En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Som sagt, om det hade varit så att man vart tvungen att va skriven på samma adress i två år, det var det jag menade med "byråkrati". Men nu var det ju inte så som tur väl va.

Nä rumpnissen menar säkert inget illa. Det blev väl som det lätt blir med text ibland.

Men vi kanske kan släppa det nu:-)

Ja, snacka om att man plötsligt lyssnar på varje signal som kroppen ger! Jag håller på att lägga om min kost också för att se om jag kan minska de magsmärtor som jag brukar ha, så nu är jag extra uppmärksam på om jag har ont i magen eller inte och lyssnar efter allt kroppen säger. Lite knasigt. Tålamod, vad är det?

Oj vad tråkigt! Det känns ganska definitivt? Eller kommer ni fortsätta köra oskyddat och "händer det så händer det"?

Beklagar verkligen! Krama på dina redan underbara familjemedlemmar!

Mvh Miks

Tack. Nu blev jag lite rörd oxå. :)

Nä jag vill inte försöka mer. Känns som det tar så mycket kraft från allt det andra som jag/vi redan har. Så besviken varje jäkla gång mensen kommer. Allt funderande, tänkande, förhoppningar, planerande. Så blir man bara ledsen och besviken i slutet av månaden ändå.
Orkar inte med det längre. Dessutom känns det som jag har åldern emot mig. Så har kanske känt mig lite stressad för det oxå. :(

Har planer på att betäcka stoet istället och förhoppningsvis kunna se fram emot en fölunge nästa år! :love: Vi får se vad som sker!

Tack. Nu blev jag lite rörd oxå. :)

Nä jag vill inte försöka mer. Känns som det tar så mycket kraft från allt det andra som jag/vi redan har. Så besviken varje jäkla gång mensen kommer. Allt funderande, tänkande, förhoppningar, planerande. Så blir man bara ledsen och besviken i slutet av månaden ändå.
Orkar inte med det längre. Dessutom känns det som jag har åldern emot mig. Så har kanske känt mig lite stressad för det oxå. :(

Har planer på att betäcka stoet istället och förhoppningsvis kunna se fram emot en fölunge nästa år! :love: Vi får se vad som sker!

Mycket roligare med avel på hästar :D

Jag känner igen mig i ditt tänk. Är också skengravid typ varje månad innan mens och ibland kan jag vara skengravid strax efter en mens också. Det är nästan så jag letar symptom och då känner jag såklart alltid något symptom som jag inte har känt tidigare månader. Det blir inte bättre av att man googlar fraser som: "gravid trots mens" eller "symptom gravid" ;). Men jag håller såklart mina tummar riktigt hårt och hoppas att det är en knodd som påverkad boobisarna och inget annat :D

Börjar närma sig nu.....

Nä mitt enda försök slutade med nedgrävt dräktigt drömsto :cry:

Jag kanske skulle koncentrera mig på att förvalta andras avkommor helt och hållet :o

Börjar närma sig nu.....

Ja, verkligen. Kommer troligtvis missa ÄL i april (sambon jobbar ju som sagt på annan ort under veckorna) men enligt appen så ser det ut som att vi kan pricka ÄL i maj :D. Från och med juni och under hela sommaren kommer vi bo ihop igen så jag gissar på att det blir en nupp-rik sommar ;).

Nä mitt enda försök slutade med nedgrävt dräktigt drömsto :cry:

Jag kanske skulle koncentrera mig på att förvalta andras avkommor helt och hållet :o

Kan vara en bra idé. Fördelen är dessutom att man kan lämna tillbaka dom när man tröttnat på dom :D

Ja, verkligen. Kommer troligtvis missa ÄL i april (sambon jobbar ju som sagt på annan ort under veckorna) men enligt appen så ser det ut som att vi kan pricka ÄL i maj :D. Från och med juni och under hela sommaren kommer vi bo ihop igen så jag gissar på att det blir en nupp-rik sommar ;).
Något att se fram emot....:p

(Glöm inte att man måste träna. Ofta!!!!! :D)

*KL*

Efter lite funderande fram och tillbaka så ger jag mig in i tråden.... :) Vi jobbar inte aktivt på att blir gravida, utan blir vi så blir vi. Använder inget skydd eller annat för att förhindra en graviditet. Har det inte hänt något till bröllopet (30 augusti), så blir det mer nupp på bestämda tider och jag kommer köpa ägglossningstest. Huuu vad spännande!!

Smyger in och säger grattis till bröllopet :D (jag gifter mig också den 30e augusti) och även här är det småplaner på syskon, men jag vill inte vara gravid på en bröllopsresa så jag får inte till det praktiskt riktigt när spiralen ska ryka :o

Nej vad kul!! Samma datum!:) Hur långt har ni kommer i planeringen? Eg hade det kanske varit "trevligast" att inte vara gravid, tänker inte på champagne och sånt, utan mer för klännings skull :) Men det löser sig, det gör det alltid :)

Smyger in och säger grattis till bröllopet :D (jag gifter mig också den 30e augusti) och även här är det småplaner på syskon, men jag vill inte vara gravid på en bröllopsresa så jag får inte till det praktiskt riktigt när spiralen ska ryka :o

Till bröllopsresan såklart. Tänk vad romantiskt om ni har tur och syskonet blir tillverkat under just den resan :D

kl

Mars

em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3

April

AMK ÄL 20/3 BIM 7/4
lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4
Rosen-knoppen ÄL 1/4 BIM 15/4 (app)
floggingmolly ÄL 2/4 BIM 15/4
Rhinos äl enl app 3/4 BM 17/4
Miks ÄL 12/4 BIM 28/4
Mois ÄL 29/4 BIM 16/5 (app)

Nu kan jag inte låta bli att lägga till mig själv på listan. Efter nästa mens så kör vi! 2 1/2 år sedan dottern föddes och jag har längtat sen dess :) Tiden lär ju singla sig fram nu tills det blir dags att börja försöka och sen är väl jag också inne i väntandets och förhoppningarnas tid och då går ju inte heller tiden fort. Menmen, hoppas på att kunna hålla fokus på livet i övrigt!

Spännande. Hoppas väntan blir kort :)

Alla tjockisar är här i mycket god tid, haha!!

Jag hatar som sagt att vänta och nu har jag halv panik för att det här ska ta tid. I Sthlm tar det tydligen tre månader allt som allt, jag kanske skulle flytta hem till mamma igen :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 182
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 365
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar