En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Men hur kom dom på vad det var? Det brukar ju medföra en hel del obehag. Eller blandar jag ihop det med något annat. :crazy:

Dom ultraljudade pungen och kände på prostatan tror jag..Jag fick inte följa med in så jag såg inte exakt hur dom gjorde men sambon berättade att dom ultraljudade och kände i rumpan, stackarn:sneaky:

Jag har inte börjat med stickorna ännu, och tror att jag kanske inte gör det alls heller denna månad. Jag borde veta ungefär när äl infaller med tanke på äl-sekretet. Ännu inget sådant.

Eftersom cykeln blev lite lång förra månaden tror jag att jag skulle bli stressad av stickorna nu. För nu vet jag ju faktiskt inte om jag fortsättningsvis har en jämn cykel eller ifall jag stressat upp mig själv såpass att allt trasslat.

Vi tar det som det kommer, och om det inte funkar nu så tar vi stickor igen nästa månad.

Men hur kom dom på vad det var? Det brukar ju medföra en hel del obehag. Eller blandar jag ihop det med något annat. :crazy:

Undersökningen gjordes pga av att vi sökte hjälp för barnlöshetsutredning så detta var ett steg i det. Så undersökningen gjordes inte pa av att han hade symptom av prostatit.

Undersökningen gjordes pga av att vi sökte hjälp för barnlöshetsutredning så detta var ett steg i det. Så undersökningen gjordes inte pa av att han hade symptom av prostatit.

Där ser man. Det är ju ett ganska vanligt problem hos killar men de brukar ha ont. Det kan ju komma i skov. Har han haft ont i ljumskarna, strålande smärta i nedre delen av ryggen, problem med kisseriet (vilket ord :D) eller liknande för ett tag sedan (kan vara ganska så långt bak i tiden)?

Han kan gott lida lite han också, någon form av rättvisa skall det vara ju :D :D :D

Jag har inte börjat med stickorna ännu, och tror att jag kanske inte gör det alls heller denna månad. Jag borde veta ungefär när äl infaller med tanke på äl-sekretet. Ännu inget sådant.

Eftersom cykeln blev lite lång förra månaden tror jag att jag skulle bli stressad av stickorna nu. För nu vet jag ju faktiskt inte om jag fortsättningsvis har en jämn cykel eller ifall jag stressat upp mig själv såpass att allt trasslat.

Vi tar det som det kommer, och om det inte funkar nu så tar vi stickor igen nästa månad.

Tänk på att älsekretet hör ihop med ökad östrogenhalt dvs det kommer oftast några dagar innan äl (om man inte har en snabb stegring).

Tänk på att älsekretet hör ihop med ökad östrogenhalt dvs det kommer oftast några dagar innan äl (om man inte har en snabb stegring).

Var inte meningen att det skulle låta som ett besserwisserande. Ibland är det inte helt lätt att uttrycka sig i skrift :o:o

Ajdå. Inte bra. Men han har inte haft det lätt han heller. Typiskt bara att dom två sakerna skall krocka :(

Han är sjukskriven nu iaf så den återhämtar sig nog till nästa vecka.

Där ser man. Det är ju ett ganska vanligt problem hos killar men de brukar ha ont. Det kan ju komma i skov. Har han haft ont i ljumskarna, strålande smärta i nedre delen av ryggen, problem med kisseriet (vilket ord :D) eller liknande för ett tag sedan (kan vara ganska så långt bak i tiden)?

Han kan gott lida lite han också, någon form av rättvisa skall det vara ju :D :D :D

Jag ska fråga honom! För har han haft symptom så är det lättare att få antibiotika. Är det prostatit utan symptom så måste man ta vävnadsprov för att få någon behandling. Nu är han ju remmiterad till att göra det ändå men kan han få antibiotika utan provet så är ju det kanon. Kanske ligger lösningen där. Vem vet...

Läste lite snabbt på något annat forum om någon som hade karl som hade prostatit. Hon skrev något i stil med: Hoppas jag också får en antibiotikakur så jag inte återsmittar honom..

Antibiotika får man om prostatiten är orsakad pga av bakterier...hon måste då mena att hon kan ha bakterier som orsakar det:cautious:?

Det här beskriver problemet på ett bra sätt. Några år på nacken men tyvärr aktuell på vissa sätt ändå:

http://home.swipnet.se/isop/bratt.htm

Åh vad bra, tack! Du är denna trådens egna ängel du:)

Enkelt uttryckt så kan man kanske säga att alla möjliga orsaker till prostatiten måste kollas upp innan man sätter in behandling - eller får någon..

Känns ju onödigt att han ska behöva ta vävnadsprov om man kan ta proverna på annat sätt. Jag ska läsa på ordentligt tills jag ska prata med läkaren. Så man kan känna sig trygg med att ha fått rätt behandling..

10. Det borde dröja till på måndag.

Skönt med en kort cykel! Nu hoppas vi att det tar sig!

Jag har ÄL på dag 16-19 i cykeln. Jag väntar ÄL den 8/1 2014.

Lånar lite knapp!

Är det någon som provat/har en fertilitetsmonitor? Typ Clear Blue. Den är ju så jäkla dyr plus att det dessutom kostar en bra slant varje månad. Är lite i valet och kvalet. Vi har ju försökt ett tag nu.... Börjar bli lite tröstlöst.

Mvh Miks

Jag har aldrig använt den själv. Men hört en hel del gott om den. Googla på den så kommer det upp en hel del trådar från Familjeliv (det är inte ofta jag rekommenderar familjeliv men till detta är den faktiskt ganska bra).

Hur länge har ni försökt?

Har du använt ägglossningstickor?

Åh vad bra, tack! Du är denna trådens egna ängel du:)

Enkelt uttryckt så kan man kanske säga att alla möjliga orsaker till prostatiten måste kollas upp innan man sätter in behandling - eller får någon..

Känns ju onödigt att han ska behöva ta vävnadsprov om man kan ta proverna på annat sätt. Jag ska läsa på ordentligt tills jag ska prata med läkaren. Så man kan känna sig trygg med att ha fått rätt behandling..

Ja precis. Nu har det väl hänt lite grann sedan artikeln skrevs men jag tror generellt att det området fortfarande är ganska outforskat. Tror tyvärr att det är ett nödvändigt ont att läsa på ganska ordentligt innan.

Ibland för att få bra svar så måste man ställa rätt frågor. Tex finner jag det väldigt intressant att din sambo inte känt av något alls. Det är ju trots allt så det brukar upptäckas i vanliga fall.

Ett vävnadsprov är nog ingen dum idé alls bara man inte låser sug för mycket vid den (speciellt inte om den inte visar att något är fel).

Fick lite fart på den igår så nu vet jag att den fungerar :o

Jag är lite allergisk mot familjeliv! Men jag får väl göra ett försök!

Vi är inne på månad 9. Men i oktober hade jag ingen ägglossning.
Har använt ägglossningstest 4 månader. Det blir ju så jäkla dyrt i längden.

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 581
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30