En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Såhär har det bara sett ut när jag varit gravid. Jag är rätt förvirrad. Har mått illa sedan typ i måndags också.

(Hann hälla ut resten annars hade jag stoppat ner ett gravtest också).

Senast ändrad:

Såhär såg det ut precis innan hCG försvann helt efter operationen.

Såhär har det bara sett ut när jag varit gravid. Jag är rätt förvirrad. Har mått illa sedan typ i måndags också.

(Hann hälla ut resten annars hade jag stoppat ner ett gravtest också).

Du får väl testa några dagar i rad. Blir det inte svagare så är det ju ytterst lovande :nailbiting:

Jag kollade ältest nu när jag kom hem och det beter sig precis som när jag var gravid :confused:

Om jag hade Äl 25e så skulle ev befruktning ha skett tidigast 26e och det är ju inte ens en vecka sedan?!

Om man räknar 26 som dag ett och tills idag (1/1)så är det ju 7 dagar. Ältest reagerar ju på minst 2 hormoner så det skulle kunna ge ett starkt streck.

Spännande i vilket fall (för mig i alla fall som inte behöver ta besvikelsen om det inte blir något :p )

Senast ändrad:

Ifall det är ägglossning så har vi säkrat upp :p

Tog en sticka till :angel: Fortfarande jättestarkt teststreck...

Men om du tog en till, hur kunde du låta bli att stoppa ner ett gravtest då!?!?! :D

Nu min andra grav mådde jag snudd på illa från att han precis dragit ut den ;) Helt hopplöst, ffa eftersom det varade fram till v 14!

Håller tummarna!

För utspätt kiss för gravtest :p

Väntar till imorgon bitti :)

Tänk bara på att 7 dagar innan BIM (gissar lite på BIM dagen) är väldigt tidigt att testa så det är inte säkert att du får ett positivt gravtest även om du är gravid.

Hej och gott nytt år :)

Jag väntar på min mens, den skulle ha kommit på nyårsafton och är fortfarande inte här. Jag är dock väldigt säker på att den kommer, jag känner mig inte särskilt befruktad och tror att det är extremt liten chans att bli gravid på första försöket.

Och jag gjorde ett gravtest på julafton, men det var mest symboliskt eftersom jag vet att det antagligen inte ger utslag så tidigt. (Det var bara en vecka efter ÄL.) Och mycket riktigt var det negativt.

Samma utslag på Älsticka nu på fm som igår.
Absolut ingenting på gravtest.

Rent spontant känna det dock som att jag håller på att lossa ett hönsägg från vänster äggstock, ev fler eftersom det tom gör ont att kissa :p

Så det kanske är ägglossningarnas ägglossning, typ "nu du lilla människan, nu tar jag i allt vad orkar så det är bäst att du gör din del av uppdraget!!"

När sambons ungar åkt hem till sig igen så får vi väl ligga igen. *suck* :angel:

(observera hur mitt mående går upp så fort jag får någon form av hormonpåslag...)

Jag tyckte också att jag redan hade äl. Symtomen kom och gick, men sedan kom de tillbaka igen. Vi har dock säkrat alla dagar :D

Jag har varit gravid tre gånger och alla gånger har det tagit sig på första försöket... sista gången så var det inte ens ett försök..:angel: så nog går det att få plus redan på första.. men nä det är kanske inte klokt att hoppas på det.
Håller tummarna!

Vad spännande! Det kanske är ett elefantägg du håller på att släppa!! :D Extra stort... då blir det extra många ungar!!! ;)

"Känner sig befruktad" :D:D:D

Så länge mensen håller sig borta så finns det hopp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 577
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar