Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2
Jag vill gärna se de specifika studierna i så fall.
För att det är så?
Jag vill gärna se de specifika studierna i så fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att det är så?
För att det är så?
Det är ingen idé. Vissa är så inne i att svensk sjukvård är den absolut bästa i hela världen och den som ovillkorligen kommit längst att de inte kan se utanför denna lilla värld.
Sen finns det andra som sökt hjälp på andra ställen i världen för att det, hör och häpna, är så att det faktiskt i vissa fall finns bättre och modernare sjukvård i andra länder. Detta gäller inte bara IVF utan gäller även annan sjukvård.
Sjukvården i Sverige är bra men den är inte världsledande i allt som många tror.
Vem har sagt att den är världsledande?
men smakar det, så kostar det. Jag vet inte vilka kliniker du syftar på, men låt mig gissa att det inte är skattefinansierat att söka sig dit och få hjälp.
Plocka gärna fram studierna som pekar på bättre resultat i utlandet än i Sverige. Av det jag har sett är siffrorna rätt jämförbara.
*kl
Sambons mellansons tjej är i vecka 16.
Jag visste väl att hon hade gått ganska länge...
Jag ser inte riktigt vad det spelar för roll om det är skattefinanserat eller inte. Eller är det så enkelt att du är avundsjuk på de som har råd att betala själva? För ja det är dyrt men det är all sjukvård.
Det är okej faktiskt.
Mest lite trist att hon inte sade något rakt ut även om hintade ganska bra i mitten av januari. Hon brukar rida mina ponnyer men har inte gjort det sedan jag tog hem den nya (snälla).
Nej, jag reagerar för att du ofta skriver ner svenska experter utan att någon gång presentera bevis för din sak. Jag tycker att det är taskigt inte minst mot alla de som vänder sig till de här klinikerna för att få hjälp. (jag har gjort ivf med mycket gott resultat i sverige - jag fick utmärkt hjälp).
Ja, jag håller med om att det är svårt att göra jämförelser mellan kliniker, så varför tjata om att kliniker har bättre resultat utomlands utan att ge några konkreta exempel?
Ja absolut
Vi har pratat en del under året som gått och hon har fått stickor av mig (de hade lite problem också) och hon sade att hon inte ville att de skulle berätta innan v12.
Men jag undrar om hon verkligen är med på hur jobbigt det är ibland.
Och jag är extremt öppen. Alla vet om mitt X och att det inte har tagit sig. Jag tycker det är lättare så. Och eftersom jag är sådan så har jag fått höra av flera kollegor att de har haft X eller något av deras barn osv.
Jag lämnar inte ut någon annan, förstås men för egen del så... Säger alltid ja till studenter vid div medicinska undersökningar också, de måste ju få lära sig och eftersom jag inte tycker det är jobbigt så är jag tydlig med att det är okej. Även om det tar längre tid och blir mer rotande
D-vitamin också tydligen.
Nu var det ju inte mitt AMH som ensamt motiverade remissen (som han skriver så fort vikten är okej) utan den sammantagna bilden.
Jag tycker nog att vi överlag i Sverige är lite långsamma på att haka på "nyheter".
Så fort som möjligt berättar man
Nej han tyckte inte det var någon poäng i det.
Om den fungerar så kan man ha otur ochvföra med sin en bacill in i äggledaren vid en spolning. Och den visar ju bara flödet, inte funktionen.
Först pratade han om insemination och det hade varit drygt, in i livmodern kommer ju spermierna uppenbarligen... (Drygt 140 miljoner i provet med 86% rörlighet) så det skulle bara kosta tid och pengar.
Ligga fram tills det är dags för IVF var väl slutsatsen