Dom flesta kan ju lämna tråden hyfsat snabbt
Varit utan piller en månad. Vi får se vad jag vågar skriva.. Känns så stort och svårt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom flesta kan ju lämna tråden hyfsat snabbt
Nej, men det är vanligt att folk kommer in och berättar hur länge det tog för just dem och det verkar som om det är för att på nåt sätt ge intrycket av att det inte allsr nåt fel om det tar länge
Jättetrist att du läser in det i mitt väldigt korta inlägg.
Beror på hur lång cykel du har. Jag har börjat på dag 10-12.Nu bestämde jag mig för att pröva med ägglossningstest. Beställde 14 stickor och 10 digitala till att börja med. Sist blev jag gravid på cykeldag 17. När bör jag börja testa?
SHit vad jag får panik över sånna här trådar och vill bara gömma mig, fast det nog hade varit skönt att skriva lite ibland.Nu finns ju både det att det kan går fortare än jag trott samtidigt som jag är livrädd att det ska ta lite tid för då är något är fel på mig/oss.
Jag förstår precis vad du menar. Tråden är fantastisk och informativ men samtidigt blir man väldigt varse om alla problem man inte visste fanns och läser in att man har alla tänkbara problem. Alla gör såklart inte det men om man är lagd lite åt det hållet (typ jag..).
Det jag har funderat lite på i diskussoinen kring hur lång tid som är "normalt" är vad vården egentligen menar med att det kan 7 månader. Är utgångspunkten att paret har stenkoll på ägglossning och har sex vid rätt tidpunkt eller är utgångspunkten typ ha oskyddat sex och ta det som det kommer? Det är ju en rätt väsentlig skillnad i oddsen att lyckas...
Alla ryms nog i de där sju månaderna, dvs både "stenkoll" och "vi slutar med skydd och händer det så händer det" och alla varianter där emellan.
@Imogen ja jag har hittat nojor jag inte ens visste att jag skulle oroa mig för
Vi vill försöka få barn samtidigt som jag inte vill att hela livet ska kretsa kring det. Vår tanke är att ligga minst varannan-var tredje dag men just nu inte göra mer än så. Jag mår dåligt när det blir för mycket press och skulle inte kunna hantera ägglossningstester och liknande.
Så himla olika det där. Testerna för mig gjorde att vi hade ett skarpt läge i månaden och resten av tiden kunde jag släppa "kravbiten".
Men vi är ju olika
Beror på hur lång cykel du har. Jag har börjat på dag 10-12.
7 månader är ett medeltal. Den allra största majoriteten lyckas efter 1-3 försök. Är det då några med t.ex pcos som blir gravida efter 2-3 år så drar det ju ner medeltalet nåt enormt. Så nej, 7 månader med aktiva försök innan graviditet är inte normalt, men det förekommer ju givetvis.Det är lite så jag tänker och då behöver det ju nödvändigtvis inte rent statistiskt vara fel att det kan ta 7 månader eller vad det nu är och samtidigt vara helt normalt. Men det borde ju också finnas info om hur lång tid det är "normalt" att det tar om man verkligen prickar ägglossning varje gång.
Jag tror det har att göra med hur länge man försökt. I början var det ju kul att skaffa barn, dvs det var kravlöst sex utan skydd bara. Vartefter tiden gått blev sexet ett ont måste. NU är det ägglossning, NU måste vi ha sex för att ha en chans.Så himla olika det där. Testerna för mig gjorde att vi hade ett skarpt läge i månaden och resten av tiden kunde jag släppa "kravbiten".
Men vi är ju olika
Jag jobbar på en kvinnodominerad arbetsplats, där åldern på de flesta är 25-35. Gissa om det är folk som blir gravida/föräldralediga titt som tätt.Ytterligare en på jobbet som nu gått ut med att hon är gravid... Jättekul för henne såklart men nu känns det som att varenda kvinna på jobbet i fertil ålder är gravid/föräldrarledig utom jag
Samma här. Suger.Jag jobbar på en kvinnodominerad arbetsplats, där åldern på de flesta är 25-35. Gissa om det är folk som blir gravida/föräldralediga titt som tätt.
Känner igen din känsla.