En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nog fler som pratar om det men att vi väntar längre och möjligen lever sämre (hormonstörande kemikalier) tror jag spelar in.

Tror som du!

Jag har äldre släktningar (70+) som först nu berättat att anledningen till att de inte har några barn är för att de inte kunde få några. Vilken hemsk sorg det är, och att de aldrig kunnat dela den med någon på grund av skam.

Japp :) När det börjar ge utslag testade jag vsr tolfte timme för att inte missa.

#testmissbrukare :angel:

Är det när strecket är lika starkt/starkare som en ska ligga? Vill ju inte få till det i onödan liksom :D

Jag inser att risken är STOR för att jag ska bli testmissbrukare också.

nu är min mens 3 dagar sen... Endast en gång på de 1,5 åren vi har försökt bli gravida har den varit sen, då en vecka, annars kommer den alltid punktligt så som på timmen 14 dagar efter ägglossning.
det här är första ägglossningen efter äggledsspolningen, har känner av en del till och från och har så gjort i 1 vecka nu, det känns annorlunda nu, annars vid mensvärk (att den är på gång) så känner jag värken "längre ner" nu värker det "högre upp", annars känner jag ingenting, allt är precis som vanligt.
jag vill i alla fall vänta 1 vecka efter förväntad mens innan jag gör något test, det blir en spännande vecka det här :)

Är det när strecket är lika starkt/starkare som en ska ligga? Vill ju inte få till det i onödan liksom :D

I teorin ja men mina blev aldrig starkare så jag skulle gå efter tydlig stegring (och sedan sänkning).

nu är min mens 3 dagar sen... Endast en gång på de 1,5 åren vi har försökt bli gravida har den varit sen, då en vecka, annars kommer den alltid punktligt så som på timmen 14 dagar efter ägglossning.
det här är första ägglossningen efter äggledsspolningen, har känner av en del till och från och har så gjort i 1 vecka nu, det känns annorlunda nu, annars vid mensvärk (att den är på gång) så känner jag värken "längre ner" nu värker det "högre upp", annars känner jag ingenting, allt är precis som vanligt.
jag vill i alla fall vänta 1 vecka efter förväntad mens innan jag gör något test, det blir en spännande vecka det här :)

Men huuuuur klarar du av att vänta?!

Nu har jag gråtit en skvätt av lättnad. Vi ska få komma på ett besök inför ivf innan maj, ev köra en första omgång redan innan midsommar. Annars sätter vi igång i augusti.
Kommer få kortison och intralipiddropp pga min Mb Crohns (och, skrev läkaren, pga mina nk-celler ( :confused: förstår dock inte det för i senaste brevet skrev hon att de var normala)).
Hon sa att vi kan få ivf till garantipris då hon ser våra chanser som goda.
Tänk om det är min och sambons tur att bli föräldrar nästa år :nailbiting::bump:.

Jag kör på digitala med glada gubbar för att slippa förvirring! Sist hade jag bara stegring på kvällen dock inget på morgonen eller morgonen efter, väldigt märkligt!

Nu har jag gråtit en skvätt av lättnad. Vi ska få komma på ett besök inför ivf innan maj, ev köra en första omgång redan innan midsommar. Annars sätter vi igång i augusti.
Kommer få kortison och intralipiddropp pga min Mb Crohns (och, skrev läkaren, pga mina nk-celler ( :confused: förstår dock inte det för i senaste brevet skrev hon att de var normala)).
Tänk om det är min och sambons tur att bli föräldrar nästa år :nailbiting::bump:.
Håller alla tummar!!

Hurra! :heart :banana::bump:

Men ja! Hoppas!

Men vad härligt att det blev lite fart med det hela! Håller alla tummar att det går av bara farten nu och ni får en bebis innan ni vet ordet av det:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 654
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 736
· Visningar
239 744
Senast: Poppan
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar