En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut! Här är den:
28124604_10155183377442483_1789091946_o.jpg

Så där såg mitt test ut när jag testade aaalldeles för tidigt och nu är jag i vecka 24 och hålls vaken av sparkar och buffar från magen. :) Håller tummarna!

Morgonens test ser likadant ut som kvällens gjorde igår, men det gick bara typ 8 timmar där emellan så jag får väl ha lite mer tålamod.
Dagens ÄL-test däremot är snäpper starkare än gårdagens så det känns hoppfullt :)

Så spännande, @LaMirage !

Jag bör få mens på måndag och känner mig precis som vanligt inför mens, om än ännu lite mer ur balans känslomässigt(pmds). I den bästa av väldar betyder min ilska och blödighet att något inte är som det brukar, men jag tvivlar.

Negativt test idag, tog det på eftermiddagen, kanske skylla ha väntat till imorgon på morgonen men vet inte om det hade gjort nån skillnad?

Dag 39 idag, så idag borde mensen ha kommit enligt hur cykeln var sist.

Så det är väl bara att fortsätta vänta. Eftersom jag inte vet hur kroppen kommit igång efter några år med p-piller så är det inte så lätt att försöka klura ut när mensen tänkte komma.

Morgonens test ser likadant ut som kvällens gjorde igår, men det gick bara typ 8 timmar där emellan så jag får väl ha lite mer tålamod.
Dagens ÄL-test däremot är snäpper starkare än gårdagens så det känns hoppfullt :)

Åh håller tummarna, va spännande! Förstår att det är svårt att ha tålamod!

Jag fattar verkligen inte när jag hade ägglossning om jag ens har haft det, vilket är väldigt frustrerande men också lite skönt kanske? Är på cd 22 iaf...

Ja, ni hade rätt, nu är det ett tydligt streck på stickan, så jag hoppar ur tråden och tackar för stödet jag fått. Hoppas att jag slipper komma tillbaka! :)

- Zvinto - ÄL mellan 31/1-2/2, BIM runt 15-17/2.Försökt sen jan -17, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sennov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hedblomster, ÄL 13/2, BIM 28/2. Försök 11, 8eförsöket efter X. Inga barn sen tidigare.
KarinStarfighter, Äl ca 19 feb. BIM ca 5 mars. 13e försöket. Inga barn.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar,men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- Septemberbebis - MF 13/1, ÄL 24/1 (?), BIM 8/2. 2:a barnet
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.
- Ackio - Borde ha äl runt 25 feb OM den sköter sig
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti -17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 5/2, BIM 18/2, inga barn sedan tidigare.

Vi skickade in en egenremiss förra veckan och har fått hemskickat instruktioner för provtagning. Mannen ska lämna två prov och jag ett, bara att vänta på mens för min del.
Hade ägglossning i helgen så hoppet om att vi inte behöver dra igång någon apparat med vården har inte övergett än.
Hade varit skönt att få en liten "handbok" medskickat hem så man vet vad man kan förvänta sig..

Grattis till er som redan fått era plus! :love:

Ja, ni hade rätt, nu är det ett tydligt streck på stickan, så jag hoppar ur tråden och tackar för stödet jag fått. Hoppas att jag slipper komma tillbaka! :)

- Zvinto - ÄL mellan 31/1-2/2, BIM runt 15-17/2.Försökt sen jan -17, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sennov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hedblomster, ÄL 13/2, BIM 28/2. Försök 11, 8eförsöket efter X. Inga barn sen tidigare.
KarinStarfighter, Äl ca 19 feb. BIM ca 5 mars. 13e försöket. Inga barn.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar,men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- Septemberbebis - MF 13/1, ÄL 24/1 (?), BIM 8/2. 2:a barnet
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.
- Ackio - Borde ha äl runt 25 feb OM den sköter sig
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti -17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 5/2, BIM 18/2, inga barn sedan tidigare.
Grattis :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 510
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
222 094
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar