En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Nånstans mellan imorgon och söndag borde min mens komma. Eller ja, INTE komma menar jag väl!
Men känner mig väldigt ogravid. Så räknar inte med att det blir nåt denna gången heller tyvärr. :meh:

Och det var inte helt plättlätt att leverera det där provet idag kan jag ju säga...

Nu väntar vi på läkaren.

Och funderar på flytt till Finland. Sambon har svårt att få jobb här. I Finland finns en just nu tom gård på 65ha och massor av jobb.

Men det är inte i en svenskspråkig del och det ställer ju rätt stora krav på mig. Men det tål att tänkas på, definitivt.

*KL*

Har en sån där jobbig dag idag som kommer rätt vad det är efter missfallet. Börjar tänka för mycket och sen är det kört....tur att dessa dagar blir färre och färre i alla fall. Hoppas arbetsdagen går snabbt så jag får åka hem och leka med min lilla dotter :)

IVF som jag trodde.

Nu ska jag bara få min GBP...

Blä!!!!

*KL*

Har en sån där jobbig dag idag som kommer rätt vad det är efter missfallet. Börjar tänka för mycket och sen är det kört....tur att dessa dagar blir färre och färre i alla fall. Hoppas arbetsdagen går snabbt så jag får åka hem och leka med min lilla dotter :)

Fast jag är gravid igen så har hela mars varit jättejobbigt. BF var beräknat till 23/3. Oavsett hur lång tid det går så kommer jag alltid att tänka på det som mitt förlorade barn.

Jag lider med dig :(

Ja det nog så, jobbigt är det. Jag ser det också som mitt förlorade barn även fast det var så tidigt. Både vill och inte vill bli gravid igen.

Håller verkligen tummarna för att allt är bra med ditt lilla pyre!

IVF som jag trodde.

Nu ska jag bara få min GBP...

Blä!!!!

Klart att ni kan flytta till Finland om det behövs. Ibland får man göra stora förändringar i livet för att det skall bli så där riktigt bra.

Så dom kom fram till att något inte fungerar som det borde? Det var snabba ryck (vill du inte skriva vad som felas så känn dig inte tvingad, det är bara jag som som vanligt är nyfiken :o).

Sambons simmare mådde finfint.
Min livmoder är fin.

Har ägglossning på G på vänster precis som jag trodde.

Mitt TSH var lite högt men det visste jag, har slarvat med levaxinet.

Mitt AMH är 0.7 och jag hade ungefär fem blåsor på varje äggstock.

Hade bergis inte haft några kvar alls om jag inte tagit p-sprutor i så många år.

Jag är väldigt glad att jag ska på informationsträffen inför GBP på fredag, annars hade jag nog trots allt varit en våt fläck nu.

Äggreserv. Normalt för min ålder är 1.7 eller högre.

Han sade lite försiktigt att det vore dumt att dea ut på förloppet längre än nödvändigt.

Det där AMH värdet skall man ta med en nypa salt. Utomlands har man slutat att lägga en så stor vikt på det. Tyvärr ligger Sverige ungefär 10 år efter om man jämför med andra länder som ligger långt framme med IVF. På vissa framstående kliniker i bla Europa tar man inte ens AMH värdet längre.

Saken med lågt AMH är att det kan vara en orsak till att man inte blir gravid men det behöver inte vara det.

Däremot är det inte ovanligt att man är lite svårstimulerad vid IVF när man har lågt AMH. I normala fall så får man ju inte mer än ett moget ägg åt gången medan vid IVF vill man ha många.

Vad jag vet så har man bara gjort studier på lågt AMH och problem att bli gravid på de som söker hjälp. Alltså har man dragit slutsatsen att lågt AMH=svårt att bli gravid.

Men sen finns det kvinnor som jag som har lågt AMH (mindre än 0,2) som inte har det minsta svårt att bli gravid. Dessa kvinnor kommer ju aldrig till fertilitetskliniker då det inte har funnits någon anledning till det. Det var ju bara en ren slump att jag fick reda på mitt låga AMH värde.

Kan ju dock säga att jag var rejält knäckt när jag fick reda på mitt värde. Satt och grät i flera timmar och var rejält nere i flera dagar. För mig var det en enorm sorg.

Det händer ju enormt mycket i ditt liv nu överlag. Hoppas det inte blir för jobbigt för dig.

Myomet är förresten enormt! Fem(!!) centimeter i diameter.

Om jag blir smal och om jag blir gravid kommer det sticka ut när magen blir stor :p

5 centimeter!!!! :eek: Det är ju enormt.

Men trots det så sitter det alltså inte i vägen?

Det där AMH värdet skall man ta med en nypa salt. Utomlands har man slutat att lägga en så stor vikt på det. Tyvärr ligger Sverige ungefär 10 år efter om man jämför med andra länder som ligger långt framme med IVF.

Men varför håller du på och tjatar om detta? Jag kan inte begripa det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 211
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar