En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Eg borde jag vara besviken på att det bara var ägglossning men faktiskt inte :)

12-14dgrs väntan nu då :p

Lite tråkigt är det allt. Men samtidigt gott att du fått ett rejält utslag på testerna. Är det något som du har gjort annorlunda?

Den eviga väntan :crazy:

Det var faktiskt intressant. Det sägs att hög dos av D-vitamin kan höja ägglvaliten/kvantiteten. LH produceras ju av äggblåsorna (om jag inte blandar ihop allt nu) och du hade väl konstaterad D-vitamin brist?

Jag tror att jag får mens nu.
(Det är visserligen bara lite rosa, i vanliga fall kommer den med dunder och brak.)

Nä här tros inget, du får återkomma när det forsar ;)

Jag lyckas inte få till något starkt streck på älstickorna:meh:
Min mens skiljer sig från 0-2 dagar/mån och då har ju jag tänk att äl gör väl ungefär det också. Skulle äl komma på samma ställe i cyklen denna måndisigt å skulle det vart fullt utslag nu men det är bara ett litet fisigt streck..Och mina symptom jag känner ger jag inte mkt för:(

Åh vad jobbigt! Fortsätt testa! Det kan ju vara så att cykeln är lite förskjuten denna månad! Håller tummarna för att det lilla fis-strecket snart blir starkt!

Mvh Miks

Jag lyckas inte få till något starkt streck på älstickorna:meh:
Min mens skiljer sig från 0-2 dagar/mån och då har ju jag tänk att äl gör väl ungefär det också. Skulle äl komma på samma ställe i cyklen denna måndisigt å skulle det vart fullt utslag nu men det är bara ett litet fisigt streck..Och mina symptom jag känner ger jag inte mkt för:(

Var det du som hade problem med PCO?

Åh vad jobbigt! Fortsätt testa! Det kan ju vara så att cykeln är lite förskjuten denna månad! Håller tummarna för att det lilla fis-strecket snart blir starkt!

Mvh Miks

Ja det kan ju vara så. Starkaste strecket var dock i torsdags så är rädd att äl redan varit. Men jag tyckte jag började testa i god tid. Jag kommer fortsätta testa..Det är så jobbigt att behöva tänka på när man dricker och äter och kisar för att man ska kunna lita på testet.Tack för stöttningen:)

Var det du som hade problem med PCO?

Nix, jag har haft/har för högt prolaktin som förhoppningsvis gått ner då jag ätit medicin och fått äl förra månaden. Sambo med få och slöa spermier+kronisk prostatit är det vi har att kämpa med..

Nu forsar det! ;)
Jag gick i alla fall tillfälle att inviga menskoppen.

/Optimist

Optimist är bra!

Nästa månad vet kroppen vad du vill, hoppas jag.

Nu när mina tester var så gräsligt starka så var de det trots kisseri och vätskeintag som inte följde "instruktionsboken". Enorm skillnad.

Mm jag vet att förra månaden så lyckades jag kanske max hålla mig 2 timmar från att kissa och det blev tokstarkt ändå. Detta kanske är en älfri månad för mig, jag vet inte..Det kan man ju tydligen ha. Men visst jag behöver ju inte ge upp än det kan ju vara förskjutet också, blir bara lite förvirrad när det pendlar lite upp och ned på ältesterna.

Fick ett bryt hemma idag. Blev så ledsen och trött på allt. Har kännt mig lite deppig sedan nyår, när det gäller detta med barn. Det var bara par med barn där plus ett par som väntar sitt andra. Hon och jag satt och pratade lite och hon sa något i stil med: att det är nog bra att tänka på något annat och ta det lugnt på den punkten..:rage: Jo visst, jag slutar tänka på det så blir jag säkert gravid på en gång! Det är nog det som krävs!! Hon är ju förmodligen jätteinsatt som ha blivit gravid med båda sina på första försöket. Det stör mig något så fruktansvärt att folk kan tro att det funkar så!

Det kommer kanske kännas lite bättre när vi fått kontakt med läkaren igen vilket förhoppningsvis kommer ske i mitten på nästa vecka, så jag kan fråga om prostatiten. Samt kolla upp om remissen från Malmö är påväg (prov på sambon ska tas för att hitta anledningen till den låga spermaproduktionen samt plocka ut spermier ifall det blir tal om ivf). Och jag ska förhoppningsvis får svar på blodproven som togs den 10 Dec för att se om prolaktinet gått ner.

En ingift släktings syster genomgick sin tredje ivf för ett par månader sedan och de lyckades äntligen! Dock höll det på att ta en ände med förskräckelse då hon fick en massa blodproppar i lungorna och i armen samt fick tömmas på totalt 10 liter vätska i buken och på sidan..Detta var någon reaktion på hormonerna. Läkarna kunde inte ge någon bra förklaring till att hon faktiskt överlevde. Men bebisen klarade sig:)

Jag vet att vi inte är på ivf stadiet än. Får sambon behandling för prostatiten och min äl funkar som den ska så kanske vi lyckas. Men jag kan inte sluta tänka att vi är inte så långt ifrån ivf heller. Och det känns ju inte så upp piggande när man precis har fått ovanstående berättat för sig..

Någon som har några lyckade ivf historier på lut:meh:?

Nix, jag har haft/har för högt prolaktin som förhoppningsvis gått ner då jag ätit medicin och fått äl förra månaden. Sambo med få och slöa spermier+kronisk prostatit är det vi har att kämpa med..

Just det så var det. Det kan ju ta lite tid innan man hamnar på rätt nivå. Men det är ju bra att du använder dig av ägglossningstickor så att du får en hint om medecineringen funkar.

Dom flesta som börjar med IVF brukar få ett barn till slut. Ibland tar det en gång och ibland tar det 10 gånger. Frågan är bara hur mycket man orkar och vad man har råd med.

Nackdelen är att det är slitigt på alla sätt. Det sliter på kroppen, på huvudet och framför allt på förhållandet.

Min starkaste rekommendation: En STOR portion humor.
Näst starkaste: Prata med varandra, helst redan innan alla slitningarna i förhållandet börjar.

Se till att göra saker som får dig och din partner att må bra.

Trött, illamående och yr.

De två andra beror säkert på det första. Men ändå. Är varmare än normalt.

Och livmodern känns skum.

Men allt kan ju lika gärna vara önsketänkande.

Åkte massagestol en halvtimme nu och det drog i livmodern :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 576
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar