En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet känslan! Jag blödde dessutom titt som tätt de första 14 veckorna! Sedan var det två i Vårföräldrar -16 tråden vars bebisar föddes som änglabarn innan lillen var född. Sedan var det plötslig spädbarnsdöd. Sedan att han skulle sätta i halsen. Nu är det att han ska ramla från ngt högt eller slå i huvudet. Det tar aldrig slut!!

Åh, ja, barn är nog en livslång oro. Fy vad jobbigt att blöda så mycket under graviditeten, även om jag förstått att det är ganska vanligt. Men härligt att det gick bra för er och er son :).

Något liknande, vecka 5 eller 6. Med "mådde dåligt" menar jag främst mentalt, fysiskt gjorde det inte särskilt ont. Det är oron över ytterligare ett missfall som är jobbig. Jag vet inte vad som är värst - oro över att inte kunna bli gravid, eller oro för ännu ett missfall.
Jag vet fortfarande inte vad som är jobbigast att oroa sig över.
Hade ett MA som upptäcktes v.12 och ett halvår senare ett MF i v.10.
Det varierar från dag till dag vad som är jobbigast.

På något vis är det lite tröstande att läsa om era erfarenheter. Det är bara min sambo som vet om mitt missfall. Jag har inte ens berättat för någon annan att vi försöker bli med barn. Det känns verkligen som om man är ensam om detta, men det är väl snarare så att ingen pratar om det.

På något vis är det lite tröstande att läsa om era erfarenheter. Det är bara min sambo som vet om mitt missfall. Jag har inte ens berättat för någon annan att vi försöker bli med barn. Det känns verkligen som om man är ensam om detta, men det är väl snarare så att ingen pratar om det.
Jag är väldigt öppen bland mina kompisar om resan vi gör och för min mamma.
För mig var det nödvändigt att berätta då det påverkade mig mycket och var deppig över motgångarna varje gång mensen kom så det var lättare att säga som det var än att inte säga nått alls eller dra nån vit lögn. Detta har väl även gjort så att även när frågan dyker upp bland ytligt bekanta (som frågar när vi ska ha barn eller liknande) så säger jag som det är att vi försökt i snart två år och att vi ska göra IVF. Är väl lite blandade reaktioner men är då så pantad att du frågar när någon tänkt skaffa barn får du även vara beredd på att svaret kanske inte är vad du förväntade dig. Allt som oftast är det goda reaktioner dock, antingen att de känner någon som gjort IVF och man pratar lite om det eller att de själva haft svårt.

Jag är väldigt öppen bland mina kompisar om resan vi gör och för min mamma.
För mig var det nödvändigt att berätta då det påverkade mig mycket och var deppig över motgångarna varje gång mensen kom så det var lättare att säga som det var än att inte säga nått alls eller dra nån vit lögn. Detta har väl även gjort så att även när frågan dyker upp bland ytligt bekanta (som frågar när vi ska ha barn eller liknande) så säger jag som det är att vi försökt i snart två år och att vi ska göra IVF. Är väl lite blandade reaktioner men är då så pantad att du frågar när någon tänkt skaffa barn får du även vara beredd på att svaret kanske inte är vad du förväntade dig. Allt som oftast är det goda reaktioner dock, antingen att de känner någon som gjort IVF och man pratar lite om det eller att de själva haft svårt.

Ja, jag önskar nästan att jag var modig nog att vara öppen med det. Just nu känner jag inte riktigt så, men det kanske kommer. Jag tror egentligen att det är en fördel men jag är ganska sluten som person, tyvärr.

Ja, jag önskar nästan att jag var modig nog att vara öppen med det. Just nu känner jag inte riktigt så, men det kanske kommer. Jag tror egentligen att det är en fördel men jag är ganska sluten som person, tyvärr.
Det har varit en process :) Som har tagit snart två år :rofl: Det började med en nära vän som hade försökt i 1,5 år och där föll det sig ganska naturligt att ämnet kom upp. Sedan en annan nära vän och sen har det fortsatt. Men klart, det var jäkligt jobbigt att uttala det. På nått sätt blev det på riktigt i samma stund som det uttalades när vi hade försökt i fyra månader (började bli orolig då).

Dag 32, ingen mens. Min cykel brukar diffa från 28-32 dagar så den kanske bestämt sig för att bli ännu längre denna månad. Jag är orolig för att jag inte har haft någon ÄL :(. Tog ett nytt ÄL test nu ikväll och det var lika starkt(/svagt) som testen förra veckan. Känns inte ens värt att slösa ett graviditetstest imorgon bitti då, väl?

Dag 32, ingen mens. Min cykel brukar diffa från 28-32 dagar så den kanske bestämt sig för att bli ännu längre denna månad. Jag är orolig för att jag inte har haft någon ÄL :(. Tog ett nytt ÄL test nu ikväll och det var lika starkt(/svagt) som testen förra veckan. Känns inte ens värt att slösa ett graviditetstest imorgon bitti då, väl?
Brukar du ha utslag på ÄL-test innan mens? Om inte så skulle jag testa med graviditetstest imorgon bitti.

Brukar du ha utslag på ÄL-test innan mens? Om inte så skulle jag testa med graviditetstest imorgon bitti.

Nej, jag har aldrig använt ÄL tester förut så jag vet inte alls hur de brukar se ut för mig. Jag hoppades att jag kunde använda dem som billiga gravtest då jag annars bara har digitala hemma och de är så dyra :P. Men jag har ett tvåpack så jag kan väl unna mig att ta ett imorgon bitti då. Så jobbigt med all väntan och osäkerhet, tycker jag...

Kan inte svara på om det är slöseri eller inte, men när jag började testa äl hade jag svaga utslag på stickorna nästan hela cykeln.

Eftersom det är första cykeln du testar skulle jag "offra" ett graviditetstest och sen vänta på mensen, om du inte är gravid. Det kan ta några cykler att komma underfund med hur stickorna funkar för just ens egna kropp.

Mycket riktigt negativt graviditetstest. Och eftersom jag tog det första ÄL testet den 9/4 (negativt) så känns det som att ägglossningen antingen inte ägde rum, eller att den var sen och att jag inte blev gravid. Tråkigt :(

Mycket riktigt negativt graviditetstest. Och eftersom jag tog det första ÄL testet den 9/4 (negativt) så känns det som att ägglossningen antingen inte ägde rum, eller att den var sen och att jag inte blev gravid. Tråkigt :(
Beklagar.
Jag skulle fortsätta med stickorna om jag var du. Men jag har å andra sidan köpt 100-pack av såna :angel:.
Antingen borde ÄL komma, eller en sk anovulatorisk blödning (blödning utan föregående ÄL) och i så fall ÄL efter den.

Beklagar.
Jag skulle fortsätta med stickorna om jag var du. Men jag har å andra sidan köpt 100-pack av såna :angel:.
Antingen borde ÄL komma, eller en sk anovulatorisk blödning (blödning utan föregående ÄL) och i så fall ÄL efter den.

Ja, jag köpte billiga ÄL test på nätet så det är väl bara att köpa fler i så fall. Graviditetstest tycker jag att det är skönt med digitala så att man får ett tydligt besked, så de snålar jag på.

Har precis kommit hem från det mest smärtsamma jag gjort på länge. Zonterapi. denna behandling som jag gjorde var intiktad på om man hade problem med att bli gravid. Men fy fasen säger jag bara. Det var så sjukt smärtsamt! Hon som utförde zonterapin sa att min smärta berodde på blockeringar. Så nu jäklar om det inte tar sig när jag torterat mig själv i 120 minuter ;)

Har precis kommit hem från det mest smärtsamma jag gjort på länge. Zonterapi. denna behandling som jag gjorde var intiktad på om man hade problem med att bli gravid. Men fy fasen säger jag bara. Det var så sjukt smärtsamt! Hon som utförde zonterapin sa att min smärta berodde på blockeringar. Så nu jäklar om det inte tar sig när jag torterat mig själv i 120 minuter ;)
Svärfars sambo säger sig syssla med zonterapi. Hon fick känns på mina fötter sist de var på besök (hennes egen dotter hade haft blockeringar och blev gravid därefter :banghead:). Svärfars sambo sa förvånat att jag inte har några blockeringar :p.
Hoppas det hjälper för er :)

Idag har sambon hämtat ut alla sprutor. Nu inväntar vi bara mensen.
Köpt xylocainsalva också för säkerhets skull :angel:.
Sambon åker på söndag kväll så får samla mod själv när det är dags. Tänkte att jag intar nån halvliggande position så jag inte svimmar av blodtrycksfall.

Idag har sambon hämtat ut alla sprutor. Nu inväntar vi bara mensen.
Köpt xylocainsalva också för säkerhets skull :angel:.
Sambon åker på söndag kväll så får samla mod själv när det är dags. Tänkte att jag intar nån halvliggande position så jag inte svimmar av blodtrycksfall.

Jag satt på sängen.

Men jag tyckte inte det gjorde ont. Kunde svida av den som hindrar ägglossning. Menopur tog jag _mycket_ av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 770
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 653
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 736
· Visningar
239 736
Senast: Poppan
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar