En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Fått tid på torsdag att göra nästa undersökning, så får vi se vad den visar.

Jag hoppas det går bra för er!

*kl*

Här är mensen nu 17 dagar sen, och inget plus. Blir tokig snart!

Jag som alltid haft regelbunden mens. Med dottern testade jag väldigt svagt, och i v 5, men just den sortens test har jag inte provat ännu. En liten del av mig hoppas ju att jag kan få ett plus med den sorten nu, så jag kanske ska gå iväg och köpa ett sånt för min sinnesfridsskull iaf. Jag menar, om det nu inte är ett plus så tycker jag att mensen kan komma, detta är ju bara plågeri...

kl

Dagarna SNIGLAR sig verkligen fram, och då är det ändå bara en knapp månad sen vi bestämde oss för att börja försöka, så vi är ju fortfarande glada och hoppfulla och tänker att det här kanske kan gå fort...
Första ordentliga försöket pågår nu. Testar med ägglossningsstickor och spanar flytningar, men inget än så länge. Enligt standardcykel (jag har ju inte haft nån riktig koll tidigare) borde äl dyka upp om ett par dar, så kör varannandagsknull så länge. Det är rätt kul att göra barn i alla fall, vi skrattar mycket medan vi håller på, så det eventuella barnet får nog en glad start. Men kan tänka mig att det är svårt att hålla den ångan uppe om man försökt länge? Är själv lite orolig att vår relation ska påverkas negativt om detta inte fungerar och blir till en jobbig grej och besvikelse varje månad. Tänker att vid en viss punkt kanske man måste släppa taget och njuta av det liv man har oavsett barn eller inte, för det tar ju så mycket energi att ha det här projektet oavbrutet i tankarna. Men det är ju en senare fråga hur som helst.

Men kan tänka mig att det är svårt att hålla den ångan uppe om man försökt länge? Är själv lite orolig att vår relation ska påverkas negativt om detta inte fungerar och blir till en jobbig grej och besvikelse varje månad. Tänker att vid en viss punkt kanske man måste släppa taget och njuta av det liv man har oavsett barn eller inte, för det tar ju så mycket energi att ha det här projektet oavbrutet i tankarna. Men det är ju en senare fråga hur som helst.

Jag vet att det inte är särskilt ovanligt att relationen och sexlivet blir lite lidande när man försökt länge. Men för våran del så har det inte blivit så. Vi bestämde oss redan när vi började försöka att det bara blir sex om vi båda vill, inte enbart i syfte att göra bebis för då står vi hellre över. Kvalitet ska det vara! Den "filosofin" har vi levt efter sen dess och det har nog helt klart bidragit till att varken vår relation eller sexlivet blivit lidande. Ändå tempar jag för fullt och har även kört med ägglossningstester och provat lite annat (ex grapefruktjuice).

En väldigt bra filosofi som även vi bestämt oss för att tillämpa :p

*kl

Kom på en sak härom dagen när jag låg o tänkte på alla bäbisplaner, att jag redan som 12-åring fick göra min första gynundersökning pga mycket rikliga blödningar (blev tydligen yrslig) och det visade sig att jag hade gulkroppshormonbrist. Åt piller mot detta, kommer dock inte ihåg hur länge.
Jag har alltid haft riklig o lång mens, alltid runt 1 vecka. Är det nån som vet om detta är vanligt att ha som ung eller om det är nåt jag ska ha i åtanke o kanske rådfråga nån bm om?

Nej, självklart funkar det inte att göra det om man inte vill. Usch nej. Men för mig och killen är det ändå en ofrånkomlig skillnad på "göra barn-sex" och "vanligt sex", eftersom att själva knullandet inte är nån viktig del i vårt sexliv i vanliga fall, utan vi tillfredsställer varann mest med händerna. Vi har inte heller sex jätteofta, har ett mycket nära och rikt gosliv, och det finns ingen frustration i att sexet blir sällan, det blir bättre då när det väl blir av (jag är kåtast av oss, men fixar det gärna på egen hand om jag behöver). Nu verkar det dock funka riktigt bra att köra hårt ett tag...som att vi blir lite extra tända av de här planerna. Men jag tror nog vi blir lite lata igen mellan varven. Vi är i alla fall avspända med varann och har aldrig tyckt sex är nån big deal, det är mer nåt roligt och skönt man kan ha för sig än nåt fint och allvarligt och livsviktigt, och jag hoppas och tror att det fortsätter så.

Nä alltså här hemma så blir det ingen action om vi inte är sugna, oavsett var cykeln är. Skulle aldrig falla mig in faktiskt.

*kl*

Här har vi fortfarande ingen mens. Idag började jag gråta när jag såg på den där lilla söta 2åringen som sjunger Loreens låt, och jag tog en eftermiddagslur, vilket inte har hänt sedan jag var gravid med lillan. Har inte testat sen den 10, men jag tror inte jag lär få ett plus nu heller, känns mest som om mina hormoner spökar rejält med mig. Ska se om jag får tag på mvc imorgon på teletiden om man kan få komma in och kolla så inget är fel, annars får jag väl vänta tills nästa år när hela helgen har lagt sig... Tålamod, tålamod.

KL

Hej! Jag undrar om jag behöver oroa mig för flytningar med ytterst lite blod i, nu snackar vi än så länge typ prickar? Väntar på att göra ett test antingen 15 eller 16:de. Har haft 4 missfall innan men då har det varit som mens alltså riklig blödning.

Skuggan_

Skönt att se att det är fler som har samma resonemang som vi har. Men tyvärr läser jag ganska ofta om de som har sex utefter ett särskilt schema utan att vara det minsta sugna på det, men gör det enbart för att bli gravida. Ganska ofta läser jag om samma personer några få månader senare att partnern tröttnat på det och frustration uppstått. Jag menar, sexet är ju lika trevligt oavsett om det är för barnaskapande eller bara för rent nöjes skull. :angel: Så varför inte se till att man har det lika trevligt oavsett?

Jag provade att kissa på en sticka igår, och då kom det äntligen ett plus.

12 h senare så började jag blöda, och inte lite. Så det var det antar jag. Himla skit!

Känns himla surt faktiskt, men vad kan man göra liksom...

Nä, det finns ju inget man kan göra åt saken direkt mer än att försöka på nytt igen och hålla tummarna att det går vägen då.

Ja men visst är det så! Och det är ju alltid mycket bättre att det sker direkt, än att man går och är gravid ett tag och att det sker, i värsta fall, i slutet utav graviditeten.

Imorgon är det dags för UL av äggstockarna. Jag både hoppas o inte hoppas att där är "äggblåsor".

Oavsett vad så hoppas jag att vi ska få hjälp.. Är det äggblåsor, finns de något att göra? (Ska fråga imorgon....)

Är det inte blåsor, vad är de då som felar? (Alla hormonprover är godkända förutom testosteronet......)

Jag börjar bli nervös, på riktigt....

*KL*
Fick MF i Augusti i 12:e veckan..
Idag fick vi plus, hoppas det håller i sig nu. =)
Vågar inte riktigt glädjas åt det än förren dessa veckor passerat 12:e veckan..

Så tråkigt!

*kl*

Jag ringde till kvinnokliniken, och dom ville att jag skulle komma in på UL på fredag, hon var inte säker på att det var ett missfall med tanke på hur blödningarna tett sig. Nog för att mitt hopp är i botten, men man vet aldrig...

Jaha, då va UL avklarat, o läkaren konstaterade PCO.
Ska börja med Pergotime tabletter när nästa blödning kommer.

Hoppas verkligen de funkar! :)

Har försökt lära känna min kropp denna månad, men blir inte så klok av det. Testat med ägglossningsstickor från dag 9 till dag 17 efter mens, men inte fått nåt positivt. Första dagarna var det ett svagt streck men mycket svagare än kontrollstrecket. Dag 13 lite tydligare men fortfarande klart svagare än kontrollstreck, och efter det har det varit i stort sett blankt. Har från dag 12 haft lite "ägglossningsflytningar"(genomskinliga trådbildande) om jag nu inte misstar mig på cocktailen av vanliga flytningar/sperma/kåtvätska.
Känns som att det snart inte är så stor idé att testa mer för denna gång, men blir rätt orolig för att jag kanske inte har nån ägglossning överhuvudtaget. Hoppas att jag bara råkat testa vid fel tidpunkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar