En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Hur går det lill-sis?

3 dagar kvar till BIM nu och mannen får säga vad han vill om att han har superspermier. Jag är INTE gravid. Lite höstdeppig dock och troligen med ett nytt magsår på G men det är ju inte riktigt samma sak :meh:

Har fullt utslag på äl-stickorna men det är nog bara hcg:t som inte sjunkit till noll ännu, ska ta ett nytt gravtest på fredag tänkte jag, då har det ändå gått två veckor och borde ha sjunkit till noll.

Jag har bett min husläkare om en remiss till GBP. Om vi inte kan bli gravida på egen hand så måste vi få hjälp med ivf och då måste jag gå ner minst 25kg och det klarar jag inte på egen hand.

Skulle vi hinna bli gravida innan jag får en op-tid får man stå kvar i kön och bli opererad när man ammat färdigt. Det vore det ultimata.

Men det kan ta lång tid att få komma till överviktsenheten så bättre att starta processen nu än att vänta. Jag blir ju inte yngre heller.

Jag hoppas du får ett plus ändå. Jag var helt(!!) säker på att jag skulle få mens på BIM, alla tecken var där. Gick med binda hela dagen men köpte ändå ett test på vägen hem eftersom inget hänt...

Har fått hem nya stickor inkl några gravtest så nu ska jag se om det verkar som att hcg sjunker, annars måste jag nog snart fråga varför det dröjer så.

Idag känner jag rent kroppsligt av de sänkta hormonnivåerna, mår pyton.

Har börjat med d-vitamin och Royal jelly. Hoppas det hjälper :) Annars får jag lägga till rosenrot också.

Jag har varit rätt deppig nu. Nu börjar vi om igen och jag väntar på nästa vecka då det är dags för äl igen.

Haha det är bra att vi ligger ungefär lika i cykeln fortfarande! Enl appen har jag äl 26/11.

Vad lustigt, jag fick också hem nya stickor och gravtest idag! Jag har utslag på äl-stickorna idag, så definitivt lossning på G. Vi har lyckats ha rätt regelbundet sex nu också, men min käresta börjar tycka att jag stressar så jag tvivlar på att vi lyckas få till det närmsta dagarna... Svårt att hålla sig cool i detta, även om jag lyckats bra tidigare.:rage:

För mig verkar det som att vi måste pricka in äl på dagen för att det ska ta sig. Dagen för el dagen efter fungerar inte.

Det blir ju lite lätt krystat det här med sex nu. Men jag kan inte släppa det och "bara ligga när andan faller på".

Blä.

Hur vet du vilken dag du har äl? Mina stickor visar utslag 24-48 h före äl, så då vet jag inte exakt vilken dag det är.

Jag får klumpig men genomskinlig flyttning den dagen och så får jag ont i äggstocken. Oftast blir jag kåt också :D

Jag tror smärtan kommer strax före att äggblåsan brister. Stickorna stegrar snarare 12h innan jag har äl.

Hur vet du vilken dag du har äl? Mina stickor visar utslag 24-48 h före äl, så då vet jag inte exakt vilken dag det är.

Du kan fortsätta testa även efter du har fått positivt utslag. Testa då två-tre gånger varje dag. LH sjunker ganska omgående efter att ägget har släppt. Dvs stickorna visar då negativt.

Senast ändrad:

Kl
1 dag kvar till BIM och jag har fortfarande inte blivit chokladmonstret som jag brukar bli 2-3 dagar innan. Är där månne ngn liten?

Intressant, tack för info! Nu har jag jobbat hela dagen, men ska testa nu och se vad jag får fram.

Nu hade LH gått ned, det borde alltså betyda att jag har äl idag? Och att det då är bra timing för lite intimitet?

Ja ligg för fan!! :D

För mig är det försent när LHt har gått ner.

Nu är alla stickor på noll, så jag testar morgon och kväll och håller tummarna :D

Nu hade LH gått ned, det borde alltså betyda att jag har äl idag? Och att det då är bra timing för lite intimitet?

När var det du testade positivt?

Egentligen är det ultimata att ha sex innan ägget släpper så att spermierna är på plats och väntar på ägget.

Man brukar säga att ägget lever i ca 12-24 h efter ägglossningen men faktum är att den siffran är inte fastställd till 100% utan det är snarare att man misstänker starkt att det är så.

Men säg att du testade positivt i förrgår. Sen testar du dig igår morse och igår kväll med fortfarande positivt resultat. I dag på morgonen testar du dock negativt. Det betyder att ägget antagligen släppte någonstans under natten.

Självklart är det ingen exakt vetenskap men det ger en en ganska bra hum om vad och när saker och ting händer.

Extra förtydligande:
Har Lh gått ner (dvs det är ej längre positivt) så betyder det att ägget redan har släppt.

Vad lustigt, jag fick också hem nya stickor och gravtest idag! Jag har utslag på äl-stickorna idag, så definitivt lossning på G. Vi har lyckats ha rätt regelbundet sex nu också, men min käresta börjar tycka att jag stressar så jag tvivlar på att vi lyckas få till det närmsta dagarna... Svårt att hålla sig cool i detta, även om jag lyckats bra tidigare.:rage:

Får jag lov att fråga vad utslag på älstickorna exakt betyder? Dvs är det positivt eller är det så att det syns att något är på g (dvs teststrecket börjar bli klart och tydligt starkt) men det är inte riktigt positivt än?

Jag får aldrig båda strecken lika starka men ser en tydlig stegring och ffa när det går ner till noll. Nu har jag två olika billiga tester och sju clear blue digital för att se vilken som är lättast för mig att läsa av. Om jag inte känner förstås.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 583
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38