En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog det översta först och såg ett streck så tog det undre i samma urin men fick inte samma resultat riktigt... funderar på om färgen hunnit torka innan den runnit förbi helt? Är en billig sticka köpt på tradera... utan instruktioner. Hoppas det syns på bilden. Syns i mörkt rum irl...
Första har ju definitivt ett streck!

Testa imorgon eller på söndag igen s0 har du säkert ett tydligt plus!

Hoppar in i tråden igen efter ett kort utspel i hösttråden, som avslutades med ett MA. Har idag varit till gyn och fått cytotec, hoppas på snabbt förlopp... Har varit en tuff vecka men nu blickar vi framåt.

Lägger till mig på listan när ägglossning kommer igång igen.
Jag hade ma och fick cytotec. Gick hur smidigt som helst och hade sedan äl två veckor efteråt. Hör blir man inlagd över dagen vid abort/tömning så man fick gynkoll och vul två gånger under dagen så att man hade koll på att allt kommit ut. Sen fick jag gå på blodprov för hcg tills det blev negativt.

Tog det översta först och såg ett streck så tog det undre i samma urin men fick inte samma resultat riktigt... funderar på om färgen hunnit torka innan den runnit förbi helt? Är en billig sticka köpt på tradera... utan instruktioner. Hoppas det syns på bilden. Syns i mörkt rum irl...
Håller med @em-pirre Den övre har ett tydligt streck :up:

Tycker dock att även den undre har ett streck. Förflyttat lite grann till vänster. Dvs längre avstånd mellan kontrollstreck och resultatstreck :)

Mvh Miks

Tack för titten! Tycker också det undre var knepigt så därför tror jag det övre kan vara dåligt också. Har tagit två helt blanka av samma märke tidigare i veckan... men ja, jag är på cd33 nu och hade tydligare plus med mitt utomkveds till och med... Hoppas såklart på ett plus men tror inte det.

Tack för titten! Tycker också det undre var knepigt så därför tror jag det övre kan vara dåligt också. Har tagit två helt blanka av samma märke tidigare i veckan... men ja, jag är på cd33 nu och hade tydligare plus med mitt utomkveds till och med... Hoppas såklart på ett plus men tror inte det.
Du kanske haft ägglossning senare än vanligt?

Mvh Miks

Jag ser också streck på det översta!

Jag hade ma och fick cytotec. Gick hur smidigt som helst och hade sedan äl två veckor efteråt. Hör blir man inlagd över dagen vid abort/tömning så man fick gynkoll och vul två gånger under dagen så att man hade koll på att allt kommit ut. Sen fick jag gå på blodprov för hcg tills det blev negativt.
Ja jag hoppas det ska gå smidigt. Fördel borde vara att fosterutvecklingen stannat redan i v 4-ish så även om kroppen trott att den var gravid i v 9 är det ganska lite som ska stötas ut. Nu vill jag bara bli av med det, och särskilt med illamåendet som känns som ett hån när det ända inte blir något barn.

Dagens gravtest: negativt, möjligen en yttepytte skugga till streck men mycket svagare än det lilla strecket igår... och nu är mina test slut. Hoppas det kommer en mens snart för gravid är jag inte. Om det inte är ett nytt utomkveds men det orkar jag inte ens föreställa mig.

Dagens gravtest: negativt, möjligen en yttepytte skugga till streck men mycket svagare än det lilla strecket igår... och nu är mina test slut. Hoppas det kommer en mens snart för gravid är jag inte. Om det inte är ett nytt utomkveds men det orkar jag inte ens föreställa mig.
Vänta tills måndagen. Det tar tid innan strecket blir starkare. Den kan tydligen växla en del de första dagarna beroende på en miljon olika saker.

Precis haft ägglossning, så nu återstår bara 2 veckors dryg väntetid. :p Har äntligen fått vår kallelse för utredning, den 19/3 ska vi dit! Skönt att ha något att "se fram emot" om det inte blir något denna gången.

Cd35 idag och jag har positivt ältest... igår morse var det helt blankt, på kvällen starkt och nu positivt. Så märklig cykel. Hade positivt ältest från cd12 till cd16 sen slutade jag testa. Tyckte mig känna lite älkänningar på cd15 men fick aldrig ont i brösten som jag alltid får 1-2 dagar efter äl. Började få lite ömma bröstvårtor på cd21 eller 22 vilket jag fortfarande har. Började med ältest igen för någon vecka sen och nu är det positivt igen alltså. Ska bli intressant att se var detta landar.

Cd35 idag och jag har positivt ältest... igår morse var det helt blankt, på kvällen starkt och nu positivt. Så märklig cykel. Hade positivt ältest från cd12 till cd16 sen slutade jag testa. Tyckte mig känna lite älkänningar på cd15 men fick aldrig ont i brösten som jag alltid får 1-2 dagar efter äl. Började få lite ömma bröstvårtor på cd21 eller 22 vilket jag fortfarande har. Började med ältest igen för någon vecka sen och nu är det positivt igen alltså. Ska bli intressant att se var detta landar.
Det är inte så att du är gravid då?

Det är inte så att du är gravid då?
Inte enligt gravtest igår, men jag ska testa imorgon igen! Känns väldigt sent att få positivt om jag skulle vara gravid men jag hoppas såklart. Annars har jag väl äl igen eller nåt och det känns okej också... bara jag vet vad som händer.

Tänkte först starta egen tråd, men inte jättesugen på att "outa" detta område såpass mycket... Sorry för halvt ot, men många i denna tråd har behövt gå igenom detta.

Ni som gått igenom MA/MF eller aborter för den delen, hur mycket har ni blödit? Jag fick cytotec för att få ut mitt MA, tog dem i fredags och hade rejäl värk från ca 10 på förmiddagen och till 17-18 på kvällen, sen klingade det snabbt av och jag har inte haft ont alls sedan jag vaknade igår lördag. Jag blödde som en kraftig mens i fredags och sen har det varit nästan så lite att jag hade kunnat klara mig med trosskydd. Väldigt lite klumpar/koagel/slemhinna utan mest färskt blod eller blodig flytning. De ringde från kliniken igår och jag nämnde detta då, hon skulle prata med läkaren och återkomma om de tyckte jag ska komma in på tidigare kontroll, annars har jag ett vul om drygt 2 veckor för att kolla att allt kommit ut. Jag är såklart supertacksam om det inte behöver bli värre än såhär, men jag tycker det känns som för lite blödning i relation till vad läkaren förberedde mig på, och hur jag minns min abort för typ 10 år sedan, då var det mycket mer blod. Sen är det säkert både individuellt och beror på vilken vecka men är i osv (jag har inte riktigt fått klarhet i hur länge mitt foster varit dött så jag vet inte exakt), men det vore skönt att ha lite att relatera till...

Tänkte först starta egen tråd, men inte jättesugen på att "outa" detta område såpass mycket... Sorry för halvt ot, men många i denna tråd har behövt gå igenom detta.

Ni som gått igenom MA/MF eller aborter för den delen, hur mycket har ni blödit? Jag fick cytotec för att få ut mitt MA, tog dem i fredags och hade rejäl värk från ca 10 på förmiddagen och till 17-18 på kvällen, sen klingade det snabbt av och jag har inte haft ont alls sedan jag vaknade igår lördag. Jag blödde som en kraftig mens i fredags och sen har det varit nästan så lite att jag hade kunnat klara mig med trosskydd. Väldigt lite klumpar/koagel/slemhinna utan mest färskt blod eller blodig flytning. De ringde från kliniken igår och jag nämnde detta då, hon skulle prata med läkaren och återkomma om de tyckte jag ska komma in på tidigare kontroll, annars har jag ett vul om drygt 2 veckor för att kolla att allt kommit ut. Jag är såklart supertacksam om det inte behöver bli värre än såhär, men jag tycker det känns som för lite blödning i relation till vad läkaren förberedde mig på, och hur jag minns min abort för typ 10 år sedan, då var det mycket mer blod. Sen är det säkert både individuellt och beror på vilken vecka men är i osv (jag har inte riktigt fått klarhet i hur länge mitt foster varit dött så jag vet inte exakt), men det vore skönt att ha lite att relatera till...
Du nämnde vecka 4 i nåt skede? I såna fall behöver det ju inte komma så mycket. Det är dock så himla ledsamt att man i Sverige skickas hem med cytotec och förväntas klara sig själv. Helt huvudlöst. Här är man som sagt inlagd och får vul och släppa inte iväg innan vul visat tom livmoder.

Med första, ett MA som upptäcktes vecka 12 men där liten varit död sen vecka 6, krävdes två omgångar cytotec.
Efter första började blödningen efter 4 timmar, med tillhörande smärta. Fortsatte sen blöda som mens med tillhörande mensvärk fram till kollen en vecka senare. Hade då en hel del slemhinna kvar så ny omgång cytotec, vilket drog igång med blödning och värkar efter två dygn... Efter ett par timmar av pina, där jag var på väg att ringa 112 pga smärta och blödning, avtog det. Sen hade jag inget mer ont och blödningen avtog för varje dag under ca 2 veckors tid.

Vid MF i vecka 10 gjorde det ganska ont men inte som med cytotec utan mer kraftig mensvärk. Blödde som kraftig mens ett par dygn, sen minskade det och avtog på två veckor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 510
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
222 092
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar