En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Menar du att du fick mens i tisdags/onsdags? Vad trist i såna fall! Hur många dagar över tiden var du då?

Mvh Miks

Shit vad konstigt! Var mensen som vanligt sen när den väl kom? Snacka om skräp-kropp som luras så där mycket. Inte snällt!

Hur mår du nu då? Behöver du hänga i deppgänget?

Mvh Miks

Borde inte det ha visat utslag på graviditetstester?

Mvh Miks

Nej det är ju helg ;)

Just det! Söndag kallas det ju. Vanliga dödliga brukar ju vara lediga då och inte jobba som vi andra :D (har helt missat att det är helg, försöker att samla mod för att ringa Taras förhoppningsvis nya ägare)

Tisdag kväll/onsdag morgon.

Det är ju bra att den kom nu då (eftersom det nu inte var ett +).

Jag skulle gissa på utebliven ägglossning. Mensen brukar vara sen då och oftast riklig (inte alltid men det är vanligt).

Fast man får utslag på stickorna så är det ingen garanti att man verkligen ägglossar även om sannolikheten är stor. Det är vanligt att man inte släpper ett ägg 1-2 ggr per år. Inget konstigt utan fullt normalt. Tråkigt dock när man vill bli gravid :(

Jag har skolkat hela helgen :D

Det är mycket i huvudet just så tom 24/5 har jag fyra löshoppningar bokade med instruktör varav två med båda treåringarna :nailbiting: och sen treårstest med båda på samma dag :eek:

Jag tror inte det har tagit sig den här månaden heller, det hade ju annars varit himla praktiskt!

Kl

Behöver lite hjälp.
Ingen utslag på äl-stickor i lördags morgon/förmiddag. Positivt söndag förmiddag och söndag eftermiddag. Inget utslag nu på måndag morgon.

När kan man gissa att äl varit?
Hade rejält ont i äggstockarna söndag e.m.
Sex både lördag och söndag, och några gånger innan det med :D

Tänkte försöka skriva in rätt datum i appen....
Känns ju som man prickat rätt bra nu iaf, så då är det väntan kvar....

Tack :bow: gissade det, så jag blippade in söndag i appen. Älskar appen. Trots att den inte räknar rätt alltid.

Det är ju bra att den kom nu då (eftersom det nu inte var ett +).

Jag skulle gissa på utebliven ägglossning. Mensen brukar vara sen då och oftast riklig (inte alltid men det är vanligt).

Fast man får utslag på stickorna så är det ingen garanti att man verkligen ägglossar även om sannolikheten är stor. Det är vanligt att man inte släpper ett ägg 1-2 ggr per år. Inget konstigt utan fullt normalt. Tråkigt dock när man vill bli gravid :(

Det gissar jag på också. Dock hade jag en lite mer sparsam blödning än vanligt. Blev lite förvånad faktiskt, eftersom jag hört att man brukar få en mer riklig blödning efter utebliven äl. Men exakt fem dagar som vanligt, dock utan mensvärk och som sagt sparsam. Har haft en jävla massa migrän dock.

Så himla drygt att vänta på ingenting! :(

Nämen precis. :(

Jag var ju 18 dagar sen för några cykler sedan. Dock hade jag ju då benkoll på ägglossningen den gången som var 18 dagar sen. Du kanske nästan fick ägglossning när du testade men att det inte hände något. Och sen ploppade ägget av 14 dagar senare? Man kan ju spekulera hur mycket som helst egentligen... Hoppas att det var en engångsföreteelse i alla fall!

Mvh Miks

Vi går nu in i den aktiva perioden igen. Liggveckan. Sen åker jag till New York precis när mensen inte ska komma. Sambon kommer en vecka efter mig. Det skulle ju vara helt fantastiskt med ett litet pyre i magen då *hoppas*! Då skulle jag vara gravid på vårt bröllop den 3/5 :)

Så nu ska vi bara ta oss igenom den här aktiva veckan. Jag ska sikta på träningsvärk :D ;)

Mvh Miks

Lycka till! Spännande :D
Det är ju otroligt jobbigt det är att vänta.... Har två veckors väntan framför mig, tiden sniglar sig fram. Allra helst skulle jag stänga in mig i huset med chips, godis och tv-serier men man måste ju tyvärr göra vettiga saker, blä.

Jag tycker att ägglossningsveckan är den jobbiga veckan. Då hänger det liksom på oss att göra "vettiga" saker. Missar vi så är det liksom vi som pajat. De två veckorna efter tycker jag är de bästa. Då är jag hoppfull, har inget ansvar i att påverka något och slipper hålla på och kissa på de där j-a pinnarna stup i kvarten :)

Jag tycker att du kan äta godis och chips och kolla tv-serier! Fast kanske efter att du gjort vettiga saker :)

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 177
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 365
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar