En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag är lite allergisk mot familjeliv! Men jag får väl göra ett försök!

Vi är inne på månad 9. Men i oktober hade jag ingen ägglossning.
Har använt ägglossningstest 4 månader. Det blir ju så jäkla dyrt i längden.

Mvh Miks

9 månader. Hmm kan vara läge att ta kontakt med någon fertilitetsklinik. De landstingsfinanserade brukar ha väntetid.

Får man lov att fråga vilka tester du använder? Finns bra billiga på nätet annars.

Det är fullt normalt att man inte ägglossar varje gång. Tror man brukar räkna med att 1-2 ägglossningar per år inte är riktiga.

Tänkte beställa hem ÄL-stickor nu men hur många ska man beställa?

Ska kolla ÄL med stickor i januari (har ju egentligen ingen koll utan litar blint på appen) samt i februari om det inte blir ngt i januari. Vill mest testa med ÄL-stickorna så att jag får lite koll. Skulle det fortfarande inte ta sig därefter s tänkte jag nog prova utan stickor iaf. Vill ju inte bli en testgalning :p

Så hur många ska man köpa?

Jag köper 100 i taget från testlagre, går att sälja vidare sen.

Och nu värker det över höger äggstock men inte på det viset det brukar göra. Skumt.

Grattis till alla er som fått +.:)

Min mens har inte kommit än så tror att den hoppade över denna månaden. För enligt min sambo kom den inte vid denna ridpunkten heller även om den skulle ha gjort det. Vi åkte nämligen på solsemester förra året.Sen har jag lite inre stress som beror på att jag måste fixa till utbildningen som jag började på i höstas men inte vill gå kvar. Så det kommer att bli bättre sen.
Vi ska även börja träna & ha en sötfri januari månad.

Någonstans mellan 50-100 st brukar vara bra. Detta för att det brukar gå åt många i början innan man lär sig dels hur stickorna fungerar och dels hur ens egna kropp fungerar.

När man testat två-tre gånger så kanske det bara går åt 3-10 stickor åt gången. Allt beror på hur regelbunden ägglossningen är.

Om du skall prova ägglossningstester så är min rekommendation att testa i 3-4 cykler. Detta för att man skall komma in i det och dels för att skall man kunna urskilja ett mönster så måste man prova i några cykler.

Ägglossningstester är ett suveränt hjälpmedel att lära känna sin kropp på. Oftast är det inte ägglossningstesterna man blir testoman på utan själva gravtesterna.

Bli som sagt inte rädd om det går åt många stickor de två första månaderna. Det är helt normalt innan man blir lite varm i kläderna.

Jag brukar beställa 50 st stickor (väldigt billiga) och en omgång Clearblue digitaltest (väldigt dyr).

Den dyra tar jag bara när jag är helt hundra på att jag har ägglossning som en kontroll. Någon gång har jag trott att jag positivt på de billiga men då fått negativt på dom dyra. Då har jag fått positivt på det dyra dagen därpå.

Hade jag beställning nu när jag är van att läsa av stickorna så hade jag inte köpt de dyra. Har mest haft den dyra i början när jag var osäker.

Vet inte om man får skriva ut var man köper dom ifrån men om du googlar på ägglossningstest så är det dom där det är fri frakt över 100kr och 15% på köp över 200kr.

Det är sällan bra att stressa. Ta det luuuuuuuuuungt :D

Vet inte, är på jobbet :p

På väg hem nu, ska kolla när jag är på plats.

Jag frågade honom igår om han hade känt av något av symptomen men det "enda" han kände igen var ont i nedre ryggen. Men läkaren frågade aldrig efter symptom och hur ska en vanlig privatperson veta vad symptomen på prostatit är? Det är ju inte så att man kanske knippar ihop ont i nedre ryggen med - åh det är nog något med min prostata:cautious:

Mjäe inget utslag. I förrgår så var det ett lite starkare streck men inga andra tecken så det varning mest för att jag varken kissat eller druckit på hela dagen.

Nä det rent spontant så känns det inte som det första man tänker på.

9 månader. Hmm kan vara läge att ta kontakt med någon fertilitetsklinik. De landstingsfinanserade brukar ha väntetid.

Får man lov att fråga vilka tester du använder? Finns bra billiga på nätet annars.

Det är fullt normalt att man inte ägglossar varje gång. Tror man brukar räkna med att 1-2 ägglossningar per år inte är riktiga.

Huuu säg inte så! Jag försöker behålla lugnt här borta ;) Försöker mitt bästa på att inte tappa humöret, inte bli bitter och inte analysera ihjäl mig. Easy to say!

Nu har jag använt Apotekets egna samt Clear Blue digital. Vill inte köpa från testlagret eftersom jag läst att många får "spökstreck" och jag orkar inte med att sitta och gissa och ha mej. Samtidigt kostar det ju en slant... Det var därför jag funderade på en monitor. Dock läste jag på familjeliv och det kändes lite väl meckigt.

Mvh Miks

Ja, ungefär. Följer äl-kalender, och testar enligt vad det rekommenderas där. Hade äl exakt enligt kalendern första gången jag testade. Senaste var det helkonstigt, och nu vet jag ju inte.

Testade en gång om dagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 581
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar