Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dag 3 utan mens.. kan det kanske vara så att det tog sig igen? Tänker nog inte testa förrän på onsdag eller så. Kanske alla :s dag..?
Skönt att du är hemma och att allt gått bra! Tack för att du berättar
Ingen som har nån idé? Kan man få missfall åtta dagar innan mens? Blöder man flera veckor isåfall?Folk i denna tråden brukar ha bra koll. Mensen (?) kom åtta(!) dagar tidigare. Brukar vara hyfsat regelbunden. Har tidigare haft spottings och fått Provera mot dem, men detta är mer vanligt mens. Elfte dygnet med blödningar nu. Blöder inte superläcker, använder ca 4 minitamponger/dygn.
Vad kan detta bero på Supertidigt missfall? Försökt bli gravid i 2,5 år utan resultat, kollat cellprov, hormonnivåer och checkat med ultraljud och vanlig gynundersökning. Allt u a.
Tankar? Bör man söka gyn? Blödningen lär sluta innan jag får tid och det känns absolut inte akut.
Edit: Har lite molande värk, känns lite som vid äl.
Jag tippar hormonstörning. Jobbigt och jäkligt. Man kan vänta ut det och hoppas på det bästa. Det borde ju kunna gå att fixa med lite medicin och undersökning, men gyn verkar inte vara så pigga på det... gått privat?Ingen som har nån idé? Kan man få missfall åtta dagar innan mens? Blöder man flera veckor isåfall?
Ringde gyn, de svarade att jag ska återkomma om det inte går över till nästa mens och att det är helt normalt. För mig är det inte normalt alls!
Tack för svar!Jag tippar hormonstörning. Jobbigt och jäkligt. Man kan vänta ut det och hoppas på det bästa. Det borde ju kunna gå att fixa med lite medicin och undersökning, men gyn verkar inte vara så pigga på det... gått privat?
Hur många dagar är det till du ska ha mens?Hmm, brukar ha väldigt lätt att beräkna mensdag. 15 dagar efter pos ältest och älkänningar helt enkelt. Men nu har jag haft positiva ältest sen i fredags så... Tror jag känner mig lite svullen idag som jag brukar känna vid äl så kanske ska jag räkna från idag. Får alltid ömma bröst dagen efter äl och det har jag inte fått än så borde kunna känna efter imorgon. Hade hoppats vara klar med trött påtvingat sex för denna omgång...
Är bara på cd 15 och fick mens som vanligt för 2 veckor sen så det är absolut dags för äl men ej mens :/ med det sagt så tog jag ändå såklart ett gravtest förut idag, haha... negativt såklartHur många dagar är det till du ska ha mens?
Mina ägglossningtest har visat tydligt positivt före graviditetstesten. Om du är nära BIM kanske det är läge att testa?
Aha, okej. Har du kontrollerat ägglossning med digitala test?Är bara på cd 15 och fick mens som vanligt för 2 veckor sen så det är absolut dags för äl men ej mens :/ med det sagt så tog jag ändå såklart ett gravtest förut idag, haha... negativt såklart
Inte denna cykel! Men har gjort det i två tidigare. Brukar framförallt känna av det... Hade positivt test idag med. Fattar ingenting men men, nu är testen hur som helst slut och jag har noll lust att köpa nya så får helt enkelt se vad som händer.Aha, okej. Har du kontrollerat ägglossning med digitala test?
Gjorde det för vår återföring i ivf. När jag såg att stickorna närmade sig positivt kollade jag även med digitalt (CB rosa) för att vara säker på att inte missa.
Åh vad tråkigtJag visste att det var för bra för att vara sant.. Fortfarande mest en skugga på stickan och det digitala visar negativt nu. Bara invänta mens i morgon eller på torsdag då..
Jag visste att det var för bra för att vara sant.. Fortfarande mest en skugga på stickan och det digitala visar negativt nu. Bara invänta mens i morgon eller på torsdag då..
Tänkte fira alla hjärtans dag imorgon med en tur till sjukhuset för att påbörja utredning... Hört att gemensamma aktiviteter ska vara bra för förhållandet och vad kan vara mer romantiskt än ett gemensamt sjukhusbesök
Funderar på om jag eventuellt skulle fixa blommor eller bubbel eller något annat också, eller om mannen får nöja sig med att jag fixat denna lilla dejt åt oss
6 veckor???? Det tar väl bara någon dag?Tillbaka på jobbet efter morgonens "dejt". Fått lämna lite prover (mest för att säkerställa att jag inte har någon könssjukdom, men också för att kolla sköldkörtelsvärden och någon hormon, egentligen trodde inte Gyn att något skulle ge vidare utslag, men det är standardproverna) och genomgå en gyn-undersökning med VUL. Lite spännande med ultraljudet och får se hur allting ser ut, men allt såg heeelt normalt ut och nu väntar vi på provsvar samt tid för att mannen ska lämna spermaprov.
Dyker inget upp på proverna väntar tabletter för att stimulera ÄL, även om allt tyder på att den ser ut som den ska och ev-behandling av sköldkörtelsvärden om de är minsta lilla avvikande. Tydligen skulle det ta ca 6-veckor med spermaprovet, vilket innebär att jag måste vänta 2-cykler innan behandling påbörjas, vilket stör mig lite vill ju börja nu, nu, nu. Men å andra sidan är vi i alla fall inne i karusellen och när vi väl kommit igång med behandlingarna ska vi sen inte behöva vänta särskilt länge på IVF ifall det inte hjälper med något av det andra de vill prova. (Man måste tydligen ha försökt i två år för att beviljas IVF om man är såpass ung som iaf jag är, vilket börjar närma sig skrämmande fort nu )