En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Orkar inte logga in på anonyma kontot. Behöver nog skriva av mig lite.
Jag har alltid haft en önskan om barn, åt p-piller till 2015. Satte in kopparspiral för att testa hur jag funkade utan hormoner.
Jag och min partner har alltid sagt att barn väntar vi med. Fine för mig!

Sen i somras var mig mens rejält sen, och mådde illa konstant. Tog ett test som visade positivt. Fick panik och besökte MVC, gravid. Jag kände att nått inte stämmer alls, fick ny tid och misstänkt utomkvedshavandeskap. 2 dagar efter började jag blöda...

Läser in journalen nu att det står två foster hittade varav ena i äggledaren och andra "tillbaka" bildad. Jag förlorade alltså två småttingar och inte en.

Känns skit, tydligen var op aktuellt (aldrig ett ord om det till mig), ev skulle ena äggledaren bort.

Nu fick jag behålla allt men är livrädd för ev framtida graviditet och känner mest att jag aldrig ska utsätta mig för detta igen :/

Vet inte vad jag vill med tråden, men finns det någon som haft utomkvedshavandeskap och kan berätta mer om ev risker osv?

Jag har alltid haft en önskan om barn, åt p-piller till 2015. Satte in kopparspiral för att testa hur jag funkade utan hormoner.

Sen i somras var mig mens rejält sen, och mådde illa konstant. Tog ett test som visade positivt. Fick panik och besökte MVC, gravid. Jag kände att nått inte stämmer alls, fick ny tid och misstänkt utomkvedshavandeskap. 2 dagar efter började jag blöda...

Läser in journalen nu att det står två foster hittade varav ena i äggledaren och andra "tillbaka" bildad. Jag förlorade alltså två småttingar och inte en.

Känns skit, tydligen var op aktuellt (aldrig ett ord om det till mig), ev skulle ena äggledaren bort.

Nu fick jag behålla allt men är livrädd för ev framtida graviditet och känner mest att jag aldrig ska utsätta mig för detta igen :/

Vet inte vad jag vill med tråden, men finns det någon som haft utomkvedshavandeskap och kan berätta mer om ev risker osv?

Jag har inte själv haft utomkvedes men en i min nära omgivning. Hon fick ta bort ena äggledaren. Har idag en liten på 2 år och en som föds i sommar. Så för henne har det gått bra trots enbart en äggledare.
Spontant utan att ha googlat, oddsen att få två utomkvedes känns liten men vad vet jag.

En jättestor styrkekram :heart

@lil-sis

@Flavor

Jag har haft två (troligen). Det första opererades ut med äggledaren, levande embryo. Det andra blev ett tidigt missfall som följdes upp och man hittade aldrig något i livmodern (skrapades också) så utomkveds är arbetshypotesen.

Blev IVF men det har lika mycket med min dåliga äggreserv att göra.

Jag har inte själv haft utomkvedes men en i min nära omgivning. Hon fick ta bort ena äggledaren. Har idag en liten på 2 år och en som föds i sommar. Så för henne har det gått bra trots enbart en äggledare.
Spontant utan att ha googlat, oddsen att få två utomkvedes känns liten men vad vet jag.

En jättestor styrkekram :heart

Risken är större för ett nytt än om man inte hade haft det första men chansen att det går bra är mycket större.

Om du blev gravid när du hade spiral så har jag hört att risken är mycket större för uromkvedshavandeskap med spiral.
Lycka till!

Jag har berättat för min bästa vän om missfallet nu. Kändes som om en sten föll från mitt hjärta. Det och att mensen satte igång gjorde mig märkbart lugnare i sinnet. Kroppen funkar ju, jag kan bli gravid, jag är frisk, jag har vänner, jag har en sambo som vill försöka igen. Jag är relativt ung och har många år på mig innan det är för sent.

Mensen helt plötsligt flera dagar sen. Jag har trott att den skulle komma när som helst då jag har haft svinont i äggstockar och "tjejmagen" men inte. Testade idag men det var negativt. Det är ju fan med att den ska börja strula nu också. Mensen som alltid varit regelbunden för mig :( jag brukar inte ha någon mensvärk att tala om, men nu har jag ont så det räcker för två. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Om jag borde vända mig till gyn eller om det bara är att vänta ut den här skiten.

Jag kom att tänka på det, om mensen nu hoppar över denna månad, när intäffar då äl? Enligt den "gamla" cyklen som vanligt eller rubbas äl också? Kanske korkad fråga men jag undrar verkligen :o

Jag kom att tänka på det, om mensen nu hoppar över denna månad, när intäffar då äl? Enligt den "gamla" cyklen som vanligt eller rubbas äl också? Kanske korkad fråga men jag undrar verkligen :o
Jag skulle testa med äl-test dagligen, men så brukar jag köpa storpack stickor också.

Jag har sagt till sambon att jag framöver vill byta remicade mot humira. För det här var ju enklare än jag trodde :D

Gör det! Den fungerar så mycket bättre på mig och man blir mindre låst. Jag har intyg på engelska från min läkare så det inte ska vara krångel att flyga med den tom :D I lööv my pennor :rofl:

Den nya formulan på Humira känns knappt dessutom (den tidigare gjorde ärligt talat j-ligt ont). Det är heller ingen risk att man får den gamla, den finns inte längre.

Hej!
Jag tänkte hoppa in i den här tråden för lite råd och pepp. Vi har inte försökt så länge men känner viss oro för att jag har åldern emot mig (precis fyllt 36).

Jag har något oregelbunden cykel, 22-27 dagar, och provade först att hålla koll på ägglossning genom att mäta tempen på morgonen, så jag vet att den ändras och om jag förstått det rätt så gör den inte det om inte ägglossning har skett.

Denna månaden har jag även testat ägglossningsstickor och tänkte be er om lite hjälp att tolka resultatet. Har digitala stickor som säger ägglossning sker 24-36 timmar efter att man fått första positiva resultatet. Jag trodde att temperaturhöjningen kom direkt efter ägglossning, men jag testade positivt på stickan på en onsdag och tempen höjdes först på lördagen. När borde teoretiskt ägglossningen ha varit?

Är det bättre att spara på simmarna tills det är skarpt läge eller att försöka se till att de är hyfsat nya till dagarna innan ägglossning..?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 769
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 653
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 736
· Visningar
239 728
Senast: Poppan
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar