En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trots att förväntningarna denna månaden inte var så höga så är jag ändå liiite besviken. Sitter här i soffan med mensvärk och ett enormt sug efter choklad. Som alla andra månader. Rosa idag så mensen lär dyka upp inom någon dag. Idag är en sån dag då det känns som att alla andra är typ överfertila och blir gravida så fort dom bara tittar på en karl. Nya prover ska tas i början på april, beroende på vad dom visar så får vi se hur vi går vidare. Jag funderade på det, om man försökt i över ett år, men att man har haft då hypoterios, måste man då försöka ytterligare ett år efter att proverna normaliserats innan man kan få hjälp?

Dag 17. Ingen skillnad på ÄLtest. Blir det alltid en ökning eller kan det komma pang på ett positivt test? Finns det möjlighet att missa ett positivt test när en tar ett test, typ samma tid, varje dag?

Varför händeeer iiingeeeet? Jag blir tokig!

Dag 17. Ingen skillnad på ÄLtest. Blir det alltid en ökning eller kan det komma pang på ett positivt test? Finns det möjlighet att missa ett positivt test när en tar ett test, typ samma tid, varje dag?

Varför händeeer iiingeeeet? Jag blir tokig!
Det kan komma pang på och man kan missa det också.

Haft gammalt blod i mina sparsamma flytningar (inga klumpar eller mängder) sedan CD 25, är på CD 31 nu och ska ha mens på söndag.
Ingen mensvärk eller nått. Brukar aldrig ha mellanblödningar. Kroppen är så finurlig.

Vad kan mellanblödningar bero på?
Hade lite brunt som kom varje dag från CD 25 till inatt då mensen kom (CD 33) så 8 dagar. Haft mellanblödning ytterst få gånger innan och då har det varit 1-2 dagar veckan innan mens.

Vad kan mellanblödningar bero på?
Hade lite brunt som kom varje dag från CD 25 till inatt då mensen kom (CD 33) så 8 dagar. Haft mellanblödning ytterst få gånger innan och då har det varit 1-2 dagar veckan innan mens.
Det brukar vara progesteronbrist (i förhållande till östrogenmängden)

Händer det bara nån gång tror jag inte det är nån fara.

Läste på lite och det väckte en del frågor så vill veta vad jag hade för värden sist och om dessa kommer tas igen i maj (ska ta nya prover då). Hade en hel del av symptomen på obalans men det kan ju bero på annat.

Ett tag uppdaterades de här trådarna hela tiden med ÄL och BIM-listor. Är vi bara några få kvar som kämpar nu?

Om en vecka och en dag vid den här tiden har vi förhoppningsvis fått upp hoppet igen och fått en plan inför sommaren :nailbiting:

Ingen som vågar skriva här i tråden :p
Jag (vi) är kvar i tråden. IVF start i september/oktober.

Skönt att få en plan och komma igång!

Jag har fortfarande inte någon förändring på ÄLtest. Har köpt progesterall men vet inte hur en gör. Skitdeppig.

Känslan när ivf-kliniken ringer och säger "hej ni är inbokade idag" :nailbiting:.
Jag vet dock att vi sa skärtorsdagen när vi bokade mötet.
Nu blir det tisdag istället för torsdag. Får säga till jobbet att jag kommer senare pga läkarbesök.
5 dagar kvar. Nervös som attan.

Ett tag uppdaterades de här trådarna hela tiden med ÄL och BIM-listor. Är vi bara några få kvar som kämpar nu?

Om en vecka och en dag vid den här tiden har vi förhoppningsvis fått upp hoppet igen och fått en plan inför sommaren :nailbiting:

Jag är kvar här men är och har aldrig skrivit så mycket läser mest! Antagligen ivf för oss till hösten... tills dess är planen att minska i vikt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 654
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 736
· Visningar
239 747
Senast: Poppan
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar