En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jo jag har hört det också, men det är inte förrens de två sista dagarna som nervositeten kommit så jag har inte gått runt i flera veckor o trott att jag var gravid.
Jag har aldrig tänkt på hur långa cyklar jag haft förut, har inte haft nån anledning, jag vet bara att de kommit en gång i månaden.
Ska ivarjefall ta ett nytt test imorrn så vi får väl se om min magkänsla stämmer eller om jag bara inbillar mig :)

Det kan ju vara så enkelt att mensen inte riktigt är "som den ska". Nu vet jag inte om du slutat med p-piller eller liknande nyligen, för det kan ställa till mycket. Det är först nu efter nästan 1½ år som min kropp börjar bli något sånär förutsägbar. I början efter pillerstoppen varierade cyklerna och var allt ifrån 27 till 39 dagar.

Verkar stämma på mig! För gör jag ett graviditetstest om jag tex är över 40 dagar så kommer mensen ett par dagar senare som brev på posten! Börjar tappa sugen ordentligt nu! Varenda gång som det känns att nu blir så kommer mensen som brev på posten. Jag har med pergotime cyklar mellan 32-46 dagar och ägglossningstesterna visar positivt från dag 10 eller 12.

Absolut kan det vara så, förmodligen är det så. Slutade med piller i augusti, eller ja de tog slut o mitt recept hade gått ut :grin: har förvisso haft mens varje månad,men har som sagt ingen koll på några exakta dagar

Är idag på dag 39 o ingen mens än, men har tagit två negativa test, så nu väntar jag åtminstone 1 vecka innan nästa test om den inte skulle dyka upp :)

Magkänslan av att det skulle vara nåt har ju gått över, så nu är jag mer "ivrig" på att mensen ska komma så man kan försöka börja räkna o ha sig!

Kl
Hoppas på en liten nästa år alt sommaren 2014 :) lägtar verkligen! Men sambon ska börja plugga och det måste klaffa, vill ha en bra grund att stå på ekonomiskt. Visst, han kommer plugga till läkare men det tar ju sin tid... Moderskänslorna börjar dock ta över :p

Suck, kroppen gör det ju inte direkt lättare för en att "inse" att det inte är något än :cool:

Gårdagen började med att jag sträckte mig i sängen, varav jag känner ett ordentligt sug/smärta i livmodernsregionen. Känslan lättade ganska snabbt men hängde i o hänger fortfarande i.
Var även och handlade och i affären blir jag 99,9 % säker på att mensen kommer, får den där distinkta stickande känslan där nere o känner verkligen hur det rinner till. Men icke, ingen mens i sikte när jag kommer hem o undersöker...Ligger senare under kvällen o kollar på TV med sambo, sportnytt närmare bestämt, o blir så glad för att längdskidorna (:p) börjat att jag nästan börjar strörtgrina, och en stund senare höll jag även på att smälla till sambon för han kom åt min bröstvårta, undersökte då själv varför jag var så känslig och höll på att kräkas när jag själv tog på dom...

Har fortfarande "mensvärk" och en typ hettande känsla mellan benen, är även ganska rejält öm i brösten, ffa upp mot bröstkorgen o ner mot sidorna, började även nästan gråta idag när jag upptäckte det, inte av smärta utan av den mycket konstiga känslan :grin:

Dag 40 på menscykeln idag

Är väl skengravid delux, haha!

Vet hur det är. :p Var väl snudd på skengravid de 3-4 följande cyklerna efter pillerstoppet..

Är jag inte gravid denna gången, så lär jag vara skengravid. Väldigt skum känsla i brösten, nästan obehaglig, plus att de växer.. När de gjort såhär förut (även om det var ett par cykler sedan) så kunde jag alltid förutspå att de skulle växt lite dagen därpå, för då kändes det. Men inte nu inte. Sen känner jag helt klart en humörförändring jag inte brukar ha, känner att jag kan tända till på 2 röda.. :devil: Men kroppen har säkert fått någon "knäpp" den här gången, för varför skulle det vara något nu liksom? :cool:

Hur länge ska man ha is i magen innan man söker nån slags hjälp/rådgivning om mensen inte kommer o testen visar negativt?
Nu har ju inte jag gått onormalt länge (som sagt dag 40 i cykeln) men känns inte som man vill vänta tills nästa mens ska komma, alltså nästa månad...

Äh, kommer bli knäpp på kuppen av detta tror jag :p

Jadu, det var en bra fråga. Vissa gyn verkar vara snåla med hjälp och säger bara att man får komma tillbaka om mensen inte dykt upp inom 6 månader..

6 månader!! :eek:

Jag kommer inte vänta nåt halvår, den saken är klar, tänk om nåt skulle va tok, utomkvedes eller nåt annat otrevligt :crazy:

Nu hoppas o tror jag verkligen inte att nåt sånt ska behöva hända, men mer än en månad väntar jag inte utan att åtminstone prata med nån. Har man haft regelbunden mens hela livet, med undantag några "överhoppade" med p-pillrena (är för övrigt 30 år o har ätit piller i 3 år) så känns det som att nåt är tok om den inte dyker upp utan att det är en bäbis i magen

Hm, får hålla tummarna för ett plus eller mens inom en snar framtid, annars har man väl annat att våndas för...

Hoppas inte mitt förra inlägg upplevs som riktat till dig, blev bara lite upprörd i största allmänhet :p

Du kan ju ringa till en BM på mödravården och rådfråga för att få något att förhålla sig till. Vissa är ju "låghormonare" och får inte utslag på gravtesterna heller.

Ja det är lite det som är tanken, ska dock försöka ha is magen ett tag till :)

Har du utomkveds så lär du inte missa det dessutom plussar msn på det oxå.

Jag har haft långs uppehåll, som längst 2,5 år (!!!!!!). Har varit på koll av äggstockarna två gånger och fick nå tabletter en sväng som skulle kvla igång det.
Jag har haft jättekonstiga symptom typ skengravid när mensen varit borta. Hormonrubbning gissar jag på. I mitt fall pga övervikt och stress...

Att mensen hoppar är inte ovanligt.

Försöke man bli gravid så är det 1 års försök på egen hand innan man får hjälp- om man inte är 40 + och:eller har redan kända problem.

Jag tog bara utomkvedes som exempel, tror absolut inte att jag har drabbats av det.

Att man ska försöka 1 år själva vet jag, men det måste väl ändå vara under förutsättning att man verkar fysiskt frisk? Att mensen hoppar en månad är väl inte hela världen, men mycket längre än så skulle ivarjefall göra mig väldigt orolig eftersom det aldrig hänt mig förut, är som sagt inte pur-ung och har ju således hunnit med några menscyklar under årens gång.

Jag säger inte att jag kommer kräva nån fysisk hjälp från nånstans, tycker bara det är konstigt att man inte ska kunna få söka råd om man är orolig, ingen känner ju kroppen bättre än en själv om nåt känns annorlunda.
O än så länge är jag inte orolig för tokigheter, ville bara veta hur länge ni tyckte man skulle vänta o jag blev inte nöjd med svaret :p

Jo, att försöka i ett år är väl "allmänt" känt, men om mensen inte kommer kan man ju inte ens försöka :p Jag skulle kanske ha is i magen tills nästa mens borde ha kommit, kommer inte den och inget plus har dykt upp skulle jag absolut vilja ha en koll att det inte är några hormonrubbningar eller så. Har man normalt sätt regelbunden mens är det ju konstigt att den hoppar över helt plötsligt.

Precis så jag känner :)

Har ju inte gått någon onormal tid än, men man börjar ju såklart tänka på framtiden o tänkbara scenarion, o som du säger, får man ingen mens är det svårt att göra det själva :p

Inte för att någon annan egentligen har sagt något annat... men jag måste bara säga att jag också hade blivit helt nipprig över att hoppa över en månad. Det har aldrig hänt mig, förutom medvetet när jag gick på ppiller, så jag skulle också känna mig väldigt olustig och hade verkligen inte velat vänta ens till nästa mens. Ffa inte under ett sånt läge att man försöker skaffa barn... det är man tillräckligt nipprig av som det är. :p

Haha, ja man är ju det! Får som sagt se hur länge jag pallar ha is i magen innan jag gör nåt öht :p

Att man sedan upplever en hel del saker med kroppen som man vanligtvis inte gör, o dessa saker oftast är associerade med graviditet gör ju inte saken bättre :grin:
OM det nu inte skulle vara så att man faktiskt var gravid dvs :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 581
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.