En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
- Ingela_S - ÄL ca 25/2, BIM ca 11/3. Försökt sennov-16. Inga barn sen tidigare.
- Zvinto - ÄL mellan 1-3/3, BIM runt 16-18/3. Försökt sen jan -17, andra barnet
KarinStarfighter, Äl ca 17 mars. BIM ca 31 mars. 14e försöket. Inga barn.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar,men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.
- Ackio - Borde ha äl runt 13-14/3? slö stegring inc (Barn sen tidigare + Utomkveds 3/12-12)
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti -17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöket inleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.

Köpte digitalt ÄL test, var negativt idag. Så antingen precis haft ÄL om jag haft det eller inte där än.

Tror väl mer jag inte får någon denna månad heller :( Kropp bara retas.

Ca 5 dagar kvar till mens. Drar fortfarande väldigt mycket över livmodern och brösten börjar ömma. Än så länge inget streck som jag litar på, men än finns det ju tid. :)

3 dagar kvar till mens och molvärken blir mer intensiv. Mitt hy i ansiktet är hemsk just nu! :o Såg någon väldigt svagt på testet igår kväll, men känns som det lika gärna kan vara ett "fuktstreck". Hoppas på en ökning men är inställd på det motsatta. :down:

Åh vad spännande! Jag håller tummarna :)

Kl
Själv är jag i slutet av min mens som har varit FRUKTANSVÄRD. Sjuka smärtor..

Idag hade vi första besöket i utredningen :) Svarade på lite frågor om oss och vår bakgrund och så tog vi blodprover. Vet inte exakt vad men infektionsprover och hormonprover sa hon. Jag behöver inte gå och ta prover på olika dagar i cykeln för det verkar tydligt att jag har ägglossning. Hon kände sig direkt ganska säker på att problemet är min äggledare. Fick tid för läkarbesök om lite mer än en månad då vi ska göra gynundersökning och prata om provsvaren men det lät redan nu ganska klart. Spolning har jag ju redan gjort så. Hon sa att kanske inte ens spermaprovet behövs eftersom hans simmare ju funkade när vi fick X men sambon vill gärna göra det, så vi får se!

Blev uppringd av gyn idag, praktiskt nog i bilen med mannen så vi fick prata med henne båda två. Hans prover såg bra ut... Jag har förmodligen PCOS :crazy:

Otippat eftersom jag har regelbunden mens och inte några andra symptom alls. Trist att jag inte vetat om det tidigare och kunnat göra något åt det, men det ska tydligen vara en jättebra diagnos i sammanhanget ändå då det finns stor chans att behandling med hormoner hjälper.
Så nu ska vi köra fyra cykler med Letrozol, med spolning av äggledare efter två. Hjälper inte det blir det IVF i höst nån gång.

Ingen ökning, snarare tvärtom. Negativt (eller extremt svagt) på ett Predictor Early och mina sedvanliga ljusbruna flytningar har anlänt, punktliga som alltid. :( Bröt ihop tidigare och kände mig så besviken/arg. Men nu är det väl bara att blicka framåt och "se fram emot" första besöket i utredningen på måndag.

Ingen ökning, snarare tvärtom. Negativt (eller extremt svagt) på ett Predictor Early och mina sedvanliga ljusbruna flytningar har anlänt, punktliga som alltid. :( Bröt ihop tidigare och kände mig så besviken/arg. Men nu är det väl bara att blicka framåt och "se fram emot" första besöket i utredningen på måndag.

Vad trist :( Skönt ändå att ha utredning så nära inpå och slippa vänta på den! :up:
Ibland känns det fan inte som att man gör annat än "bryter ihop och kommer igen" :devil::turd:

Väntar på återbesöket efter MA, nu på tisdag. Inbillade mig att jag hade de klassiska "ägglossningssticken" i magen igår men det var nog inbillning, jag har ju precis slutat blöda. Ska ändå bli skönt att se hur det ligger till. Är galet hormonpåverkad iaf, huvudvärk dagligen och lättirriterad och gråtmild. Är väl hormoner all over the place som ska komma i ordning.

Väntar på återbesöket efter MA, nu på tisdag. Inbillade mig att jag hade de klassiska "ägglossningssticken" i magen igår men det var nog inbillning, jag har ju precis slutat blöda. Ska ändå bli skönt att se hur det ligger till. Är galet hormonpåverkad iaf, huvudvärk dagligen och lättirriterad och gråtmild. Är väl hormoner all over the place som ska komma i ordning.
Jag hade ÄL väldigt nära inpå att jag slutade blöda efter mitt MA. Bara ett par dagar.
Dock tror jag att slemhinnan inte hunnit bygga upp sig som den ska då för att ev motta ett ägg.
Blev gravid igen på andra ÄL efter MA, men då blev det ju MF i v.10.

Jag hade ÄL väldigt nära inpå att jag slutade blöda efter mitt MA. Bara ett par dagar.
Dock tror jag att slemhinnan inte hunnit bygga upp sig som den ska då för att ev motta ett ägg.
Blev gravid igen på andra ÄL efter MA, men då blev det ju MF i v.10.
Gillar såklart inte MF, men att det gick så fort att "komma igång"!

Vi har lämnat in våra prover till rmc Malmö nu och fått bekräftat att de mottagit proven. Vi står nu i kö och blir kallade när det är vår tur på listan.
Någon som varit där? Hur lång kötid hade ni?
Vet att det kan skilja sig, men vi är nyfikna och har inte möjlighet att ringa och fråga dem förrän om en tio dagar...

Här dök mensen upp alldeles för punktligt. Nu väntar första besökt på måndag. Få se om det blir att lämna blodprov då, är ju på rätt dag och allt då. Lite kul att BIM blir strax efter min 30-årsdag.

- Ingela_S - ÄL ca 25/2, BIM ca 11/3. Försökt sennov-16. Inga barn sen tidigare.
- Zvinto - ÄL ca 1/4, BIM runt 16/4. Försökt sen jan -17, andra barnet
KarinStarfighter, Äl ca 17 mars. BIM ca 31 mars. 14e försöket. Inga barn.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar,men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.
- Ackio - Borde ha äl runt 25 feb OM den sköter sig
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti -17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöket inleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.

Vet inte ens om jag haft en ÄL :( Min mens varierar från 25 till 70 dagar :(

Brukar du ha ÄL? Konstaterat med test osv?

Jag har verkligen haft all anledning att tro att allt fungerat som det ska, klockren cykel, alla symptom på ÄL, stegring på test osv. Men nu har det visat sig att äggen inte släppt som de ska.
Vill man utreda för PCOS kan man ju göra det ganska enkelt har jag förstått det som. Visar det sig sen att man har det behöver man inte försöka det där året (nu vet ju inte jag hur länge ni försökt?) utan kan börja behandla relativt omgående istället. (Beroende på hur vårdköerna ser ut i ens område gissar jag)

Har f.ö lyckats hämta ut medicinen jag ska ta för att få igång ÄL idag, på tredje apoteket jag försökte på, två minuter i stängningsdags :cool:

Så nu väntar jag för första gången på lääänge på att mensen ska dyka upp :rofl: då dessa ska börja tas på cd 2. Fick med en löjligt lång lista på väldigt vanliga biverkningar, och här sitter jag och längtar tills jag kan börja ta dem :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 510
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
222 072
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar