Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du varit nere på den kliniken? Känner du någon som varit nere på den kliniken. Har du egen erfarenhet av den kliniken överhuvudtaget?
Men det du skriver bara bekräftar precis det jag skrev tidigare att vissa tror att svensk sjukvård är den absolut bästa i hela världen och att alla andra ligger efter.
Du har ju skrivit att man inte skall uttala sig om något om man inte är expert på området men tydligen gäller den regeln inte dig. Du tar dig friheten att döma en världskänd klinik bara för att den ligger i ett speciellt land.
Ja tyvärr. En del av de åker kollektivt också
Du har inte nämnt vilken klinik det gäller, så jag kan ju inte precis kritiseras för att ha skrivit något nedlåtande om den!
Däremot skrev jag om patientsäkerheten och det är statistiskt säkerställt att Grekland är det EU-land där du löper störst risk att råka ut för skada i samband med all typ av sjukvård. Sverige är nr 23 på samma rankning. (Lähde: SPECIAL EUROBAROMETER 327. Patient safety and quality of healthcare. April 2010).
Det skulle kunna förklara varför Sverige inte är så snabba med att testa nya behandlingar, som du hade synpunkter på.
Du blandar in en massa saker som inte har med sakfrågan att göra.
Tex finner jag din medicinering intressant och hade gärna hört mer om den då PCOS är ett av dom vanligaste problemen till ofrivillig barnlöshet och något man ofta stöter på och du verkar dessutom ha en intressant tvist på din åkomma.
Jomen det förstår jag verkligen! Och jag hade inte sagt flasklock om inte Tora nämnt just Grekland eftersom sjukvården där är så dålig. Jag skulle hellre gå till Blå stjärnan
Det hade ju varit intressant att veta vilka kliniker i Grekland du menar så att man själv kunde kolla hur välrenommerade de är. Att Embiokliniken har vittnesmål från nöjda patienter på sin sajt och att någon på familjeliv gjort en lyckad äggdonation där innebär inte nödvändigtvis ytterst gott renommé för mig.
Nej, jag dömer inte ut all grekisk IVF efter en felbehandling i min dåvarande bekantskapskrets. Men jag vet att grekisk sjukvård generellt inte är bra. Och om jag gärna ville ha barn skulle jag därför ALDRIG släppa in den i mina ömtåliga fortplantningsorgan.
Du klagade på svensk fertilitetsvård, jag ifrågasatte din hållning och föreslog möjliga förklaringar till varför svensk sjukvård anses konservativ. Och det anser du alltså inte hör hit. (Jag har för övrigt svårt att tänka mig att framgångsrika behandlingar skulle nobbas av privata kliniker av ingen orsak alls. Även i svensk vård är det stora pengar inblandade i IVF-cirkusen.)
Jag har hyperreaktiva äggstockar och därför svår att stimulera. Det är lätt att det leder till överstimuleringssyndrom. På den lägsta dosen som normalt ges fick jag 40 äggblåsor och riskerade att bli mycket sjuk.
Kl.
Petar upp listan och uppdaterar mitt datum!
Februari
fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
Blåbär ÄL 14/2 BIM 28/2
_Maria_?
Mars
em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3
TLV ÄL 5/3 BIM 19/3 (app)
lilluss ÄL beräknad 13/3, BIM 30/3
Miks ÄL 15/3 BIM 31/3
April
AMK ÄL 20/3 BIM 7/4
lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4