Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jodå, jag har hört det mesta, kanske inte personligen men genom bekanta som också kämpat i barnlöshetsträsket i många och långa år. Men kall livmoder syftar väl egentligen på att man ska ha en bra genomblödning i livmodern för att fostret ska fästa bättre/behålla graviditeten. Det är ju bla därför som man får trombyl, heparin, fragmin etc som ju är blodförtunnande.
Knapplånar.
Joinat tråden under anonymt nick efter att ha läst några månader Tog ut p-ringen i somras och har försökt sedan dess men än så länge inga resultat. Har endometrios så jag vill gärna att det ska ta sig så fort som möjligt för att hålla mensperioderna på ett minimum.
Cyklerna har legat på 33-39 dagar under hösten men nu är jag uppe i över 70 dagar utan varken mens eller plus. Det störande är att jag efter senaste mensen började tempa varje morgon och fick till en riktigt fin kurva som visade på ägglossning. Men hade det varit ägglossning som borde jag ha antingen fått mens eller ett plus nu :meh?
Om jag nu ändå inte är gravid så kan väl mensen ta och komma så vi kan försöka på nytt tycker jag
Håller med! Längtar också!
Jag fyller 27 i år och känner att nu är det dags, men min kära sambo vill vänta lite. Jag har slutat med preventivmedel och vi kör på säkra perioder och ibland kondom, och skulle det ske en "olycka" så är vi överens om att behålla men vi jobbar inte aktivt än.
Det är så många runt om oss som har småbarn eller är gravida och jag vill också! Känner lite att vi bör passa på nu när många vänner får barn så barnen blir i samma ålder. Hur känner ni angående det? Är det viktigt för att behålla vänkretsen att barnen är i någorlunda lika ålder så att de har något utbyte av varandra?
Har du varit i kontakt med gynekolog? Annars 70 dagar utan mens utan anledning är ju väldigt långt.
Men går det inte bara att boka en vanlig tid för årsgranskning hos gyn då? Då brukar åtminstone mina gyn göra vaginalt ultra, och man kan samtidigt ta upp sin oro över vad det nu kan vara man är orolig för.
Fast då går jag alltid hos privat också.
Ringde gyn idag men dom gör inget förrän man har varit utan mens i åtminstone 6 månader..
Först trodde hon att det var en infertilitetsutredning jag ville ha så hon förklarade att det får man först efter 1 år. Så då passade jag på att fråga om det gjorde någon skillnad om man har endometrios men det var tydligen 1 år som gällde då också.
Försökte förklara att det var ett vul jag var ute efter för att "se hur det ser ut" och om det är någon mens på gång men hon svarade bara att är gravtesten negativa så är du inte gravid och mensen kommer, det är bara hormonerna som spökar.
Så det är väl bara att släppa det här med bebisverkstan så länge.
Det är frustrerande att se andra med bebismagar och små bebisar men veta att man inte får försöka själv! Jag har heller aldrig varit gravid, så jag vet inte om jag över huvud taget kan få barn. Jag är i smyg lite orolig över det... men vi lär väl märka tänker jag!
Jag och min sambo fyller 25 i år, kommer väl vara 26 när vi börjar försöka. För oss är anledningen att vi väntar beroende på vår situation i dagsläget. Jag har en knasig jobbsituation och har några eftersläpande grejer kvar på min utbildning. Han har 1,5 år kvar tills han tar examen, vi bor i en 1:a... ja ni förstår!
För vår del så finns det inga i umgängeskretsen som har barn eller ens är gravida. De flesta är singlar fortfarande. Vi kommer med andra ord få bygga upp en ny bekantskapskrets där världen inte består av vodka, one night stands och studentfester...
Nej att "tvinga" fram ett beslut om att skaffa barn känns ganska dumt faktiskt. Min kille känner sig inte heller redo, så du är iaf inte ensam .