En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Kissar morgon och kväll typ sju dagar per cykel.

Har litet fertilitetsfönster som det verkar.

Så du har använt 7 st på en cykel. Låter ju rimligt. Eller!?! Vad är egentligen rimligt?

Mvh Miks

Det är det som är så svårt. Beror helt på hur din cykel ser ut och hur regelbunden den är. Speciellt i början kan de gå åt ganska många innan man känner sig helt säker.

Jag skulle säga att allt mellan 3-20 st är helt normalt. Tex kan man behöva testa två ggr per dag. Gör man det i 7 dagar så är det 14 st.

Sen skall man tänka på att medel är att det tar 7 månader att bli gravid men det är inte ovanligt att det tar över ett år utan att något är fel. Så på en tillverkningsperiod kan det gå åt ganska mycket test.

Huuu säg inte så! Jag försöker behålla lugnt här borta ;) Försöker mitt bästa på att inte tappa humöret, inte bli bitter och inte analysera ihjäl mig. Easy to say!

Nu har jag använt Apotekets egna samt Clear Blue digital. Vill inte köpa från testlagret eftersom jag läst att många får "spökstreck" och jag orkar inte med att sitta och gissa och ha mej. Samtidigt kostar det ju en slant... Det var därför jag funderade på en monitor. Dock läste jag på familjeliv och det kändes lite väl meckigt.

Mvh Miks

Det där med spökstreck på ägglossningstest är fullt normalt. Det beror på att man alltid har LH naturligt i kroppen. Vissa har mer andra har mindre. Är det då känsliga test så får du lite utslag hela tiden. Men någon dag innan ägglossning så får du ett rejält påslag med LH. Då blir strecket starkt. Då är det ingen risk att man tar det för ett spökstreck.

Det som är bra med stickorna är att man många gånger kan följa kurvans uppgång och fall. Det är bra om ägglossningarna inte är helt klockrena.

Det är ju bara att kika på bilderna jag lagt in förut, det är alltid streck men skillnaden är tydlig.

Ja ni har säkert rätt i att det går åt en jäklarns massa stickor. Suck.

Även om jag vet att det är 7 månader som är medel så känns det tungt att vara över medel. Var ju över medel med sonen också så jag trodde/hoppades/önskade att vi liksom hade haft vår del och skulle lyckas lättare gång nummer två...

Ja ja! Nu håller vi tummarna för er andra, snart ÄL för er!

Mvh Miks

Precis så. De bål är tagna på samma tider som de rosa de ligger bredvid.

Ja ni har säkert rätt i att det går åt en jäklarns massa stickor. Suck.

Även om jag vet att det är 7 månader som är medel så känns det tungt att vara över medel. Var ju över medel med sonen också så jag trodde/hoppades/önskade att vi liksom hade haft vår del och skulle lyckas lättare gång nummer två...

Ja ja! Nu håller vi tummarna för er andra, snart ÄL för er!

Mvh Miks

Så ni har redan ett gemensamt barn? Det har jag missat helt. Då hade jag bara köpt på mig ett gäng älstickor och kört på.

Är det där stickor från morgon och kväll i 2,5 dagar? Det är ju en tydlig skillnad men det är ju som du säger, ett kort fertilitetsfönster!

Mvh Miks

Kan ngn förklara för mig vilket streck det är man ska kolla på? Jag fattar inte? :crazy:

KL

Åh jag blir så trött :mad:
Jag vet att 2 månader är ingenting när man försöker få barn och normalt sett så gör det mig inget.

MEN

Igår fick jag reda på att min bror och hans sambo ska ha barn IGEN och då blev jag faktiskt sur på riktigt.

De har ett uruselt förhållande (varannan dag är de liksom inte ihop längre).
De har stora problem med sin son som är långt efter med tal och potträning och är sjuk jämnt (psykiska eller fysiska är inte utrett än)
De röker som borstbindare
De har inte ekonomi
Han vill inte ha barn (ville inte ha nummer 1 heller)
Alla runt omkring är oroliga då de är precis det en förälder (eller vuxen människa för den delen) inte ska vara.

Hon berättade för mig i oktober att hon bestämt sig för att skaffa barn (min bror fick välja 1 barn till eller så stack hon med deras son) och nu ska de då ha barn i slutet av juli..

Att det tar tid att skaffa barn fine. Men jag vill inte ha deras graviditet uppkörd i nyllet på mig :wtf:

Att min bästa kompis väntar barn ser jag däremot fram emot. :D

VARFÖR ska den typen av personer bara kunna bestämma sig för att "nu vill jag ha barn"???

Visst blir man ledsen. Folk blir gravida av misstag lite här och där. Själv försöker man utan resultat.

Kissade faktiskt på sticka idag, och ser en stegring (har normalt inget streck alls)
så gissar på äl om några dagar. Som planerat då alltså. Nyår it is!

Så ni har redan ett gemensamt barn? Det har jag missat helt. Då hade jag bara köpt på mig ett gäng älstickor och kört på.

Japp! Sonen är född aug 2009. Han tog 9 månader aktivt försökande att tillverka.

Jag har varit och shoppat stickor idag. Börjar testa på dag 13 i cykeln. Nu är jag på dag 8. Jag kör Apotekets egna samt CB digitala en månad till. Sen får jag se om vi byter.

Mvh Miks

Jag tycker än så länge att de känns rätt ok med alla som viftar med kalsonger och får bäbisar. Det gör ju inte att våra chanser att bli gravida minskar. Dock tycker jag att det är jobbigt med folk som påpekar hur det väll "bara är att ligga i lite" eller "slappna av" eller favoriten "skaffa en hundvalp så kommer det av sig självt". Som om jag inte har tillräckligt att tänka på. Förståelse är lika med noll.

Vi har inte velat berätta för någon att vi försöker. Gjorde misstaget förra gången att berätta för en nära vän och hon frågade flera gånger i månaden om det skulle komma en bebis snart. Jag blev bara stressad och sur. I nästan 12 månader frågade hon varje gång vi talades vid. Gaaah!

Det gör dock att vi får stå ut med en del pikar eftersom sonen är 4,5 år.

Hur har ni andra gjort? Har ni involverat nära och kära i sängkammarbestyren :D

Mvh Miks

"bara är att ligga i lite" eller "slappna av" eller favoriten "skaffa en hundvalp så kommer det av sig självt".

Säger verkligen folk så :(
Fy vad ledsen jag skulle bli.

För många år sedan, annan kille, annat liv så ville jag ha barn. Trots oskyddat sex = ingen bebis, vilket dock i dagsläget var bara bra (karl var ett praktarsle), men jag kommer ihåg hur ledsen och besviken jag var varenda gång mensen kom.

Jag håller verkligen tummarna för er alla att ni får ett plus

Hur har ni andra gjort? Har ni involverat nära och kära i sängkammarbestyren :D

Min syster fick veta att vi börjat planera för ett barn. Jag ville på något sätt förbereda henne på det ifall det visade sig att vi blev gravida, så inte det skulle komma som en käftsmäll medan hon och sambon kämpar med samma sak.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 581
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar