En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag hoppas fortfarande du är låghormonare!!

Här har vi nu gjort sista plikt-sexet för alltid.

Vilken lättnad!!

Och ingen kan säga att vi inte har försökt iaf :p

Nej, ni har verkligen kämpat! Nu håller vi tummarna för dig!

Och skulle det inte vara en klassiker ifall ni lyckades nu, så kan du svara i alla trådar på FL att "Genast då vi slutade försöka/hade gett upp/började vänta på IVF så blev jag gravid!" :D

Jag hoppas också på att vara låghormonare, men tror inte på det. Ingen molvärk alls inatt.

Men NU ska jag åka iväg på kryssning över helgen!

Skepp ohoj!

Tydligen har Clearblue ett test för mannens spermier http://se.clearblue.com/clearblue-agglossningstester/fertilitetsspermatest

Har inte haft en aning om att det fanns. Är det någon som provat att använda det?

Japp sambon har gjort. Vi fick positivt. Ganska omständigt. Total tid var 3 timmars laborerande med en massa väntetider och grejer. Fast jag antar att det är lättare än att testa på klinik.

Mvh Miks

Gott att slippa pliktligga, även om det kan vara rätt mysigt när elden väl tänts. Här hemma verkar kroppen redan förbereda sig för mens, trots att det är ca 9 dagar kvar. Har kanonömma bröst och finnar, och hade lite värk i nedre magen imorse. Det rullar på... har räknat ut att vi på 14 månader har lyckats pricka ÄL något sånär 6 ggr, och för min egen del tänker jag att efter tolfte gången kommer vi definitivt söka svar på varför det inte tar sig. Än så länge har jag lite is kvar i magen.

Nu kommer jag och bara hoppar in helt fräckt igen.

Min läkare ringde idag (han måste jobba jämt:D) och spelade in på röstbrevlådan att jag skulle boka in en tid till honom så han kunde skriva alla remisser som behövdes till fertilitetskliniken. Jag fick min mens denna månaden och han tyckte att blir det inget på 3 månader trots min ägglossning så skulle han remittera oss.

Vi har försökt i två år snart. Första besöket för utredning var i Augusti förra året. Helt plötsligt känns det som om tiden gått jättesnabbt!

Njäe på klinik lämnar man ju bara in provet och så får man svar efter en stund :D

Jag tror det:o

Sist jag och läkaren pratade så sa han att vi skulle få remiss dit för att de skulle ta vävnadsprov på sambon för att se varför han har låg spermaproduktion och att de förmodligen passar på att ta sperma för eventuell ivf.

Och nu på telesvararen så sa han något om att han behövde skriva flera remisser och att jag skulle boka in tid för han behövde längd och vikt bla.

Ja det gör det. Blir skönt att prata med läkaren sen och fråga lite om gången. Inte säkert att han vet det iofs för fert kommer "ta över" oss antar jag.

Vet att det pratats om både gp och ivf för dig/er lillsis, blir det gp först eller hur var det?

Vet inte. Ska till Ackis och prata OP nästa vecka.

Sen måste jag ringa och fråga Reproduktionscentrum om man måste ha varit skrivna på samma adress en viss tid :crazy:

Ok.

Antar att det är olika det där med adress från län till län..Men jag tror att läkaren kollade med oss om vi varit skrivna på samma och då var det 1 år eller 1,5 som gällde.
Vad har du hört för siffror?

2 men det är bara ett rykte än så länge, på hemsidan står det bara folkbokförda på samma adress, ingen tidsram.

Vi är inte det. Han är skriven på sin fastighet och jag sonens....

Så med min tur så lär väl det här gå åt pipsvängen.

Tyvärr fick jag mens idag på BIM. Hade nästan börjat hoppas lite smått och tänkt testa imorron. :(
Så nu lägger jag nog ner.
Kommer säkert titta in i tråden ibland. Måste ju hålla koll på er andra. ;)
Lycka till alla!!

Aj då. Men har man en riktigt bra förklaring till varför så kanske det går. Men man vet ju aldrig, det där med byråkrati.

Jag tror jag ska be sambon fråga imorgon, jag klarar nog inte av ett dåligt svar. Och han ska inte jobba förrän sent.

Jag tycker det är fånigt att det ska spela roll om man är skriven på samma adress. Det känns så gammaldags...

Vadå byråkrati? Enligt lagen ska man vara folkbokförd där man har sin huvudsakliga dygnsvila (eller något sånt). Vilket jag kan tycka är helt rimligt om man ska ha barn tillsammans.

Em-pirre: håller fortfarande tummarna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 195
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 366
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare