En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in i tråden och viftar lite. Vi försöker bli gravida, så tänkte hänga i den här tråden och se om den kanske för tur med sig. :)
Jättebra med viftande men du vet väl att det är sex eller IVF som gäller för att bli gravid?

:rofl: :D

(Förlåt för dålig humor så här tidigt på morgonen, men jag kunde inte låta bli :o
Hoppas också att du blir kortvarig i denna tråd :))

Haha! :D

Tog just ett negativt test nu på morgonen. Fattar inte varför det inte tar sig? :( Vi har inte försökt mer än några månader, men det är ändå sååååå frustrerande med att se ett negativt resultat i den där lilla testrutan. Min mens verkar dessutom krångla, för den skulle ha dykt upp i förrgår. Gaaah! :eek:

Haha! :D

Tog just ett negativt test nu på morgonen. Fattar inte varför det inte tar sig? :( Vi har inte försökt mer än några månader, men det är ändå sååååå frustrerande med att se ett negativt resultat i den där lilla testrutan. Min mens verkar dessutom krångla, för den skulle ha dykt upp i förrgår. Gaaah! :eek:

Använder du ägglossningstest? :)

Ja då väntar vi på BIM för sjunde gången då, någon gång mellan fredag och söndag beroende på om denna cykeln tänker ha 26 eller 28 dagar. Känns otroligt att det skulle ha hänt något denna gången men ändå så har jag ett litet hopp i maggropen om att nu, nu kanske det är vår tur.

Jag kunde inte hålla mig... tog ett test nyss och det visade gravid 2-3 veckor, precis som jag räknat ut också. ..
Jag trodde faktiskt inte riktigt att jag skulle få uppleva den här dagen. ..
Och så får jag ju lämna den här tråden och hålla tummarna att jag inte behöver komma tillbaka hit igen
Stort lycka till ni som är kvar och kämpar
1,5 år tog det för oss till första pluset nu, första ägglossningen efter äggledsspolningen...

Nu har jag tittat på hur man knyter bärsjal. Å vad jag längtar efter en liten att få bära, en liten som är en blandning av mig och sambon.
På fredag eller måndag ska jag ringa och boka tid för ett planeringsmöte på ivf-kliniken, nån av veckorna vid påsk då sambon är ledig två veckor i sträck.

Glömde fråga; har ni några graviditetstest att rekommendera? :) Jag tänker mig att det kanske är så att olika test är olika känsliga? Sist nu använde jag Clearblue digital.

Nej. :) Men jag kanske borde, för jag förstår mig inte på min mens. Den borde ha kommit i måndags men den är fortfarande inte här. Och jag är ju inte gravid för jag tog ju ett negativt test igår.

Ja det borde du :D Svårt att veta mer exakt när mensen ska komma annars (och när man ska ligga). Jag till exempel kan ha ägglossning dag 14 eller 18. Och där i mellan. Har haft äl på CD 12 nån gång också. Oftast har jag på CD 17 men inte alltid.

Varför mensen uteblivit kan jag inte svara på men det kan varit så att du inte hade äl denna månad eller att äl kom senare än i vanliga fall.

Clearblue gravtest är bra, borde inte vara nått fel. Vilken CD är du på nu?

Ja det borde du :D Svårt att veta mer exakt när mensen ska komma annars (och när man ska ligga). Jag till exempel kan ha ägglossning dag 14 eller 18. Och där i mellan. Har haft äl på CD 12 nån gång också. Oftast har jag på CD 17 men inte alltid.

Varför mensen uteblivit kan jag inte svara på men det kan varit så att du inte hade äl denna månad eller att äl kom senare än i vanliga fall.

Clearblue gravtest är bra, borde inte vara nått fel. Vilken CD är du på nu?

CD? Jag vet inte vad det betyder (och fick av naturliga skäl andra träffar när jag googlade. :)

Rant: Det var inte så här svårt första gången. Då sa vi "ska vi försöka bli gravida?", slutade med p-piller och så blev jag gravid första försöket. Varför ska det vara så krångligt denna gången? O_o Slut på rant.

CD? Jag vet inte vad det betyder (och fick av naturliga skäl andra träffar när jag googlade. :)

Rant: Det var inte så här svårt första gången. Då sa vi "ska vi försöka bli gravida?", slutade med p-piller och så blev jag gravid första försöket. Varför ska det vara så krångligt denna gången? O_o Slut på rant.

CD = cykeldag

Aha! Då räknar man från senaste mensens första dag? Då är jag på cykeldag 32 nu. :) Ingen aning om vad det innebär egentligen. :o

Förlåt :o Tänkte inte på att diverse förkortningar kan vara förvirrande.
Hur långa cykler brukar du ha? :)
32 skulle inte jag säga är lång tid men det är väl individuellt som med allt :p Drygt att den inte kommer dock...

jag är en aning förvirrad. Jag körde förra cyklen på testlagrets äl stickor men hade svårt att tyda dom så denna har jag kört på clearblue ägglossningstest med dubbel hormonindikator. Enligt mina uträkningar ska jag ha äl i morgon. Men detta verkar inte stämma. Jag har tills idag testat och bara fått en ring och sen idag på morgonen så poff! En fast smiley. Jag har alltså inte fått någon blinkade alls. Jag har även nu i eftermiddag/kväll fått äl känningar.
Mannen min är inte hemma och kommer antagligen hem så sent att jag troligtvis sussar sött sen flera timmar tillbaka. Inget humpa idag med andra ord. Är det för sent i morgon kväll? Och varför har jag inte fått någon blinkade smiley?! Fattar inte..

jag är en aning förvirrad. Jag körde förra cyklen på testlagrets äl stickor men hade svårt att tyda dom så denna har jag kört på clearblue ägglossningstest med dubbel hormonindikator. Enligt mina uträkningar ska jag ha äl i morgon. Men detta verkar inte stämma. Jag har tills idag testat och bara fått en ring och sen idag på morgonen så poff! En fast smiley. Jag har alltså inte fått någon blinkade alls. Jag har även nu i eftermiddag/kväll fått äl känningar.
Mannen min är inte hemma och kommer antagligen hem så sent att jag troligtvis sussar sött sen flera timmar tillbaka. Inget humpa idag med andra ord. Är det för sent i morgon kväll? Och varför har jag inte fått någon blinkade smiley?! Fattar inte..

På mina ÄLtest står det att en ska ligga inom 48 timmar efter första positiva testet.

Vissa cykler fick inte jag blinkande heller och vissa cykler hade jag blinkande en vecka innan jag fick fast smiley. Jag tycker de är ganska bra (kört med de i många cykler) men föredrar att kombinera med vanliga stickor med sträck också. Jag gjorde så för att lära mig läsa av de med vanligt streck :)

Hur långa cykler brukar du ha? :)
..

Jag vet faktiskt inte. :o Har aldrig behövt ha sådan exakt koll förut. Sist jag hade mens var 2015 då jag blev gravid, och sedan ammade jag till i somras. Sedan åt jag p-piller under hösten och slutade nu vid årskiftet. Har aldrig räknat cykeldagar förut. :)

Jag vet faktiskt inte. :o Har aldrig behövt ha sådan exakt koll förut. Sist jag hade mens var 2015 då jag blev gravid, och sedan ammade jag till i somras. Sedan åt jag p-piller under hösten och slutade nu vid årskiftet. Har aldrig räknat cykeldagar förut. :)

Alltså, det där lät konstigt. Jag menar alltså att jag inte haft några längre perioder med mens på länge eftersom jag alltid ätit p-piller eller varit gravid. :p Så därför har jag inte vidare koll på antal cykeldagae.

Ja det står att man ska försöka få till det på dagen med fast gubbe och dagen efter. Jag hade äl känningar på eftermiddagen igår med ganska mycket flytningar. Idag knappt nån flytning att tala om och endast lite dov värk i äggstockar. Jag antar att jag hade äl igår eftermiddag för då va det riktiga äl känningar. Och när jag läst lite om hur länge ägget är befruktningsdugligt så verkar normen vara ca 12h. Och då är mina chanser denna månaden körda.. mannen är inte färdigjobbad förens tidigast sen kväll/natt :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 654
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 736
· Visningar
239 745
Senast: Poppan
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar