Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är garantipaket?Sprutstart cykeldag 2 nästa mens .
Garantipaket, dvs ett uttag och återföring av det som blir. Hoppas på en bunt till frysen .
Vissa går privat så vi får betala själva.Vad är garantipaket?
Vissa går privat så vi får betala själva.
Garantipaket innebär en stimulering och återförande av embryo samt ev FET, om man fått embryon infrysta. Större delen av summan tillbaka (kostar 60000, man får tillbaka 53000) om det inte tar sig/blir missfall innan v.12. Om det blir missfall från v.13 och framåt betalas 50% av de där dryga 50000 tillbaka och även då får man göra ev FET.
Lyckas man så är pengarna förbrukade. Vi kände att vi börjar med detta, går det inte tar vi nog ett 3-pack (3 stimuleringar eller en stimulering och max två FET).
Går i Falun, läkaren bestämmer om man kan få garantipaket eller ej.
Håller tummarna att ni inte får några pengar tillbakaVissa går privat så vi får betala själva.
Garantipaket innebär en stimulering och återförande av embryo samt ev FET, om man fått embryon infrysta. Större delen av summan tillbaka (kostar 60000, man får tillbaka 53000) om det inte tar sig/blir missfall innan v.12. Om det blir missfall från v.13 och framåt betalas 50% av de där dryga 50000 tillbaka och även då får man göra ev FET.
Lyckas man så är pengarna förbrukade. Vi kände att vi börjar med detta, går det inte tar vi nog ett 3-pack (3 stimuleringar eller en stimulering och max två FET).
Det flesta har tack och lov fått lämna tråden av rätt anledning.Jag va med i denna tråden för rätt länge sen nu, hoppar in igen med ett nytt användarnamn då vi tänkte försöka oss på att få syskon till vårt lilla
Verkar inte va så aktiv tråd längre?
För mej visade äl-test positivt tidigare än jag gjorde positivt gravtest (bebis föds på onsdag)Jag fick tidigt missfall i slutet av mars. Orkade inte med att använda ÄL stickor men hade mycket sex den veckan som ägglossningen borde ha varit. Är på dag 28 idag sedan missfallet startade. Har inte fått mens men min cykel brukar variera mellan 28-33 dagar så kanske kommer den under påskhelgen. Har inga graviditetssymptom. Jag tog några ÄL test i veckan bara för att se hur det ser ut när de är negativa och jag får svaga streck, långt ifrån lika starka som kontrollstrecket.
Visar ÄL test positivt om man är gravid?
Ja, de känner även av hcg. Jag tog ett äl-test som första test vid min första graviditet för att jag helt enkelt inte ville behöva stirra på ett negativt test igen (mina äl-test ger alltid utslag och är aldrig blanka). När det blev tokpositivt (eftersom det mäter båda hormonerna) så vågade jag mig på att ta ett grav.test.Jag fick tidigt missfall i slutet av mars. Orkade inte med att använda ÄL stickor men hade mycket sex den veckan som ägglossningen borde ha varit. Är på dag 28 idag sedan missfallet startade. Har inte fått mens men min cykel brukar variera mellan 28-33 dagar så kanske kommer den under påskhelgen. Har inga graviditetssymptom. Jag tog några ÄL test i veckan bara för att se hur det ser ut när de är negativa och jag får svaga streck, långt ifrån lika starka som kontrollstrecket.
Det flesta har tack och lov fått lämna tråden av rätt anledning.
Hoppas också att ni inte får pengarna tillbaka!Vissa går privat så vi får betala själva.
Tjuvläser lite och hoppar in och gästspelar.Jag fick tidigt missfall i slutet av mars. Orkade inte med att använda ÄL stickor men hade mycket sex den veckan som ägglossningen borde ha varit. Är på dag 28 idag sedan missfallet startade. Har inte fått mens men min cykel brukar variera mellan 28-33 dagar så kanske kommer den under påskhelgen. Har inga graviditetssymptom. Jag tog några ÄL test i veckan bara för att se hur det ser ut när de är negativa och jag får svaga streck, långt ifrån lika starka som kontrollstrecket.
Det var ett tidigt missfall i vecka fem eller sex om jag minns rätt. Fick ett svagt plus en dryg vecka efter att mensen skulle kommit (vågade inte testa innan). Några dagar senare kom blödningen. Om man får ett senare missfall tror jag det påverkar kroppen mer än ett tidigt. I vilken vecka fick du ditt?Tack för din berättelse @Whirlie . I vilken vecka hade du missfall? Det är så lurigt för graviditeter verkar kunna se ut nästan hur som helst och är så olika för alla. Jag mådde väldigt dåligt av mitt missfall och jag både vill och inte vill bli gravid igen. Jag kommer bli så hemskt nervös av ett plus. Så länge jag inte är gravid finns liksom inget att förlora... Jag är på dag 30 nu, fortfarande ingen mens. Om den inte har kommit på tisdag testar jag nog, även om jag förstår att missfallet kanske har rubbat cykeln.
Det var ett tidigt missfall i vecka fem eller sex om jag minns rätt. Fick ett svagt plus en dryg vecka efter att mensen skulle kommit (vågade inte testa innan). Några dagar senare kom blödningen. Om man får ett senare missfall tror jag det påverkar kroppen mer än ett tidigt. I vilken vecka fick du ditt?
Något liknande, vecka 5 eller 6. Med "mådde dåligt" menar jag främst mentalt, fysiskt gjorde det inte särskilt ont. Det är oron över ytterligare ett missfall som är jobbig. Jag vet inte vad som är värst - oro över att inte kunna bli gravid, eller oro för ännu ett missfall.