En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag förstår känslan. Själv slängs jag mellan nyfikenhet inför den 21:e och total likgiltighet då jag "vet" att jag inte är gravid.

Samtidigt kollar jag barnvagnar och annat på nätet för att se vad som är bäst. Känner mig helt knäpp :o

* Kl

Jag tog precis ett test. Mest för att konstatera att jag inbillar mig att jag har haft ovanligt ont i brösten.
Är tre dagar före BIM dessutom.

Men visst var där 2 streck på stickan. O_o
Efter 3 missfall är jag dock inte speciellt optimistisk. Men får väl hoppas att det kan gå vägen denna gång.

Kl
Hade jag inte vetat bättre så Hasse hade jag trott att jag skulle få mensen nu (känns så) men den ska inte komma på ett tag :(

Är på vårdcentralen med feber och ont i magen. Har lämnat mer blod, förhoppningsvis är det bara en reaktion och ingen infektion, är verkligen helt sänkt.

Mitt HCG är inte nere på noll än men det kanske tar någon vecka till.

Det hormon som kroppen (ffa moderkakan) producerar när man är gravid, det är det som ger utslag på graviditetstest.

Höjda infektionsprover men inget alarmerande, hem och vila.

Krya på dig.

KL
Idag har jag och sambon varit hos barnmorkan. Vi har diskuterat byte av p-medel för mig och så passade vi på att fråga en del saker i och med min sjukdom och mina mediciner. Det kommer bli omständigt för oss när vi ska skaffa barn, förutom barnmorskan i stan så kommer vi bli inskrivna på spec.mödravården, ha kontakt med husläkaren och med min magläkare. Kommer bli ett himla åkande fram och tillbaka.
Nu känns det mer på riktigt. Innan sommaren kommer vi troligen försöka bli med barn, nervöst och kul!

Tryggt ändå att vara så övervakad!

Och, jag fattar inte att du kan vänta så länge med att börja försöka :D

KL
Ok 1 vecka kvar till BIM nu och jag känner mig knäppare än någonsin. Mannen börjar småskämta om att jag säkert är gravid eftersom jag är superhungrig hela tiden, mår illa och har mensvärk. Man kan ju hoppas. Själv tror jag mer på att jag fått ett virus av ngt slag :crazy:

Idag är själen lite ledsen, en annan sak jag sett fram emot gick inte som planerat och det fungerar inte nu, är verkligen skört.

Blä.

Idag är själen lite ledsen, en annan sak jag sett fram emot gick inte som planerat och det fungerar inte nu, är verkligen skört.

Blä.

Ibland är livet tyvärr inte riktigt som man hade önskat.
Alla uppförsbackar innebär dock en nedförsbacke någonstans i horisonten. Klen tröst just nu men iaf.

Kram

Jag är också ledsen. Och arg faktiskt. Jävla skit.

Mens. En dag för tidigt dessutom. :D:yuck::arghh::rage::wtf::banghead:

Det enda roliga är att första tanken alltid är: Måste uppdatera på buke!

Usch :(

Visst är man lite störd ;)

Men det är ju "kul" att ha folk att vänta med, som vill samma sak :)

Har älsmärta på höger sida. Jag hoppas det är ren förvirring från kroppen. Nu lär jag ju inte bli gravid på ägg från den sidan ändå.

Skumt!

Äggstocken är ju kvar så den lär ju släppa ägg. Frågan är om jag ens vill chansa med ägg från den sidan. Den vänstra äggledaren kan vifta in ägg från båda sidorna men det känns ju som att risken att det fastnar fel är större med ägg från den stympade sidan.

Ska väl vara tacksam att jag känner vilken sida som släpper!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 587
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar