En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Nu är det Äl-smärta över höger äggstock och ända ner i blygdbenet på höger sida.

Men fortfarande ingen Äl-flytning (apropå det här med detaljer ;) ).

Vansinnigt frustrerande. Jag brukar ha ägglossning på dag 16 och det är ju eg på onsdag :meh:

1/1 då? Låter som ett bra datum tycker jag :D.

Det kan ju gå fort det där. Dessutom var det ju inte alls länge sedan du hade höga hormonnivåer i kroppen och den stora stressen som en operation faktiskt är för kroppen så egentligen är det inte konstigt alls att det strular.

Men det är frustrerande när det inte vill fungera! :crazy:

knapp

Oh, jag håller på att krypa ur skinnet ikväll - tog ett gravtest tidigare idag och det visade eventuellt ett svaaagt streck! Våndas över om jag borde testa igen imorgonbitti eller avvakta någon dag..? Testade eftersom jag två dagar i rad däckat av trötthet på eftermiddagen samt att jag idag var mer lockad av morotsstavar än choklad o kaffe :eek:
Anar att mensen kan vara upp mot en vecka sen, men den har alltid varit opålitlig.

Var gravid i höstas men då upptäcktes en MA i v.13...

Använd dig av morgonurin och om du kan vänta en dag. Hormonerna fördubblas ungefär varannan till var tredje dag.

Håller tummarna!!

Jag har molvärk som påminner om mensvärk men som är mildare, av slaget "Det märks att den händer något där inne..."

Tog ett ältest nyss. Hade inte tänkt börja förens på Onsdag är ju bara på dag 8 i cykeln..men kände att det var något olustigt vid äggstockarna så kunde inte sova utan var tvungen att gå upp och testa:D Förra månaden hade jag fullt utslag inte förens dag 13 & 14.

Strecket var rätt starkt så skulle chansa på de närmsta dagarna.

Tror det var starkare utslag på Stickan idag. Och så börjar flytningarna bli vattniga, så snart hoppas jag!

Jag är lite fundersam på det där strecket den 25e. Det är rätt starkt för att vara mig och tja hm kroppen ville ju ligga då.

Ska bli spännande att se hur dagens sticka ser ut när jag kommit hem, den hann inte torka innan jag åkte imorse.

Vilket streck tittar man på? Från höger så är et ju ett starkt streck efter allt det roas. Sen ett streck som kommer som är olika nyans mellan olika dagar, är det det man ska titta på?

Ja det högra är en kontroll som visar att testet fungerar.

Nu har jag vanligt utslag på Stickan. Halva det vänstra strecket är tydligt och för mig är det = positivt. Så nu måste sambon ladda :p

Nä. Entusiasm för två har jag bara inte.

Känns som ett lönlöst projekt det här.

Går och kikar till hästarna istället, de skjuter som idioter här mitt ute i ingenstans... Hundarna sover iaf.

Gott nytt år på er kära kämpar och stöttepelare! Vi kämpar på och hoppas att fler får vad dom önskar.
Ni kan ju gissa vad jag önskade mig vid tolvslaget;-)

Tidigare ikväll så hade jag ont runt hela buken och ryggen. Kändes som om någon försökte dela mig på mitten med en tråd. Undra om det är det som kallas "mittelsmertz"? Men testet visade inte så starkt innan idag. Får testa imorgon igen. Konstigt att jag har så ont..

Nä. Entusiasm för två har jag bara inte.

Känns som ett lönlöst projekt det här.

Går och kikar till hästarna istället, de skjuter som idioter här mitt ute i ingenstans... Hundarna sover iaf.

:meh:
Ungefär så kände jag förra månaden när jag lärde mig att ägget släppt när testerna börjar gå ner. Efter fjärde dagens nuppande så kommer jag till sambon och säger att vi hade behövt ha sex idag också men han kände sig pressad då och vi hade inte så mkt tid. Kändes slöseri med ägg tyckte jag..Det är jobbigt att inte blir gravid och en besvikelse när sambon kanske inte alltid "finns" där.

Sopar ihop resterna av mig själv, kletar dit ansiktet och knöt på uniformen, dags att åka till jobbet snart.

Och köra hem de sista nyårsfirarna. Inte sådär jättekul men någon måste ju göra det.

Den här känslomässiga berg- och dalbanan tar knäcken på mig.

Stor tröstkram härifrån! :love:

Jag tror ändå att 2014 blir allas vårt år!

Jag kollade ältest nu när jag kom hem och det beter sig precis som när jag var gravid :confused:

Om jag hade Äl 25e så skulle ev befruktning ha skett tidigast 26e och det är ju inte ens en vecka sedan?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 581
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17