En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det står att man ska försöka få till det på dagen med fast gubbe och dagen efter. Jag hade äl känningar på eftermiddagen igår med ganska mycket flytningar. Idag knappt nån flytning att tala om och endast lite dov värk i äggstockar. Jag antar att jag hade äl igår eftermiddag för då va det riktiga äl känningar. Och när jag läst lite om hur länge ägget är befruktningsdugligt så verkar normen vara ca 12h. Och då är mina chanser denna månaden körda.. mannen är inte färdigjobbad förens tidigast sen kväll/natt :meh:
Jag hade chansat ändå. För min egen del lossar ägget dagen efter äggviteflytningarna. Och sen lever det ju ca 12 timmar.

Idag är jag på cykeldag 34. Ingen mens och tog ännu ett negativt graviditetstest. Usch, så ledsen jag blir. :(:(

Jag hade hoppats att det skulle vara samma sak som förra gången jag blev gravid, för då testade jag också negativt i början. Men nu vette tusan om det inte är något annat som är fel. :(

Väljer att vara anonym.

Jag testade svagt positivt i tisdags, mensen då ca en vecka sen. Min första kända graviditet. Hade då haft molvärk i ryggen i drygt en vecka och bröstvårtorna var styva, annars mådde jag som vanligt. Igår förmiddag började jag blöda och det har fortsatt i ett stadigt flöde. Brösten är inte längre ömma, ryggen känns mer som om jag har ryggskott, molvärk i magen och jag är lite lös i magen också. Måste vara ett tidigt missfall och jag är mer ledsen än vad jag trodde att jag skulle bli.

Ni som haft tidiga missfall - hur snabbt har ni blivit gravida igen? Och hur vanligt är det egentligen? Känns så tungt att detta händer vid första graviditeten, det hade nog varit lättare om jag vetat att det kan gå bra...

Väljer att vara anonym.

Jag testade svagt positivt i tisdags, mensen då ca en vecka sen. Min första kända graviditet. Hade då haft molvärk i ryggen i drygt en vecka och bröstvårtorna var styva, annars mådde jag som vanligt. Igår förmiddag började jag blöda och det har fortsatt i ett stadigt flöde. Brösten är inte längre ömma, ryggen känns mer som om jag har ryggskott, molvärk i magen och jag är lite lös i magen också. Måste vara ett tidigt missfall och jag är mer ledsen än vad jag trodde att jag skulle bli.

Ni som haft tidiga missfall - hur snabbt har ni blivit gravida igen? Och hur vanligt är det egentligen? Känns så tungt att detta händer vid första graviditeten, det hade nog varit lättare om jag vetat att det kan gå bra...

Jag har första mensen nu efter mitt missfall i vecka 5-6. Det är VÄLDIGT vanligt med tidiga missfall.
Kram! :heart

Väljer att vara anonym.

Det kan gå bra nästa gång. Ge inte upp än (även om missfall är otroligt tärande och smärtsamt för vissa, mig själv inkluderat).
Missfall är väldigt vanligt men pratas väldigt lite om. Jag pratar tex inte mycket om mina med bekanta då det är smärtsamt för mig.

Väljer att vara anonym.

Jag har haft två missfall, ett i vecka 6 och ett precis efter BIM. Båda gångerna fick jag ägglossning direkt efter som att missfallet varit en vanlig mens. Jag blev gravid bägge gånger på dessa ägglossningar direkt efter missfallen. Första gången resulterade det i missfall nr 2 och andra gången i en liten son som fyller 2 år om ett par veckor :)

Det är jättevanligt med tidiga missfall! Men jag vet hur den där hopplösheten känns :(

Vissa påstår att man ska vänta en mens eller två efter missfall innan man försöker igen. Men det finns ingenting medicinskt som säger att man ska göra det. Det handlar om att nästa graviditet blir lättare att datera. Sen måste man ju också känna sig redo mentalt att försöka igen. Och när det blir är ju väldigt olika från person till person :)

Väljer att vara anonym.

Nu har jag ju andra problem men har två missfall efter embryotransfer (och ett "spontant") och båda gångerna har jag plussat igen vid nästa transfer, ungefär som att hoppa första ägglossning efter MF och sedan plussa på nästa.

Sista plusset ligger och sover med sin pappa nu.

Alla tre missfallen har skett i v 5+1.

Testade mig idag, mycket riktigt negativt. Blöder fortfarande och har ont i ländryggen, jag hoppas att det avtar snart. Hur länge blödde ni? När ni säger att ni fick ägglossning som vanligt, hade ni det på "vanliga tiden i månaden" eller lika många dagar efter missfallet som ni brukar ha efter mensen?

Testade mig idag, mycket riktigt negativt. Blöder fortfarande och har ont i ländryggen, jag hoppas att det avtar snart. Hur länge blödde ni? När ni säger att ni fick ägglossning som vanligt, hade ni det på "vanliga tiden i månaden" eller lika många dagar efter missfallet som ni brukar ha efter mensen?

Jag blödde ca 8-9 dagar tror jag, vilket är några dagar längre än en vanlig mens för mig. Fick sen ägglossning på ungefär samma cykeldag som jag brukar. Men mina cykler brukar variera mellan 33-36 dagar.

Mina MA/MF var i v. 13 samt 10. MAt fick sättas igång med cytotec och den behandlingen behövde upprepas så där blödde jag nog i 3-4 veckor.
Med MF i v.10 blödde jag 2 veckor.
Ägglossning kom redan 4 dar efter jag slutat blöda efter MAt, sen kom mensen två veckor efter det. Med MFet kom ägglossning två veckor efter jag slutat blöda och sen mens som vanligt två veckor senare.

Då borde det nog ta två veckor eller så för mig. Jag har beställt ägglossningsstickor (inte testat det förut) så att jag vet säkert. Digitala testet visade vecka 1-2 i tisdags så det var ju tidigt. Förutom ryggen har jag inte haft ont.

BIM idag, men ingen mens än. Har lite värk lågt i magen men brukar få mensvärk mer i ryggen.
Men jag är helt inställd på att mensen nog kommer vilken minut som helst... Samtidigt som jag ungefär varannan minut får en känsla av att :nailbiting::bump::nailbiting::bump: tänk om det är något denna gång?

Jag har suttit och läst bakåt i tråden och jag undrar vad som menas med "det normala är att det tar 1-3 försök att bli gravid". Är ett försök en lyckad befruktning eller en fullgången graviditet? Är ett försök = sex vid konstaterad ägglossning?

Jag har suttit och läst bakåt i tråden och jag undrar vad som menas med "det normala är att det tar 1-3 försök att bli gravid". Är ett försök en lyckad befruktning eller en fullgången graviditet? Är ett försök = sex vid konstaterad ägglossning?

På mellan en till tre ägglossningar man har sex på är det normalt att det ger en graviditet (spelar ingen roll men det resulterar i ett MF, MA eller bebis). Har man fått mer än tre MF ska man söka hjälp (om jag inte missminner mig)

BIM idag, men ingen mens än. Har lite värk lågt i magen men brukar få mensvärk mer i ryggen.
Men jag är helt inställd på att mensen nog kommer vilken minut som helst... Samtidigt som jag ungefär varannan minut får en känsla av att :nailbiting::bump::nailbiting::bump: tänk om det är något denna gång?

Teeeestaaaaaa! :D

Jag tänker att ganska många inte använder sig av stickor, men de har sex kring ägglossning på ett ungefär. De flesta blir ändå gravida inom 3 månader, eller alltså tre menscykler.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 779
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 654
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 736
· Visningar
239 752
Senast: Poppan
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar