En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är garantipaket?
Vissa går privat så vi får betala själva.
Garantipaket innebär en stimulering och återförande av embryo samt ev FET, om man fått embryon infrysta. Större delen av summan tillbaka (kostar 60000, man får tillbaka 53000) om det inte tar sig/blir missfall innan v.12. Om det blir missfall från v.13 och framåt betalas 50% av de där dryga 50000 tillbaka och även då får man göra ev FET.

Lyckas man så är pengarna förbrukade. Vi kände att vi börjar med detta, går det inte tar vi nog ett 3-pack (3 stimuleringar eller en stimulering och max två FET).

Går i Falun, läkaren bestämmer om man kan få garantipaket eller ej.

Garantipaket innebär en stimulering och återförande av embryo samt ev FET, om man fått embryon infrysta. Större delen av summan tillbaka (kostar 60000, man får tillbaka 53000) om det inte tar sig/blir missfall innan v.12. Om det blir missfall från v.13 och framåt betalas 50% av de där dryga 50000 tillbaka och även då får man göra ev FET.

Lyckas man så är pengarna förbrukade. Vi kände att vi börjar med detta, går det inte tar vi nog ett 3-pack (3 stimuleringar eller en stimulering och max två FET).

Jaha ni får privat, då hänger jag med. Hoppas det tar sig på första för er :heart :bump:

Håller tummarna att ni inte får några pengar tillbaka :D

Jag va med i denna tråden för rätt länge sen nu, hoppar in igen med ett nytt användarnamn då vi tänkte försöka oss på att få syskon till vårt lilla :heart
Verkar inte va så aktiv tråd längre?

Jag va med i denna tråden för rätt länge sen nu, hoppar in igen med ett nytt användarnamn då vi tänkte försöka oss på att få syskon till vårt lilla :heart
Verkar inte va så aktiv tråd längre?
Det flesta har tack och lov fått lämna tråden av rätt anledning.

Jag fick tidigt missfall i slutet av mars. Orkade inte med att använda ÄL stickor men hade mycket sex den veckan som ägglossningen borde ha varit. Är på dag 28 idag sedan missfallet startade. Har inte fått mens men min cykel brukar variera mellan 28-33 dagar så kanske kommer den under påskhelgen. Har inga graviditetssymptom. Jag tog några ÄL test i veckan bara för att se hur det ser ut när de är negativa och jag får svaga streck, långt ifrån lika starka som kontrollstrecket.

Visar ÄL test positivt om man är gravid?

Jag fick tidigt missfall i slutet av mars. Orkade inte med att använda ÄL stickor men hade mycket sex den veckan som ägglossningen borde ha varit. Är på dag 28 idag sedan missfallet startade. Har inte fått mens men min cykel brukar variera mellan 28-33 dagar så kanske kommer den under påskhelgen. Har inga graviditetssymptom. Jag tog några ÄL test i veckan bara för att se hur det ser ut när de är negativa och jag får svaga streck, långt ifrån lika starka som kontrollstrecket.

För mej visade äl-test positivt tidigare än jag gjorde positivt gravtest (bebis föds på onsdag:love:)
Men jag vet inte hur tillförlitligt det är med äl-test för att kolla graviditet. Jag använde clearblue med "blinkande gubbar".

Ja, de känner även av hcg. Jag tog ett äl-test som första test vid min första graviditet för att jag helt enkelt inte ville behöva stirra på ett negativt test igen (mina äl-test ger alltid utslag och är aldrig blanka). När det blev tokpositivt (eftersom det mäter båda hormonerna) så vågade jag mig på att ta ett grav.test.

Det var ju bra att veta. Då borde sannolikheten för att jag är gravid vara väldigt låg eftersom ÄL testen har varit negativa. Jag har köpt digitala graviditetstest och de är ju rätt dyra så jag vill helst inte slösa på dem.

Hoppas också att ni inte får pengarna tillbaka!:)

Tjuvläser lite och hoppar in och gästspelar.

Jag blev gravid på min andra (?) ägglossning efter missfall. Första mensen kom ca en månad efter missfallet. Dag 28 från första mensen gjorde jag ett gravtest då jag skulle ta en Pevaryl- vagitorier (eller vad det heter), det var negativt. Ngr timmar senare kom mensen. Den var mer sparsam än vanligt och höll i sig i tio dgr (mot 5-7 i vanliga fall). Tänkte att kroppen kan spela en ett spratt ibland.

Testade med äl-stickor (digitala) för att se om äl kommit igång. Missade ta på dag nio som borde varit startdagen. Dag tio var det positivt. Det är rätt normalt för mig.

Var hos gyn Någon vecka senare, och blev där konstaterat gravid i typ femte veckan. Fick göra ett återbesök veckan efter för att säkerställa. Antagligen hade missfallet ställt till det med ägglossningen så den blev senare än normalt, så det var för tidigt när jag tog gravtestet men lagom när jag tog äl-testet. Nu är knyttet snart ett år. Vi hade försökt i över ett år så det blev en glad men chockartad överaskning.

Tack för din berättelse @Whirlie . I vilken vecka hade du missfall? Det är så lurigt för graviditeter verkar kunna se ut nästan hur som helst och är så olika för alla. Jag mådde väldigt dåligt av mitt missfall och jag både vill och inte vill bli gravid igen. Jag kommer bli så hemskt nervös av ett plus. Så länge jag inte är gravid finns liksom inget att förlora... Jag är på dag 30 nu, fortfarande ingen mens. Om den inte har kommit på tisdag testar jag nog, även om jag förstår att missfallet kanske har rubbat cykeln.

Jag håller på att läsa ikapp tråden här. Så spännande att följa er! Grattis till alla som lyckats :heart

Jag håller på att separera från mitt ex som inte kunde/ville få barn. Det blev liksom droppen och jag fick inse att vi var på väg åt helt olika håll i livet. Jag kan inte bara släppa min längtan efter barn och måste göra vad som känns rätt för mig. Dock har jag nyligen träffat en ny man, får se hur det artar sig! Jag har börjat kissa på stickor igen, men denna gång för att försöka undvika att bli gravid i första taget iaf! Vill inte börja med piller igen så vi får skydda oss på annat sätt. Jag kommer fortsätta följa er och hoppas på att joina så småningom. Drömmen lever fortfarande i alla fall. Lycka till alla!

Tack för din berättelse @Whirlie . I vilken vecka hade du missfall? Det är så lurigt för graviditeter verkar kunna se ut nästan hur som helst och är så olika för alla. Jag mådde väldigt dåligt av mitt missfall och jag både vill och inte vill bli gravid igen. Jag kommer bli så hemskt nervös av ett plus. Så länge jag inte är gravid finns liksom inget att förlora... Jag är på dag 30 nu, fortfarande ingen mens. Om den inte har kommit på tisdag testar jag nog, även om jag förstår att missfallet kanske har rubbat cykeln.
Det var ett tidigt missfall i vecka fem eller sex om jag minns rätt. Fick ett svagt plus en dryg vecka efter att mensen skulle kommit (vågade inte testa innan). Några dagar senare kom blödningen. Om man får ett senare missfall tror jag det påverkar kroppen mer än ett tidigt. I vilken vecka fick du ditt?

Det var ett tidigt missfall i vecka fem eller sex om jag minns rätt. Fick ett svagt plus en dryg vecka efter att mensen skulle kommit (vågade inte testa innan). Några dagar senare kom blödningen. Om man får ett senare missfall tror jag det påverkar kroppen mer än ett tidigt. I vilken vecka fick du ditt?

Något liknande, vecka 5 eller 6. Med "mådde dåligt" menar jag främst mentalt, fysiskt gjorde det inte särskilt ont. Det är oron över ytterligare ett missfall som är jobbig. Jag vet inte vad som är värst - oro över att inte kunna bli gravid, eller oro för ännu ett missfall.

Något liknande, vecka 5 eller 6. Med "mådde dåligt" menar jag främst mentalt, fysiskt gjorde det inte särskilt ont. Det är oron över ytterligare ett missfall som är jobbig. Jag vet inte vad som är värst - oro över att inte kunna bli gravid, eller oro för ännu ett missfall.

Jag vet känslan! Jag blödde dessutom titt som tätt de första 14 veckorna! Sedan var det två i Vårföräldrar -16 tråden vars bebisar föddes som änglabarn innan lillen var född. Sedan var det plötslig spädbarnsdöd. Sedan att han skulle sätta i halsen. Nu är det att han ska ramla från ngt högt eller slå i huvudet. Det tar aldrig slut!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 654
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 736
· Visningar
239 744
Senast: Poppan
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar