Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast massor av folk tror att man inte blir gravid p.g.a. att man stressar, och att allt löser sig bara man slutar tänka på saken.
Det är så dumt att säga så, och samtidigt skuldbelägga kvinnan för att hon stressar. Jaha men dåså, då slutar jag stressa genast... Det orsakar oftast bara mera stress.
Och alla vi vet att det är vanligt och normalt att det tar närmare ett år att bli gravid, men då man själv får mens gång efter gång efter gång känns det helt annorlunda än då man i början tänkte "ingen panik, det tar flera månader". Verkligheten känns rätt mer... verklig.
Inte för att kompisen menade illa, men det är jobbigt att få höra sånt från höger och vänster ändå. Lika jobbigt som det är att höra hur folk blir gravida av misstag hela tiden medan man själv önskar och kämpar.
knapp
Jag blir galen! Testade positivt för en vecka sedan, hade då känt mig otroligt trött och känslig för lukter.. I lördags försvann alla sypmtom och nu har jag lite mensvärk, tror jag kommer få missfall igen
knapp
Jag blir galen! Testade positivt för en vecka sedan, hade då känt mig otroligt trött och känslig för lukter.. I lördags försvann alla sypmtom och nu har jag lite mensvärk, tror jag kommer få missfall igen
Kall livmoder
Den har jag inte hört förr.
Kl
Jag hoppar in i tråden som anonym eftersom jag vet att det finns folk som känner mig IRL här. Förstår ni vem jag är så uppskattar jag om ni håller det för er själva
Vi har en son sedan tidigare som blev till på första försöket. Nu har vi precis börjat försöka igen. Jag borde ha ägglossning den här veckan enligt en app jag laddat ner, men jag vet inte riktigt längd på min cykel så jag vet inte egentligen.
Jag är dock jättenipprig över att det kommer att ta lång tid. I min släkt (mor, mormor, moster, kusin) så har första barnet kommit innan man knappt hunnit nuppa, medan andra barnet har tagit flera år på sig, eller helt uteblivit som i mina föräldrars fall.
Jag vet att det är dumt att oroa sig innan man knappt har börjat men med den släkthistorien så kan jag inte låta bli
Jag har införskaffat ägglossningsstickor för att kunna få en hyfsad bild över hur min cykel ser ut. Jag har nollkoll på det där med längd på cykel, ägglossning mm. Mensen kommer som en blixt från klar himmel varje gång den dyker upp, jag blir lika förvånad varje gång.
Är det någon som vet om det är ärftligt att ha svårighet att få barn nummer två? Jag vet inte vad deras "problem" har varit, ingen av dem har kollat upp sig utan de har bara kört på tills det funkat eller inte funkat.
KL
Själv vet jag varken ut eller in längre. Efter att ha varit all in så släppte min man en bomb i söndags. Han vill att vi lugnar ner oss på babyfronten eftersom han mår skit just nu och inte anser att han kan bli en tillräckligt bra pappa i nuvarande tillstånd Han lider av utmattningssyndrom på gränsen mot depression. Jobbrelaterat..
Så nu går jag här och hoppas på att det inte tog sig denna gången för hans skull samtidigt som jag hoppas att det tog sig eftersom jag så gärna vill ha barn och jag känner att tiden börjar ta slut (blir 31).
Han får en ny tjänst om 2 månader men om det hjälper vet jag inte eftersom det är på samma företag..