En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gjort första inseminationen (1:a februari) och fortfarande ingen mens men heller inget positivt utslag på något test. Jag blir KNÄPP av det här! BiM var 16:e februari.

Jag har haft molvärk, mer flytningar än vanligt, varit jättetrött och mått illa. Antingen är min kropp superduktig på att vara skengravid eller så är det på riktigt. Står inte ut med att varken mens eller plus kommer!

Nu har jag precis beställt digitala tester som kommer på onsdag, ska försöka hålla mig från att testa igen tills dess. Blir ju en dyr historia att hålla på med alla tester...

Jag har gjort första inseminationen (1:a februari) och fortfarande ingen mens men heller inget positivt utslag på något test. Jag blir KNÄPP av det här! BiM var 16:e februari.

Jag har haft molvärk, mer flytningar än vanligt, varit jättetrött och mått illa. Antingen är min kropp superduktig på att vara skengravid eller så är det på riktigt. Står inte ut med att varken mens eller plus kommer!

Nu har jag precis beställt digitala tester som kommer på onsdag, ska försöka hålla mig från att testa igen tills dess. Blir ju en dyr historia att hålla på med alla tester...

Åh vad jag håller tummarna!

Grattis @LaMirage !

Själv flyttar jag mig i listan. Väntar på att mensen ska avta helt. Blodprov för att kolla progesteron en vecka efter ÄL sen, så får vi se vad det visar. Ingen kallelse till fertilitetsenheten än heller.

- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sennov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hedblomster, ÄL 13/2, BIM 28/2. Försök 11, 8eförsöket efter X. Inga barn sen tidigare.
KarinStarfighter, Äl ca 19 feb. BIM ca 5 mars. 13e försöket. Inga barn.
- Zvinto - ÄL mellan 1-3/3, BIM runt 16-18/3. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar,men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- Septemberbebis - MF 13/1, ÄL 24/1 (?), BIM 8/2. 2:a barnet
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.
- Ackio - Borde ha äl runt 25 feb OM den sköter sig
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti -17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 5/2, BIM 18/2, inga barn sedan tidigare.

Uppdaterar listan.
- Hedblomster, ÄL 13/2, BIM 28/2. Försök 11, 8eförsöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Ingela_S - ÄL ca 25/2, BIM ca 11/3. Försökt sennov-16. Inga barn sen tidigare.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar,men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
- Septemberbebis - MF 13/1, ÄL 24/1 (?), BIM 8/2. 2:a barnet
- Nejlica, första barnet
- Kluven - slutade använda skydd i augusti -17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 5/2, BIM 18/2, inga barn sedan tidigare.

Tar bort mig från listan. Test idag och gravidstrecket syntes innan kontrollstrecket.:D

- Ingela_S - ÄL ca 25/2, BIM ca 11/3. Försökt sennov-16. Inga barn sen tidigare.
- Nejlica, första barnet

Idag har jag ringt Carl von Linnékliniken i uppsala och vi är varmt välkomna dit för utredning. Dock hade de en samarbetsläkare lite närmare oss så på måndag ska jag ringa dit och se om det finns tid där för de första proverna. Om inte så kommer vi få en tid i Uppsala i början av april. Jag vill i alla fall få hela utredningen gjord innan sommaren och det brukar gå snabbt när man väl fått tid sa dom, så det känns bra.

Idag har jag ringt Carl von Linnékliniken i uppsala och vi är varmt välkomna dit för utredning. Dock hade de en samarbetsläkare lite närmare oss så på måndag ska jag ringa dit och se om det finns tid där för de första proverna. Om inte så kommer vi få en tid i Uppsala i början av april. Jag vill i alla fall få hela utredningen gjord innan sommaren och det brukar gå snabbt när man väl fått tid sa dom, så det känns bra.

Linné är jättetrevliga :) Jag gjorde min utredning där och sedan skickade de remiss till landstinget.

Linné är jättetrevliga :) Jag gjorde min utredning där och sedan skickade de remiss till landstinget.
Skönt att höra! De lät väldigt trevliga på telefon och det lät också som att de förstår att man vill göra utredningen ganska snabbt. Den här samarbetsläkaren har dock ganska dåliga recensioner på Internet... men visst är det skillnad på att åka 30 min vs 1,5 timme så.

Skönt att höra! De lät väldigt trevliga på telefon och det lät också som att de förstår att man vill göra utredningen ganska snabbt. Den här samarbetsläkaren har dock ganska dåliga recensioner på Internet... men visst är det skillnad på att åka 30 min vs 1,5 timme så.

Tillhör Uppsala så skillnaden blev marginell efter remissen, typ 200m :D

Samarbetsläkaren kan ju få en chans ;) Annars är det nog värt resan.

Tillhör Uppsala så skillnaden blev marginell efter remissen, typ 200m :D

Samarbetsläkaren kan ju få en chans ;) Annars är det nog värt resan.
Jodå, en chans kan hen få :D Ska oavsett bli skönt att komma igång men jag är otålig. Tror inte att något speciellt fel kommer upptäckas (fast vad vet jag) så vill bara ha detta avklarat och gå vidare!

senaste mensen började 9 januari... det har nu gått 45 dagar men ingen mens på ingång vad jag kan känna och inget plus.

Vet inte alls hur lång cykel jag har men utifrån hur lång cykeln var sist (38 dagar) så är jag BIM+8.

Börjar känna mig lite frustrerad över att inte veta vad som händer.

senaste mensen började 9 januari... det har nu gått 45 dagar men ingen mens på ingång vad jag kan känna och inget plus.

Vet inte alls hur lång cykel jag har men utifrån hur lång cykeln var sist (38 dagar) så är jag BIM+8.

Börjar känna mig lite frustrerad över att inte veta vad som händer.
Har du hittat ägglossning med stickor? Är du säker på att du har ägglossning?

Nu har jag ringt och fått en tid hos samarbetskliniken som Linné tipsade mig om. De var LÅNGT ifrån lika trevliga och vänliga på telefon som Linné var :( Känner mig snäst åt. Hon ifrågasatte varför jag inte går till min vanliga privata gyn istället (finns inget landstingsavtal där = dyrare) eller varför jag inte ringer landstinget istället (vill ej ha den väntetiden). Vill de ha folk eller inte? En privat klinik borde ju vara intresserad av att folk kommer dit? Men hur som helst, fick en tid om 16 dagar!!!!

Nu har jag ringt och fått en tid hos samarbetskliniken som Linné tipsade mig om. De var LÅNGT ifrån lika trevliga och vänliga på telefon som Linné var :( Känner mig snäst åt. Hon ifrågasatte varför jag inte går till min vanliga privata gyn istället (finns inget landstingsavtal där = dyrare) eller varför jag inte ringer landstinget istället (vill ej ha den väntetiden). Vill de ha folk eller inte? En privat klinik borde ju vara intresserad av att folk kommer dit? Men hur som helst, fick en tid om 16 dagar!!!!
Fy fasen alltså, vilket trist bemötande, rena dumförklaringen nästan.
Som om den som söker den här typen av hjälp inte har koll på vilka alternativ det finns. Hoppas nu att de du träffar är trevliga, empatiska och hjälpsamma

Men fy! O_o Hoppas att de är trevligare när du väl kommer dit, skönt i alla fall med en tid! :up:

Fy fasen alltså, vilket trist bemötande, rena dumförklaringen nästan.
Som om den som söker den här typen av hjälp inte har koll på vilka alternativ det finns. Hoppas nu att de du träffar är trevliga, empatiska och hjälpsamma

Ja riktigt dum fick jag känna mig. Hoppas hon hade en dålig dag bara... Det är ju ett känsligt samtal att ringa, då vill man inte bli snäst åt. Jag vet inte var man vänder sig med allt - därför ringde jag ju och frågade... Men är i alla fall glad för en snabb tid!

Ja riktigt dum fick jag känna mig. Hoppas hon hade en dålig dag bara... Det är ju ett känsligt samtal att ringa, då vill man inte bli snäst åt. Jag vet inte var man vänder sig med allt - därför ringde jag ju och frågade... Men är i alla fall glad för en snabb tid!

Eller hur, jag höll nästan på att börja gråta när de ringde och skulle boka en tid åt mig för utredning :o Och då var hon som ringde ändå hur trevlig som helst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 510
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
222 094
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar