En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blöder fortfarande mycket i etappet. En vecka idag. Har kommit ut massa stora klumpar, men mest kommer det klarrött blod ut. Försöker hålla mig ifrån att åka in, då jag tror det hade blivit jobbigare mentalt för mig. Får ringa imorgon och rådfråga om det ska fortsätta såhär inatt. Har kommit igång och blöda ordentligt nu på kvällen igen. Har sjukt ont i magen också, men vet inte om det beror på detta eller om jag ätit nått dåligt för jag har fått sitta på toa också. Men haft magsmärtor i 4h nu som inte lättat med toabesök. Var tvungen att gnälla av mig lite :cool:
Håller tummarna för att det inte är något men du måste nog kolla upp det. Nämner du blödningar och smärta kan de nog misstänka utomkveds också. Har du tagit nåt gravtest efter att det börjat blöda och sett om det blivit svagare eller inte?

@Energi
Tack för att du delar med dig. Jag har sjukt ont i magen. Inte som "mensvärken" jag hade de första dagarna. Har haft magsmärtor sen kl 17.30 och alvedon och Ipren hjälper ej. Har haft 37.3 i temp, men kom på att jag tog 2 alvedon ca en timme innan vet inte hur mycket den drar ner graderna så kanske har jag lite feber. Ska ringa imorgon i alla fall så får vi se.

Har du ringt?
Låter inte bra att du har så pass ont. Hoppas du mår bättre idag :heart

@Septemberbebis @Poison-heart @Hedblomster
Tack för omtanken. Är på sjukhuset nu. Fick åka ambulans tidigt imorse för jag hade såna smärtor att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Mycket värre än när jag gick med brusten blindtarm... Tydligen har det inte kommit ut som det ska. Har fått slidpiller här som ska hjälpa till. Hoppas det räcker och att jag slipper skrapa :(.

Tack för omtanken. Är på sjukhuset nu. Fick åka ambulans tidigt imorse för jag hade såna smärtor att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Mycket värre än när jag gick med brusten blindtarm... Tydligen har det inte kommit ut som det ska. Har fått slidpiller här som ska hjälpa till. Hoppas det räcker och att jag slipper skrapa :(.

Åh. Skönt att vara där de kan hjälpa dig, men jobbigt att ha ont och må dåligt. :(

Hoppas det går snabbt nu för dig.

Oj vad jobbigt! :( Men bra att du är där nu och får hjälp, man vill ju gärna klara sig själv och slippa sånt men det går inte alltid. Hoppas allt går bra från och med nu så du får komma hem och ladda om. Kram!

Jag tycker det är svårt att hitta nån info om hur mycket det är normalt att blöda. Så jag får nog ringa imorgon bitti vilket fall. Är lite nojig och vill inte ringa och "störa" men det är ju deras jobb.
Ingen feber. Inga kräkningar och inte massa diarréer, utan har varit en gång på toa och skött magen. Sen har jag vart på toa och försökt flera gånger, men då kommer det bara blod när jag sätter mig så vill inte försöka ta i heller. Tror jag ätit nått dåligt. Men då borde det gått lite fortare och inte suttit i så länge
Blödde rikligt första veckan. Det låter dock inte bra med smärtan, tabletter bör hjälpa. Skulle ringa in och be om koll just av den anledningen. Kanske kan du få nåt starkare.

Tillägg: läste ju inte sista sidan i tråden :banghead:.
Hoppas smärtan går över snart och att allt kommer ut som det ska :heart.

Stackare!
Men bra du får hjälp, hoppas du blir bättre snart :)

Bra att du får hjälp <3 hoppas du slipper skrapa och det rätar ut sig efter piller och du snart slipper ha ont med.

Hej allihopa.
Jag har kommit hem nu (eller iaf från sjukhuset).
Jag var livrädd för de här tabletterna man skulle föra in för jag hade läst lite tidigare om det. Var beredd på störtblödning och smärta, men de hände inte mycket alls. Vi väntade några timmar. Sen undersökte läkarna mig igen. Livmodern hade öppnat upp sig, men släppte inte ut "det" utan det sätt kvar i livmoderhalsen och hon försökte suga ut det. Det var lite jobbigt, men gjorde inte ont och jag var nog mest rädd. Var en liten klump kvar, så det fick bli sövning och skrapning. Jag hade haft sån ångest över det tidigare, men det var väldigt odramatiskt och jag fick sova gott under tiden. Sen hade jag ingen smärta mer. Operationen blev sen, så jag sov över natt. Allt såg frisk ut för övrigt. De skulle skicka in ett prov på missfallet för analys för säkerhets skull. All personal var jättebra. Läkaren hälsade att hon hoppas vi snart ses igen. -Nej, sa jag förskräckt. Men hon menade våningen under på förlossningen :).
Det här blev ju en liten novell. Men jag tänker att om det är någon annan som behöver gå igenom samma sak så är det inte så farligt. Dock var jag inte beredd på den sjuka smärtan jag upplevde. Hade ju haft mensvärk dagar innan som hade gått över, så jag trodde det var allt.
Nu myser jag med min nyfödda systerson som kom i Tisdags :love:.
Tack för all omtanke!

Hej allihopa.
Jag var livrädd för de här tabletterna man skulle föra in för jag hade läst lite tidigare om det. Var beredd på störtblödning och smärta, men de hände inte mycket alls. Vi väntade några timmar. Sen undersökte läkarna mig igen. Livmodern hade öppnat upp sig, men släppte inte ut "det" utan det sätt kvar i livmoderhalsen och hon försökte suga ut det. Det var lite jobbigt, men gjorde inte ont och jag var nog mest rädd. Var en liten klump kvar, så det fick bli sövning och skrapning. Jag hade haft sån ångest över det tidigare, men det var väldigt odramatiskt och jag fick sova gott under tiden. Sen hade jag ingen smärta mer. Operationen blev sen, så jag sov över natt. Allt såg frisk ut för övrigt. De skulle skicka in ett prov på missfallet för analys för säkerhets skull. All personal var jättebra. Läkaren hälsade att hon hoppas vi snart ses igen. -Nej, sa jag förskräckt. Men hon menade våningen under på förlossningen :).
Det här blev ju en liten novell. Men jag tänker att om det är någon annan som behöver gå igenom samma sak så är det inte så farligt. Dock var jag inte beredd på den sjuka smärtan jag upplevde. Hade ju haft mensvärk dagar innan som hade gått över, så jag trodde det var allt.
Tack för all omtanke!

Usch, vad tråkigt... Skönt ändå att det gick bra med skrapningen. Härligt med syskonbarn som kan ge lite tröst. :)

Jo, visst kan jag förstå känslan. Jag är iofs ”bara” 32 så vi har ju försökt sen strax efter min 31 årsdag, vilket jag ändå inte tycker är så sent, men men, min sambo fyller 38 i höst så det är klart att vi inte är purunga. Gyn hittade ju inget på mig när de undersökte mig, men kanske är det något av proverna som påverkar . Eller så är det sambon. Eller så hittar de inget. Vi får se. Ändå fint att ni verkar ha lite samma inställning till det.

Min syster, som är 35 blev gravid i hösten, men hennes idiot till sambo fick kalla fötter så de har gjort abort (planerad graviditet). Såklart tycker jag synd om min syster som blivit så sviken, men samtidigt känns det faktiskt förjävligt. Här försöker vi hur många gånger som helst och lyckas inte. Livet är inte rättvist.

Jag tycker ändå det är skönt att ha fått en trolig orsak till varför vi inte lyckats (mer än att vi är gamla), det känns på nåt sätt mindre orättvist, än att bara inte har blivit nåt. Vi trodde lite på förhand att det skulle bero på min sambos mediciner, men han verkar ju ha toppensimmare. :p Lite retligt att vi inte visste om min endometrios innan, då hade vi kanske börjat försöka tidigare.

Visst känns det orättvist att somliga tycks kunna producera bebisar på löpande band. Men vi får väl se om vi kan lösa det ändå. :)

Fick ett svagt plus i morse (svagare än jag hoppats på), så jag chansade och tog ett digitalt. Höll på att ramla av stolen när det visade positivt! Har ju 4 dagar kvar till BIM fortfarande, så även om jag vill hoppas att det går vägen den här gången, törs jag nog inte riktigt hoppas förrän någon vecka efter BIM i alla fall. Men jag har aldrig fått positivt på digitalt vid någon av mina kemiska graviditeter, så det gör mig försiktigt optimistisk. :love:

Dag 3 utan mens.. kan det kanske vara så att det tog sig igen? Tänker nog inte testa förrän på onsdag eller så. Kanske alla :heart :s dag..?

Håller tummarna! Alla hjärtas dag är väl en superbra dag för ett plus :love:

Jag är 4 dagar över tiden, också efter MF. Testade negativt på BIM så antar jag bara är sen pga MF.

Fick ett svagt plus i morse (svagare än jag hoppats på), så jag chansade och tog ett digitalt. Höll på att ramla av stolen när det visade positivt! Har ju 4 dagar kvar till BIM fortfarande, så även om jag vill hoppas att det går vägen den här gången, törs jag nog inte riktigt hoppas förrän någon vecka efter BIM i alla fall. Men jag har aldrig fått positivt på digitalt vid någon av mina kemiska graviditeter, så det gör mig försiktigt optimistisk. :love:

Åh Grattis!! Håller tummarna de håller isig! :bump::bump:

Hej allihopa.
Tack för all omtanke!

Skönt att du är hemma och att allt gått bra! Tack för att du berättar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 513
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
222 148
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar