En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 3 utan mens.. kan det kanske vara så att det tog sig igen? Tänker nog inte testa förrän på onsdag eller så. Kanske alla :heart :s dag..?

Åh, håller verkligen tummarna för dig!
Klart det kan. Har läst massor nu om att det är vanligt att man ofta har lätt att bli gravid efter MF. Att kroppen rensar ur ordentligt och då är redo på nytt. Även läkaren nämnde det till mig.
Jag kände mig lite avskräckt vid mitt sjukhusbesök så blev aldrig av att jag frågade läkaren då om man ska låta det gå en mens emellan innan man försöker igen (har läst att vissa läkare tycker det). Hon nämnde bara typ att "många tycker man ska vänta att försöka igen förrän efter en mens för att få koll på sin menscyckel" men ärligt talat, vem bryr sig om sin menscyckel då ifall man kan få en baby istället? :D.
Ja, jag är inte avskräckt längre. Blir det konstigheter för mig igen så vet jag vilka jag ska kontakta. Och helst lite tidigare så jag slipper åka in ambulans :angel:.
Min systerson gav mig verkligen ny energi igår :love:

Skönt att du är hemma och att allt gått bra! Tack för att du berättar :)

Tack. Är skönt för mig att få skriva av mig lite. Innan sjukhusbesöket var det bara jag och sambo som visste. Både om grav och MF. Nu vet hela min familj, närmsta vänner och sambons föräldrar. Det känns rätt så skönt att dom vet. Fast jag är lite svår på känslor så har svårt att prata om det. Hade lite egentid med min äldre syster igår när våra sambos åkte och hämta mat och då kunde vi prata ordentligt. Det var nog bra :).
Det jobbiga blir att behöva berätta för alla på jobbet. Jag började få ont redan Torsdags kväll och då var jag ute och åt med några på jobbet, men hade så ont i magen att jag fick åka därifrån tidigt. Sen skulle jag jobbat fre-lör men blev sjukskriven. Så jag kommer få frågor och kan tyvärr inte ljuga. Men tänker att det inte är så farligt om alla vet egentligen. Bara jag kan hålla mina känslor i schack. Antingen är jag stenhård och känns känslokall eller så störtlipar jag. Sån är jag, verkar inte finnas nått mellanting :cool:

Folk i denna tråden brukar ha bra koll. Mensen (?) kom åtta(!) dagar tidigare. Brukar vara hyfsat regelbunden. Har tidigare haft spottings och fått Provera mot dem, men detta är mer vanligt mens. Elfte dygnet med blödningar nu. Blöder inte superläcker, använder ca 4 minitamponger/dygn.

Vad kan detta bero på:confused: Supertidigt missfall? Försökt bli gravid i 2,5 år utan resultat, kollat cellprov, hormonnivåer och checkat med ultraljud och vanlig gynundersökning. Allt u a.

Tankar? Bör man söka gyn? Blödningen lär sluta innan jag får tid och det känns absolut inte akut.

Edit: Har lite molande värk, känns lite som vid äl.
Ingen som har nån idé? Kan man få missfall åtta dagar innan mens? Blöder man flera veckor isåfall?
Ringde gyn, de svarade att jag ska återkomma om det inte går över till nästa mens och att det är helt normalt. För mig är det inte normalt alls!

Ingen som har nån idé? Kan man få missfall åtta dagar innan mens? Blöder man flera veckor isåfall?
Ringde gyn, de svarade att jag ska återkomma om det inte går över till nästa mens och att det är helt normalt. För mig är det inte normalt alls!
Jag tippar hormonstörning. Jobbigt och jäkligt. Man kan vänta ut det och hoppas på det bästa. Det borde ju kunna gå att fixa med lite medicin och undersökning, men gyn verkar inte vara så pigga på det... gått privat?

Jag tippar hormonstörning. Jobbigt och jäkligt. Man kan vänta ut det och hoppas på det bästa. Det borde ju kunna gå att fixa med lite medicin och undersökning, men gyn verkar inte vara så pigga på det... gått privat?
Tack för svar!
Det är en pivat gyn jag går hos. Jag får nog komma dit om några veckor om det inte går över, men några veckor känns långt.
Vet du om sådaha här hormonstörningar kan ses på blodprov? I förra vändan, när jag hade spottings och fick Provera, såg alla prover "bra" ut.

Hmm, brukar ha väldigt lätt att beräkna mensdag. 15 dagar efter pos ältest och älkänningar helt enkelt. Men nu har jag haft positiva ältest sen i fredags så... Tror jag känner mig lite svullen idag som jag brukar känna vid äl så kanske ska jag räkna från idag. Får alltid ömma bröst dagen efter äl och det har jag inte fått än så borde kunna känna efter imorgon. Hade hoppats vara klar med trött påtvingat sex för denna omgång...

Hmm, brukar ha väldigt lätt att beräkna mensdag. 15 dagar efter pos ältest och älkänningar helt enkelt. Men nu har jag haft positiva ältest sen i fredags så... Tror jag känner mig lite svullen idag som jag brukar känna vid äl så kanske ska jag räkna från idag. Får alltid ömma bröst dagen efter äl och det har jag inte fått än så borde kunna känna efter imorgon. Hade hoppats vara klar med trött påtvingat sex för denna omgång...
Hur många dagar är det till du ska ha mens?
Mina ägglossningtest har visat tydligt positivt före graviditetstesten. Om du är nära BIM kanske det är läge att testa?

Hur många dagar är det till du ska ha mens?
Mina ägglossningtest har visat tydligt positivt före graviditetstesten. Om du är nära BIM kanske det är läge att testa?
Är bara på cd 15 och fick mens som vanligt för 2 veckor sen så det är absolut dags för äl men ej mens :/ med det sagt så tog jag ändå såklart ett gravtest förut idag, haha... negativt såklart :(

Är bara på cd 15 och fick mens som vanligt för 2 veckor sen så det är absolut dags för äl men ej mens :/ med det sagt så tog jag ändå såklart ett gravtest förut idag, haha... negativt såklart :(
Aha, okej. Har du kontrollerat ägglossning med digitala test?
Gjorde det för vår återföring i ivf. När jag såg att stickorna närmade sig positivt kollade jag även med digitalt (CB rosa) för att vara säker på att inte missa.

Tänkte fira alla hjärtans dag imorgon med en tur till sjukhuset för att påbörja utredning... Hört att gemensamma aktiviteter ska vara bra för förhållandet och vad kan vara mer romantiskt än ett gemensamt sjukhusbesök :cautious::rofl:

Funderar på om jag eventuellt skulle fixa blommor eller bubbel eller något annat också, eller om mannen får nöja sig med att jag fixat denna lilla dejt åt oss :idea:

Angående IVF
Jag har barn sedan tidigare, men inte han, kan man bli godkänd för IVF då?

Får man ta ledigt från jobbet för IVF-behandlingar? Givetvis räknar jag med att jag inte får betald ledighet, men är det ett giltigt skäl till frånvaro?

Jag visste att det var för bra för att vara sant.. Fortfarande mest en skugga på stickan och det digitala visar negativt nu. :( Bara invänta mens i morgon eller på torsdag då..

Aha, okej. Har du kontrollerat ägglossning med digitala test?
Gjorde det för vår återföring i ivf. När jag såg att stickorna närmade sig positivt kollade jag även med digitalt (CB rosa) för att vara säker på att inte missa.
Inte denna cykel! Men har gjort det i två tidigare. Brukar framförallt känna av det... Hade positivt test idag med. Fattar ingenting men men, nu är testen hur som helst slut och jag har noll lust att köpa nya så får helt enkelt se vad som händer.

BIM + 6 efter MF, dag 36 och ingen mens ännu. Testade på BIM med CB digital och fick "Inte Gravid". Läst att mensen lätt kan dröja 5-6 veckor efter MF så antar det inte är ovanligt men ändå frustrerande.

Tänkte fira alla hjärtans dag imorgon med en tur till sjukhuset för att påbörja utredning... Hört att gemensamma aktiviteter ska vara bra för förhållandet och vad kan vara mer romantiskt än ett gemensamt sjukhusbesök :cautious::rofl:

Funderar på om jag eventuellt skulle fixa blommor eller bubbel eller något annat också, eller om mannen får nöja sig med att jag fixat denna lilla dejt åt oss :idea:

Tillbaka på jobbet efter morgonens "dejt". Fått lämna lite prover (mest för att säkerställa att jag inte har någon könssjukdom, men också för att kolla sköldkörtelsvärden och någon hormon, egentligen trodde inte Gyn att något skulle ge vidare utslag, men det är standardproverna) och genomgå en gyn-undersökning med VUL. Lite spännande med ultraljudet och får se hur allting ser ut, men allt såg heeelt normalt ut och nu väntar vi på provsvar samt tid för att mannen ska lämna spermaprov.

Dyker inget upp på proverna väntar tabletter för att stimulera ÄL, även om allt tyder på att den ser ut som den ska och ev-behandling av sköldkörtelsvärden om de är minsta lilla avvikande. Tydligen skulle det ta ca 6-veckor med spermaprovet, vilket innebär att jag måste vänta 2-cykler innan behandling påbörjas, vilket stör mig lite :cautious: vill ju börja nu, nu, nu. Men å andra sidan är vi i alla fall inne i karusellen och när vi väl kommit igång med behandlingarna ska vi sen inte behöva vänta särskilt länge på IVF ifall det inte hjälper med något av det andra de vill prova. (Man måste tydligen ha försökt i två år för att beviljas IVF om man är såpass ung som iaf jag är, vilket börjar närma sig skrämmande fort nu :crazy:)

Tillbaka på jobbet efter morgonens "dejt". Fått lämna lite prover (mest för att säkerställa att jag inte har någon könssjukdom, men också för att kolla sköldkörtelsvärden och någon hormon, egentligen trodde inte Gyn att något skulle ge vidare utslag, men det är standardproverna) och genomgå en gyn-undersökning med VUL. Lite spännande med ultraljudet och får se hur allting ser ut, men allt såg heeelt normalt ut och nu väntar vi på provsvar samt tid för att mannen ska lämna spermaprov.

Dyker inget upp på proverna väntar tabletter för att stimulera ÄL, även om allt tyder på att den ser ut som den ska och ev-behandling av sköldkörtelsvärden om de är minsta lilla avvikande. Tydligen skulle det ta ca 6-veckor med spermaprovet, vilket innebär att jag måste vänta 2-cykler innan behandling påbörjas, vilket stör mig lite :cautious: vill ju börja nu, nu, nu. Men å andra sidan är vi i alla fall inne i karusellen och när vi väl kommit igång med behandlingarna ska vi sen inte behöva vänta särskilt länge på IVF ifall det inte hjälper med något av det andra de vill prova. (Man måste tydligen ha försökt i två år för att beviljas IVF om man är såpass ung som iaf jag är, vilket börjar närma sig skrämmande fort nu :crazy:)
6 veckor???? Det tar väl bara någon dag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 512
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
222 125
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V