En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Mens i morse, ska alltså ringa och boka in för HSSG som ska göras innan ägglossning. Vi ska resa bort tors-mån så hoppas det går att lösa i nästa vecka då.
Känns lite jobbigt att hela tiden åka från jobbet för läkarbesök men det är väl som det är.

Håller med, det ställer till det lite med dessa täta läkarbesök och undersökningar.

Nu är jag på väg hem efter återföring av en "superfin" blastocyst (5 dagars embryo). Konstig tanke att den nu flyter omkring inuti min livmoder och kommer vara där ett tag framöver, oavsett om det fäster eller inte ☺️

Tyvärr inget annat ägg som utvecklats bra, men ett som eventuellt var på gång och som isf kunde frysas imorgon på dag 6 (men det var inte säkert).

Nu är det bara att vänta då!

Ja jag blev faktiskt ledsen och fick gråta en liten skvätt. Bad om att de ska ringa vid evtl återbud då jag ändå kan komma med kort varsel exakt alla andra dagar den veckan förutom måndag då vi flyger hem sent på kvällen.

Förstår dig, jag hade nog också gråtit en skvätt! En hel menscykel bort känns som ocean av tid när det känns som man bara står och stampar 🧡

Förstår dig, jag hade nog också gråtit en skvätt! En hel menscykel bort känns som ocean av tid när det känns som man bara står och stampar 🧡
Ja precis. Och så drygt när det tar tid. Efter spolningen ska det ju skickas iväg en remiss, som tar ca 2 månader att få svar på och sen bokas en tid hos psykolog och efter det besök för att planera inseminering eller IVF. Räknar med att det inte kommer ske något riktigt ”försök” att bli gravid förrän hösten nu när allt drar ut på tiden 😕

Ja precis. Och så drygt när det tar tid. Efter spolningen ska det ju skickas iväg en remiss, som tar ca 2 månader att få svar på och sen bokas en tid hos psykolog och efter det besök för att planera inseminering eller IVF. Räknar med att det inte kommer ske något riktigt ”försök” att bli gravid förrän hösten nu när allt drar ut på tiden 😕

Nej, det är nog ganska rimlig tidsuppskattning med tankenpå att klinikerna brukar ha semesterstängt osv också. Jag har nog missat din bakgrund. Vill du skaffa barn ensam eller i partnerrelation med annan kvinna? (Edit: Gick bakåt i tråden nu och fick svaret!).

Håller tummarna att det kommer igång så snabbt som möjligt iaf!

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det... 2
Svar
22
· Visningar
2 857
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 604
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny... 2
Svar
22
· Visningar
4 173
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 806
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka