En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka på jobbet efter morgonens "dejt". Fått lämna lite prover (mest för att säkerställa att jag inte har någon könssjukdom, men också för att kolla sköldkörtelsvärden och någon hormon, egentligen trodde inte Gyn att något skulle ge vidare utslag, men det är standardproverna) och genomgå en gyn-undersökning med VUL. Lite spännande med ultraljudet och får se hur allting ser ut, men allt såg heeelt normalt ut och nu väntar vi på provsvar samt tid för att mannen ska lämna spermaprov.

Dyker inget upp på proverna väntar tabletter för att stimulera ÄL, även om allt tyder på att den ser ut som den ska och ev-behandling av sköldkörtelsvärden om de är minsta lilla avvikande. Tydligen skulle det ta ca 6-veckor med spermaprovet, vilket innebär att jag måste vänta 2-cykler innan behandling påbörjas, vilket stör mig lite :cautious: vill ju börja nu, nu, nu. Men å andra sidan är vi i alla fall inne i karusellen och när vi väl kommit igång med behandlingarna ska vi sen inte behöva vänta särskilt länge på IVF ifall det inte hjälper med något av det andra de vill prova. (Man måste tydligen ha försökt i två år för att beviljas IVF om man är såpass ung som iaf jag är, vilket börjar närma sig skrämmande fort nu :crazy:)

Visst är det segt med all väntan... Man har bara ett par dagar på sig att få de prover man vill ha under rätt dagar i cykeln, sen får man vänta en månad till nästa chans. Skönt ändå att ni har fått påbörja en utredning, då finns det kanske en ljusglimt i tunneln. :)

Jag var och lämnade mitt sista blodprov i måndags, för att kolla progesteron-nivå och se om ÄL har fungerat (tolkade jag det som). Gjorde ett VUL också och den ena cystan, den som var en förstorad äggblåsa, var borta. Chokladcystan (endometrios:en) var kvar och hade minskat lite. Gyn hade inte riktigt nåt bra svar på varför, men mindre är alltid bättre än större.

Nästa steg för oss är ett "slutsamtal" innan de skickar remiss till IVF. Då ska vi även kolla cystorna igen, och det ska göras efter nästa mens.

Började blöda idag, nån dag tidigt. Om det beror på att gyn varit där och rotat eller om det är för att ÄL inte har funkat, vet jag inte. Spelar mindre roll för min del, resultatet är samma.

Kan någon vara vänlig och tala om för mig hur många streck det är på den här stickan?

28126132_10155183321872483_597196511_o.jpg

Ja, men det är taget nu på kvällen, och bara 9 dagar efter ägglossning så jag vet inte vad jag ska tro eller tänka riktigt!
Testade bara för att jag smygtestar med ÄL-tester och dagens (kvällens) var starkare än igår.
Åh va spännande :love: Ta ett nytt imorgon bitti!

Originalbilden tyckte jag var tydligare!

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 512
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
222 125
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar