En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du bara en ledare tar det troligen längre. Du kanske bara lossar varannan månad nu. Hur mår andra ledaren? Är det fri passage där?
Ja precis, den högra togs bort men vänster är kvar. Ägglossningen beter sig som tidigare så tror den fungerar. Positivt ältest varje månad, älkänningar samt mens exakt 14 dagar efter. Har spolat äggledaren som är kvar för en månad sen och det är fri passage där. Dock vet jag sen operationen att det finns en mindre sammanväxning på utsidan men att "tratten" är fri och läkaren trodde inte att det skulle ställa till problem. Men jag känner ändå att det kan vara så att äggledaren kanske inte lyckas plocka upp ägget varje gång och att det kan vara problemet.

Var glada att ni blöder, jag blödde inte alls för blödde internt i stället :o
Är bra ni blöder ut det, men är det jobbigt kontakta en BM.

@Ackio
Nä fy vad jobbigt :(.
Ja, jag får nog stå ut ett tag till. Är inte så farligt och jag har ju inte ont längre, men lite otäckt när det kommer mycket på en gång. Sen är det ju ett litet hån att se det där blodet när man vet vad det skulle ha blivit...

50% första tre månaderna, det är ju inte över hälften utan just hälften :).

Det finns väl en anledning till att de vill att man ska försöka ett år först.
Jag tyckte bara det kändes lite väl skrämmande för folk när du skrev "nått fel är det" ,"1-3mån ska det ta". Man är ju orolig ändå om man försökt ett tag kan jag tro.
Jag ogillar att hymla och släta över.

Är det någon av er som vill ha en burk med folsyretabletter? Den är öppnad, men det är bara några tabletter tagna. Från början var det 100 tabletter och utgångsdatum är oktober 2018.

Är inne på femte dagen med blödningar nu (från MF). Från att ha mens i fyra dagar och inte blöda särskilt mycket och jämt fördelat under dagen så känns det här som rena blodbadet . Blöder i omgångar, antingen ingenting eller så forsar det ut känns det som. Fick ut en stor blodklump nu, så det var väl vårat lilla embryo som kom ut :cry: (ursäkta osmakliga detaljer). Håller tummarna för att det var det sista och att kroppen kommer igång igen så snart som möjligt vi kan få försöka igen.
@Latsigini (och ni andra som fått MF under tidigare delen av graviditeten) Får man fråga hur många dagar du blödde?
Blödde närmare en vecka och hade sen avtagande blödning/brun flytning ytterligare en vecka.
Var vecka 10.
Ägglossning och mens fortsatte regelbundet efteråt.

Mens idag, så vi kan konstatera att min lutealfas är 11 dagar. Den här cykeln var 29 dagar. Så lycklig att jag började gråta.

Jag har gått ner 15 kg på två månader och slutat röka, det gav verkligen resultat. Nu känns det som att vi i alla fall har en CHANS att påbörja hela den här grejen på riktigt. Med cykler runt 30 dagar hinner man försöka många gånger på ett år.

Och jag har lärt mig hitta rätt ägglossningsflytningar!

Då vet man att mensen funkar. Denna månad 17 dagar sen.. det där med regelbundet har man inte haft sen 2013 :( Jobbigt för varje månad hoppas man.. varje månad är den bara sen, senare, senast.

Då vet man att mensen funkar. Denna månad 17 dagar sen.. det där med regelbundet har man inte haft sen 2013 :( Jobbigt för varje månad hoppas man.. varje månad är den bara sen, senare, senast.
Är du överviktig eller har du några kilon du kan gå ner? Bara så lite som fem kilos viktminskning kan göra att ägglossningen kommer som den ska.

Är du överviktig eller har du några kilon du kan gå ner? Bara så lite som fem kilos viktminskning kan göra att ägglossningen kommer som den ska.

Det vet jag väl? Skrivit bara för något inlägg sen att jag går ner i vikt stadigt.

Förlåt men så trött höra allt är pga min vikt. Är det inte alls

Det vet jag väl? Skrivit bara för något inlägg sen att jag går ner i vikt stadigt.

Förlåt men så trött höra allt är pga min vikt. Är det inte alls
Åh nej förlåt! Jag blandar ihop alla användare och kommer inte ihåg. Jag sa inte att allt är pga din vikt, utan att det i många fall kan hjälpa. Du behöver inte snäsa åt mig för det.

Åh nej förlåt! Jag blandar ihop alla användare och kommer inte ihåg. Jag sa inte att allt är pga din vikt, utan att det i många fall kan hjälpa. Du behöver inte snäsa åt mig för det.

Därav mitt förlåt redan i förra messet :) Men trött på orden vikt när det gäller allt

Favoriten jag hör av läkare: Det är inge fel på dig, du är bara fet :o
(Insert: Saknar en äggledare, PCOS, övervikt och alltid haft svårt med ägglossning även vid normal vikt) men inge fel på mig :D
Det där är svårt. Samtidigt är det väl alltid prio1 att gå ner då man har pcos. Detr ju bara lite svårare att gå ner så man har det, och har man andra hormonella störningar blir det ju snudd på omöjligt utan hjälp.

- Zvinto - ÄL mellan 31/1-2/2, BIM runt 15-17/2.Försökt sen jan -17, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sennov-16. Inga barn sen tidigare.
-LaMirage - ÄL ca 9/2, BIM 26/1. Ett barn seninnan, 5e försöket.
- Hedblomster, ÄL 13/2, BIM 28/2. Försök 11, 8eförsöket efter X. Inga barn sen tidigare.
KarinStarfighter, Äl ca 19 feb. BIM ca 5 mars. 13e försöket. Inga barn.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar,men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- Septemberbebis - MF 13/1, ÄL 24/1 (?), BIM 8/2. 2:a barnet
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 514
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
222 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka