En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller hur, jag höll nästan på att börja gråta när de ringde och skulle boka en tid åt mig för utredning :o Och då var hon som ringde ändå hur trevlig som helst.
Ja! Jag var också nära till gråten! Men var suuuuuupertrevlig tillbaka så kan i alla fall känna mig som the bigger person.

Cd 31, ingen mens... Vet ju inte när äl var riktigt men jag tror mensen ska komma senast idag. Negativa test imorse :( Både rfsu och någon billig sticka från tradera. Ältest var dock mycket starkare än igår men tog inte vid samma tid på dagen. Jag vill hoppas så länge mensen inte dykt upp men ett negativt test är ju ett negativt test.

Har BIM på fredag men hyser inga större hopp den här månaden.
Lyckades förvisso pricka äl, men fick fyra dagar senare en funktionell cysta, som efter ytterligare några dagar sprack :crazy: Hyfsat oskönt.
Är lite orolig för vad som kommer hända nu, kommer jag få fler? Kommer min cykel rubbas? Kommer det bli ännu svårare att bli gravid?
Någon som varit med om samma och kan dela med sig av sin historia?

Får se hur det blir med att lämna prover på rmc, kommer mensen som den ska får jag lämna prover på tisdag. Mannen har inte varit och lämnat sitt första än.

Har varit hos gyn nu för genomgång av utredningen. Han hittar inga fel vare sig på mig eller sambon. Alla prover såg tip top ut. Vilket såklart är bra. Nu ska jag ta d-vitaminprov för att se om det kan vara det. Gyn gav oss därefter två alternativ. Antingen direkt remiss till Linköping för IVF. Alternativt att vi provar med insemination, max tre försök. Just nu känns insemination som det bästa. Han menade på att en del personer där man inte hittar nåt har nån form av faktor som gör att spermierna inte kommer fram till ägget och att insemination kan vara ett sätt att komma förbi det. Det känns också snällare mot kroppen och gör att man slipper hormoner och så. Dessutom kan vi isf köra första försöket om några veckor?

Någon med erfarenhet som vill dela med sig?

Fortfarande ingen mens och jag har spenderat närmare 500 kr på graviditetstester, stabilt :):):) Tog ett vanligt cb efter jobbet. Negativt såklart men med nån såndär retlig skugga till streck som jag tycker cb alltid har och som får en att använda ännu fler test och hoppas lite till.

Tänker inte räkna ihop vad jag spenderat på ägglossningstest och graviditetstest :p.
Och nu har jag redan gjort av med test för 300 spänn... Jag brukar köpa billiga test från Internet men nu är ju verkligen mensen sen så jag ville unna mig. Absolut inte gravid dock. Tror helt enkelt inte att jag haft ägglossning.

Och nu har jag redan gjort av med test för 300 spänn... Jag brukar köpa billiga test från Internet men nu är ju verkligen mensen sen så jag ville unna mig. Absolut inte gravid dock. Tror helt enkelt inte att jag haft ägglossning.

Trist :( Hade också någon sådan månad, när äl och mens kom klockrent precis en månad senare än jag tänkt mig, så där var det så tydligt att jag bara hoppat över en ägglossning.

Har varit hos gyn nu för genomgång av utredningen. Han hittar inga fel vare sig på mig eller sambon. Alla prover såg tip top ut. Vilket såklart är bra. Nu ska jag ta d-vitaminprov för att se om det kan vara det. Gyn gav oss därefter två alternativ. Antingen direkt remiss till Linköping för IVF. Alternativt att vi provar med insemination, max tre försök. Just nu känns insemination som det bästa. Han menade på att en del personer där man inte hittar nåt har nån form av faktor som gör att spermierna inte kommer fram till ägget och att insemination kan vara ett sätt att komma förbi det. Det känns också snällare mot kroppen och gör att man slipper hormoner och så. Dessutom kan vi isf köra första försöket om några veckor?

Någon med erfarenhet som vill dela med sig?

Undrade just hur det gick för er. Skönt ändå att inget är fel, även om man kanske hade velat ha en faktisk orsak till varför det inte tar sig. Jag tycker insemination låter som ett bra alternativ, om inte annat så för att det går att göra ett första försök relativt snart. Får ni IVF om det inte skulle funka?

Trist :( Hade också någon sådan månad, när äl och mens kom klockrent precis en månad senare än jag tänkt mig, så där var det så tydligt att jag bara hoppat över en ägglossning.
Jag vet ju att det kan hända men det har ändå aldrig hänt mig så känns trist:( Har alltid litat på att om mensen är sen är det av en anledning och den har varit sen en gång och det var när jag fick X. Hade ju positiva ältest denna månad men kändes ju inte som det brukar så man får ju anta att det ändå inte kom något ägg. Hoppas jag slipper mens helt tills nästa äl i så fall!

Tänker inte räkna ihop vad jag spenderat på ägglossningstest och graviditetstest :p.

Jag är alldeles för snål för att köpa gravtest innan jag ens passerat BIM.:p ÄL-test har jag kört med ett par månader, sen tyckte jag det kändes stressande, så slutade med dem. Misstänker att jag får införskaffa några till ev IVF dock...

Undrade just hur det gick för er. Skönt ändå att inget är fel, även om man kanske hade velat ha en faktisk orsak till varför det inte tar sig. Jag tycker insemination låter som ett bra alternativ, om inte annat så för att det går att göra ett första försök relativt snart. Får ni IVF om det inte skulle funka?

Vi får remiss till IVF nu eller efter insemination. Det är upp till oss. Just nu lutar det åt att vi ett eller två försök och sen remiss till Linköping. Eller så kör vi Linköping direkt och kanske med lite tur hinner ett försök innan sommarn. Svårt det där. Fick nyss svar på d-vitamin som låg på 50, dvs normalt. Vi får fundera över helgen...

När är det ni har tid?

Hoppar in i tråden igen efter ett kort utspel i hösttråden, som avslutades med ett MA. Har idag varit till gyn och fått cytotec, hoppas på snabbt förlopp... Har varit en tuff vecka men nu blickar vi framåt.

Lägger till mig på listan när ägglossning kommer igång igen.

Tog det översta först och såg ett streck så tog det undre i samma urin men fick inte samma resultat riktigt... funderar på om färgen hunnit torka innan den runnit förbi helt? Är en billig sticka köpt på tradera... utan instruktioner. Hoppas det syns på bilden. Syns i mörkt rum irl...

Bifogade filer

• 20180302_065828.webp
    20180302_065828.webp
    21 KB · Visningar: 144
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 510
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
222 091
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar