En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag kommer nog tillbaka hit om ett par veckor. Är på gynakuten med misstänkt utomkveds.

Inte uppdaterat på länge. Men jag har fortsatt läsa i tråden. Inte orkat skriva själv bara..full rulle med jobb, systers bröllop, planerad badrumsrenovering osv osv..
Idag har vi varit iväg och jag har fått äggledarna spolade. Var beredd på att det skulle göra ont eftersom jag har hört folk som tkr det gör jätteont. Låg där och andades ljudligt in och ut, in och ut:D Men det kändes inte mkt. När verktygen skulle in så kändes det lite men inte själva spolningen i sig. Antagligen hade jag inget stopp sa läkaren eftersom det inte kändes nått direkt. Han trodde att jag skulle få ägglossning enna månaden för att såg på det vaginla ultraljudet att det var ett som var redo för ovulation (ägglossning). Detta trodde han ju på vårat första besök också men han sa eftersom jag inte har så högt prolaktinvärde (40) normalt är under 27 s kan det vara så att jag har äl ett par gånger om året och kanske inte varje månad.
Har fått Pravidel utskrivet nu. Ska börja med låg dos i en vecka 25mg och sen dubbla det veckan efter och fortsätta så i 3 och efter det blir det ett nytt prolaktinprov för att se om vi fått ner det. Har vi det så ska ägglossning kontrolleras och är där ingen så blir det pergotime. Så nu ska jag koncentrera mig på att ta älstickor och när/om den kommer så blir det till att ligga elt enkelt. Har kollat tips på vad man kan göra för att hjälpa simmarna på traven..Försöka få orgasm efter att satsen har kommit i mig och sen ligga kvar 30-60 min. Ska bli spännande att se om vi lyckas själva trots jag med mitt och sambons med sina få slöingar. Känns som vi är i goda händer faktiskt även om vi inte skulle lyckas själva.

lill-siss: :crazy::( Hoppas inte!

Håller tummarna för att går snabbt och smidigt!! Vet precis hur det känns att förlora det där lilla livet i magen, och skickat massor med styrkekramar till dig och din sambo!

Nej:( Fy vad tråkigt!

Massa styrkekramar till er! Hoppas du blir väl omhändertagen nu.

Läkaren sade att det kan vara klokt att vänta en menscykel innan man försöker bli gravid igen men det finns inga risker men att bli gravid "på en gång".

Så jag flyttar tillbaka hit nu då!

Är på väg hem nu. Lite plågsamt.

Mår faktiskt bra :) Lite ont i naveln och om jag inte tolkar min livmoder fel så kommer jag få mens imorgon. Den lär väl bli grym men jag är sjukskriven en vecka så jag kan kvida med min värmekudde :)

Jag hoppas verkligen jag känner rätt, det skulle betyda att vi snart är igång och försöker igen.

Har ju varit icke-gravid i två dygn nu :)

Då håller vi tummarna för det.
Själv går jag och väntar på den 21:e då jag har beräknad BIM. dock tror jag att jag kommer få mens så ser det mer som ett steg på vägen till nästa äl.

Fördelen med regelbunden cykel är ju iaf att saker och ting borde fungera som de ska!

Jag är inte särskilt ledsen, hann ju inte känna mig gravid egentligen eftersom jag inte mått illa eller så.

Det borttagna embryot hade tom ett tickande hjärta så vi kan ju uppenbarligen producera livskraftiga embryon, får hoppas att nästa fastnar där det ska, chansen är 80-90%.

Skulle det trots allt bli X igen så vet jag att op går bra, jag mådde fint efter narkosen och måste de ta den andra äggledaren också så får man hjälp med IVF.

Jag är i princip obotlig optimist så det blir nog en bebis till slut :) Om den här mensen är "riktig" så bör äl ske ungefär 24e dvs om bara två veckor :D

Vi väntar också på bim 15.11. Har haft en del annorlunda känningar och hoppas verkligen på att det tagit nu.

Haft lite mensvärk nu i några dagar, strålar mot ryggen, ont i brösten, trött, kissar o.s.v.

Fast så är ju såna symtom inte ovanliga ändå, så det kan vara helt tomt också.

Undrar om jag kan hålla mig ända till freda med att testa... Har ju ett antal stickor liggandes.:p

Lil-sis, kämpa på! Tur att du är så optimistisk!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 587
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar