Hej!
Jag tänkte hoppa in i den här tråden för lite råd och pepp. Vi har inte försökt så länge men känner viss oro för att jag har åldern emot mig (precis fyllt 36).
Jag har något oregelbunden cykel, 22-27 dagar, och provade först att hålla koll på ägglossning genom att mäta tempen på morgonen, så jag vet att den ändras och om jag förstått det rätt så gör den inte det om inte ägglossning har skett.
Denna månaden har jag även testat ägglossningsstickor och tänkte be er om lite hjälp att tolka resultatet. Har digitala stickor som säger ägglossning sker 24-36 timmar efter att man fått första positiva resultatet. Jag trodde att temperaturhöjningen kom direkt efter ägglossning, men jag testade positivt på stickan på en onsdag och tempen höjdes först på lördagen. När borde teoretiskt ägglossningen ha varit?
Är det bättre att spara på simmarna tills det är skarpt läge eller att försöka se till att de är hyfsat nya till dagarna innan ägglossning..?
Senast nu i veckan sa dom på tv4morgon att man kunde ha sex hur ofta man ville, att det inte påverkade simmarna men att dom kan bli slöa om man har sex för sällan