En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick brev från ivf-kliniken. Provet för att kolla mitt immunförsvar var helt normalt, de rekommenderar att vi försöker några månader själva och sen kan vi göra ivf.
Fan fan fan!!!!

Sa till sambon att om han vill ha barn så får han lämna mig, jag vet inte om jag utsätter min kropp för ivf när det ändå inte finns några garantier.
Jag måde jättebra under ivf.

Hmm kort mens och fortsatt öm i brösten vilket jag inte brukar vara... Men det är väl ett av de där symtomen som dyker upp bara för att vi försöker bli gravida antar jag:crazy:

@Jordgubblime
Ja alltså kroppen beter sig ju sällan som en vill..

Jag är på cd 41 efter missfallet. Negativt test och ingen mens i sikte.

och jag bara blöder :cry:
Först var mensen lite sen och nu har jag blött varierande mängd i över två veckor. Har slutat med p-piller tidigare men aldrig fått sån här reaktion då så känns verkligen olustigt.

Fick brev från ivf-kliniken. Provet för att kolla mitt immunförsvar var helt normalt, de rekommenderar att vi försöker några månader själva och sen kan vi göra ivf.
Fan fan fan!!!!

Sa till sambon att om han vill ha barn så får han lämna mig, jag vet inte om jag utsätter min kropp för ivf när det ändå inte finns några garantier.

Fast Falun är väl en av landets bästa IVF-kliniker? Moster har jobbat med en av läkarna där och vad jag förstått ska de vara enormt skickliga :)

Är inne i nån skitperiod. Känner mig allmänt deppig över det hela med barn.

Så många tankar som snurrar. Tänk om det aldrig blir något?

Samma här. Fick gråtattack häromdan p.g.a. familj med fina barn.

:(
animated-smileys-hug-008.gif

Det är ju nästan skrämmande vad "vanligt" det är att folk har problem att bli gravida... Jag bor på en mycket liten ort och när jag födde var det 3 andra som också fått barn via IVF. Under de dagar vi var där var 3 av 7 födslar IVF... Jag hade tur som lyckades på första försöket (stopp i äggledarna), de andra hade kämpat 2 respektive 5 försök innan det satt sig (inget fel hittat). Och då vet jag inte om någon av de naturligt gjorda bebisarna hade tagit tid på sig heller... Jag gåller tummarna för er i tråden att det är er tur nu!!! :heart

Jag har gått bananas på tradera och har nu typ 200 ägglossningstest hemma. Meeeen mensen dyker ju fan aldrig upp..

Det är ju nästan skrämmande vad "vanligt" det är att folk har problem att bli gravida... Jag bor på en mycket liten ort och när jag födde var det 3 andra som också fått barn via IVF. Under de dagar vi var där var 3 av 7 födslar IVF... Jag hade tur som lyckades på första försöket (stopp i äggledarna), de andra hade kämpat 2 respektive 5 försök innan det satt sig (inget fel hittat). Och då vet jag inte om någon av de naturligt gjorda bebisarna hade tagit tid på sig heller... Jag gåller tummarna för er i tråden att det är er tur nu!!! :heart

Ja men visst är de? När man dessutom är öppen pch pratar om de så inser man att man inte är ensam... men det börjar iallafall kännas som att de är mer okej att pratat om det! Berätta om svårigheterna tack och lov!!

Kämpa på allesammans!!

Ja inte trodde jag tar det skulle var så här svårt att bli gravid, som sagt folk går ju och blir på smällen till höger och vänster:cautious: Min bild innan var nog att det bara var de som närmade sig 40 som behövde göra IVF och kunde ha svårt att bli gravida.
Kan ju säga att min världsbild har ändrats lite. Undrar om det alltid har varit så pass många som har svårt eller om det är något som kommit i modern tid? Som sagt så har det nog inte pratats om det särskilt mycket innan.

Ja inte trodde jag tar det skulle var så här svårt att bli gravid, som sagt folk går ju och blir på smällen till höger och vänster:cautious: Min bild innan var nog att det bara var de som närmade sig 40 som behövde göra IVF och kunde ha svårt att bli gravida.
Kan ju säga att min världsbild har ändrats lite. Undrar om det alltid har varit så pass många som har svårt eller om det är något som kommit i modern tid? Som sagt så har det nog inte pratats om det särskilt mycket innan.

Det är nog fler som pratar om det men att vi väntar längre och möjligen lever sämre (hormonstörande kemikalier) tror jag spelar in.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 770
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 653
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 736
· Visningar
239 734
Senast: Poppan
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar