En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är dock så himla ledsamt att man i Sverige skickas hem med cytotec och förväntas klara sig själv. Helt huvudlöst. Här är man som sagt inlagd och får vul och släppa inte iväg innan vul visat tom livmoder.

Och jag blev hemskickad med MA utan något alls, ”kroppen skulle sköta det själv”. Slutade med ambulansfärd några dagar senare :(

Hur mår alla i gruppen?

Här testar man varje morgon med äl stickor sen måndags, idag började det bli starkare så från idag testar jag nog även på kvällen. Vore underbart om det faktiskt sker något :o

Jag är inne på första mensen efter MA. Hade tänkt att satsa på att köpa ägglossningstest och försöka verkligen att pricka in ÄL, men har kommit fram till att ta det lite lugnt tror jag. Precis flyttat och har husrenovering på gång, dansar, börjar ridskola nästa vecka då jag tagit bort min häst. Försöker chilla lite och händer det så händer det :)

Jag är inne på första mensen efter MA. Hade tänkt att satsa på att köpa ägglossningstest och försöka verkligen att pricka in ÄL, men har kommit fram till att ta det lite lugnt tror jag. Precis flyttat och har husrenovering på gång, dansar, börjar ridskola nästa vecka då jag tagit bort min häst. Försöker chilla lite och händer det så händer det :)

Låter som sunt tankesätt :)

28783689_757694544435019_4635588752675176448_o_5aa25fa39606ee56f3e79bc4.jpg

Övre hur de alltid typ ser ut (ena från helgen, andra från igår). Nedre är dagens. Visst är där en skillnad? :)

Hur mår alla i gruppen?

Här testar man varje morgon med äl stickor sen måndags, idag började det bli starkare så från idag testar jag nog även på kvällen. Vore underbart om det faktiskt sker något :o

Mannen har varit och lämnat spermaprov idag (jag funderade på att skicka ekivoka bilder på snapchat som hjälp på traven :o:laugh: men fick ringa och be om numret till bärgaren istället... :devil:OBS: helt orelaterat såklart! Inget mobilande när jag kör :p)

Så nu väntar vi mest på provsvar båda två.

Mannen har varit och lämnat spermaprov idag (jag funderade på att skicka ekivoka bilder på snapchat som hjälp på traven :o:laugh: men fick ringa och be om numret till bärgaren istället... :devil:OBS: helt orelaterat såklart! Inget mobilande när jag kör :p)

Så nu väntar vi mest på provsvar båda två.

Haha snäll du är som ändå tänkte tanken snappa "support" :rofl:

En vecka sen ÄL och idag har jag haft väldigt mycket molvärk och stick i brösten. Igår kväll höll jag på att somna redan innan 21. Antagligen bara inbillningssymtom. :p

Hur ofta testade du?

För mig hade det där varit positivt innan jag började med D-vitaminer, då blev stegringarna tydligare (men jag ägglossade på de svagare också).

Testat varje morgon tills jag såg stegringen igår. Testade igår kväll och i morse, tycker den i morse är lite svagare än igår. Den igår kväll samma som på morgonen igår. Aldrig haft en riktig stark linje. Men maken får jobba varje kväll just nu :rofl:

Testat varje morgon tills jag såg stegringen igår. Testade igår kväll och i morse, tycker den i morse är lite svagare än igår. Den igår kväll samma som på morgonen igår. Aldrig haft en riktig stark linje. Men maken får jobba varje kväll just nu :rofl:
Det löns att testa mitt på dagen och inte på morgonen.

- Ingela_S - ÄL ca 25/2, BIM ca 11/3. Försökt sennov-16. Inga barn sen tidigare.
- Zvinto - ÄL mellan 1-3/3, BIM runt 16-18/3. Försökt sen jan -17, andra barnet
KarinStarfighter, Äl ca 17 mars. BIM ca 31 mars. 14e försöket. Inga barn.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar,men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.
- Ackio - Borde ha äl runt 25 feb OM den sköter sig
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti -17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöket inleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 510
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
222 081
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar