Mens idag. Började böla för jag känner mig så ledsen och misslyckad. Utredning är på gång. Mannen lämnade spermaprov igår så nu är alla prover tagna. Jag ska kontakta mottagningen imorgon för att boka tid för genomgång och planering. Depp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mens idag. Började böla för jag känner mig så ledsen och misslyckad. Utredning är på gång. Mannen lämnade spermaprov igår så nu är alla prover tagna. Jag ska kontakta mottagningen imorgon för att boka tid för genomgång och planering. Depp.
Vet hur det känns... Skönt ändå att ni också är på gång med utredning. Peppkram!
Hur känns det för dej/er? Jag är liksom ganska inställd på IVF och vill gärna ha en remiss dit så snart som möjligt. Känner mer än en handfull kompisar/bekanta som lyckats med det på första eller andra försöket och tänker att det säkert är ett bra alternativ. Min sambo är mer inne på att vilja ha förklaringar på vad som är fel och varför vi inte försökt tidigare. Med facit i hand skulle vi ju det, men jag hade inget jobb som jag trivdes med och vi var inne på att eventuellt flytta tillbaka till stan där jag bodde innan. Bra ändå att vi har tiden den 28/2.En vecka före oss då, vi ska dit den 5/3. Jag ska dock dit på måndag igen och lämna blodprov och kolla upp cystorna.
Hur känns det för dej/er? Jag är liksom ganska inställd på IVF och vill gärna ha en remiss dit så snart som möjligt. Känner mer än en handfull kompisar/bekanta som lyckats med det på första eller andra försöket och tänker att det säkert är ett bra alternativ. Min sambo är mer inne på att vilja ha förklaringar på vad som är fel och varför vi inte försökt tidigare. Med facit i hand skulle vi ju det, men jag hade inget jobb som jag trivdes med och vi var inne på att eventuellt flytta tillbaka till stan där jag bodde innan. Bra ändå att vi har tiden den 28/2.
Vi tycker det känns rätt okej, de sa ju redan på första besöket att de kommer skicka vidare remiss för IVF (går hos privat klinik, måste till landstinget för IVF). Är inställd på att det kommer ta tid, men känner att vi inte har hur mycket som helst av den varan. Känner SÅ igen tankarna "varför gjorde vi inte...". Jag fyller 37 om ett par veckor, så men facit i hand skulle vi givetvis försökt långt tidigare. Men å andra sidan har vi bara varit tillsammans i 4 år och det kändes inte rätt att skaffa barn hur tidigt som helst.
Sen är det klart att vi vill veta vad det är som är fel eftersom vi inte lyckas själva, men förmodligen är det min endometrios som stör. Direkt när de såg det på VUL så sa de att vi skulle få en remiss till IVF. Så vi tycker det känns okej, men att det gärna hade fått gå lite snabbare.
Jag blöder fortfarande mycket i etappet. En vecka idag. Har kommit ut massa stora klumpar, men mest kommer det klarrött blod ut. Försöker hålla mig ifrån att åka in, då jag tror det hade blivit jobbigare mentalt för mig. Får ringa imorgon och rådfråga om det ska fortsätta såhär inatt. Har kommit igång och blöda ordentligt nu på kvällen igen. Har sjukt ont i magen också, men vet inte om det beror på detta eller om jag ätit nått dåligt för jag har fått sitta på toa också. Men haft magsmärtor i 4h nu som inte lättat med toabesök. Var tvungen att gnälla av mig lite
Jag tycker det är svårt att hitta nån info om hur mycket det är normalt att blöda. Så jag får nog ringa imorgon bitti vilket fall. Är lite nojig och vill inte ringa och "störa" men det är ju deras jobb.Usch då. Jag har inte haft något MF så har ingen egen erfarenhet, men tycker du ska ringa 1177 om det blir värre. Har du feber? Kan du fått vinterkräksjuka?
Alltid bättre att ringa en gång för mycket!Jag tycker det är svårt att hitta nån info om hur mycket det är normalt att blöda. Så jag får nog ringa imorgon bitti vilket fall. Är lite nojig och vill inte ringa och "störa" men det är ju deras jobb.
Ingen feber. Inga kräkningar och inte massa diarréer, utan har varit en gång på toa och skött magen. Sen har jag vart på toa och försökt flera gånger, men då kommer det bara blod när jag sätter mig så vill inte försöka ta i heller. Tror jag ätit nått dåligt. Men då borde det gått lite fortare och inte suttit i så länge
Jag tycker det är svårt att hitta nån info om hur mycket det är normalt att blöda. Så jag får nog ringa imorgon bitti vilket fall. Är lite nojig och vill inte ringa och "störa" men det är ju deras jobb.
Ingen feber. Inga kräkningar och inte massa diarréer, utan har varit en gång på toa och skött magen. Sen har jag vart på toa och försökt flera gånger, men då kommer det bara blod när jag sätter mig så vill inte försöka ta i heller. Tror jag ätit nått dåligt. Men då borde det gått lite fortare och inte suttit i så länge
@Energi
Tack för att du delar med dig. Jag har sjukt ont i magen. Inte som "mensvärken" jag hade de första dagarna. Har haft magsmärtor sen kl 17.30 och alvedon och Ipren hjälper ej. Har haft 37.3 i temp, men kom på att jag tog 2 alvedon ca en timme innan vet inte hur mycket den drar ner graderna så kanske har jag lite feber. Ska ringa imorgon i alla fall så får vi se.
Om du fortsätter ha ont så länge efter kan det vara läge att ringa. Jag fick MF i vecka 8 och då blödde jag rejält ett par dagar och hade sjuka smärtor, men efter en vecka var blödningen i princip helt borta och smärtan försvann efter typ 3-4 dagar helt. Jag fick göra UL för att kolla att det inte var något kvar, vilket kändes befriande för mig. Ring om du är orolig, som sagt, hellre en koll för mycket.@Energi
Tack för att du delar med dig. Jag har sjukt ont i magen. Inte som "mensvärken" jag hade de första dagarna. Har haft magsmärtor sen kl 17.30 och alvedon och Ipren hjälper ej. Har haft 37.3 i temp, men kom på att jag tog 2 alvedon ca en timme innan vet inte hur mycket den drar ner graderna så kanske har jag lite feber. Ska ringa imorgon i alla fall så får vi se.