nu ute för en planerad 2014 bebis... 2015 here we come! Suck...

Mvh Miks
2015 kommer bli ett braaaaa år!!!

Jag kan tänka mig att man måste vara skriven på samma adress på grund av att i Sverige så gör man inte IVF på ensamstående. Sen kan man ju tycka vad man vill om det. Men det fyller ju isf ett syfte att de kollar att man är folkbokförd på samma adress, gränsen måste ju dras någonstans annars är det risk att det blir väldigt godtyckligt.
Att man ska vara skriven där man har sin dygnsvila är ju som Rumpnissen tidigare konstaterade lagreglerat. Tror hennes inlägg var menat till dig rent upplysningsvis - att det faktiskt inte är byråkrati det handlar om. Tror inte det var riktat till kritik gentemot lill-sis.

Kl

Skönt lil-sis att det räcker att ni är skrivna på samma adress när remissen skickas. Phu!

Jag fyller 40 år 2015 så det är klart att det måste bli ett riktigt toppen år!!!

Jag börjar bli lite fundersam kring om jag faktiskt har gått och blivit gravid. Kanske är det dags för skengraviditet igen, kanske inte. Mina bröst har dragit iväg och växt mer än någonsin den senaste veckan. Normalt sett brukar jag få svullna bröst före mens, men nu är de bortom vanlig size. Jag är av rätt slank modell och har miniboobs, så skillanden blir rätt tydlig. Igår sa till och med mannen att "såhär stora har de aldrig varit", så något mysko är det. Bara 6 dagar kvar till BIM, så håll tummarna för mig!

Jag är aplesss på att vara skengravid, så jag försöker hålla huvudet kallt men det är så gott som omöjligt. Tänk om jag hade varit gravid- då hade ju hela tillvaron förändrats. Hur ska man kunna undvika att tänka på det då?

Jag känner igen mig i ditt tänk. Är också skengravid typ varje månad innan mens och ibland kan jag vara skengravid strax efter en mens också. Det är nästan så jag letar symptom och då känner jag såklart alltid något symptom som jag inte har känt tidigare månader. Det blir inte bättre av att man googlar fraser som: "gravid trots mens" eller "symptom gravid" ;). Men jag håller såklart mina tummar riktigt hårt och hoppas att det är en knodd som påverkad boobisarna och inget annat :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 182
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 366
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar