En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

*kl*
Nu har jag använt digitalt äl-test i 8 dagar och ingen LH-ökning har visat sig. Men nu på kvällen märkte jag av sådana där trådiga flytningar, som väl ska vara en indikation på äl. Men då borde jag väl ha haft en LH-stegring i morse?
Nå, jag får väl se vad den säger imorgon...

...Och i morse blev det en glad gubbe :D Skönt, det var egentligen mitt primära syfte: checka så att det jag tror är äl ÄR äl. Hur jag ska lösa det här med särbon på annan ort en måndag med fullspäckade scheman är en annan femma :angel:

Vad härligt att ni varit iväg på läkarundersökning och att ni är något på spåren!

... Hur jag ska lösa det här med särbon på annan ort en måndag med fullspäckade scheman är en annan femma :angel:

:p Sånt kan ju va lite knivigt! Men du vet väl att man kan "fylla på" flera dar innan ÄL... det anses vara den mest effektiva metoden för då står det spermier och väntar på ägget ... de lever ett par dygn i kroppen. :D

Här är en som är ny i denna tråd, och helt pirrig i magen.
Frågan har legat i luften ett tag, båda lite osäkra och killen något tveksammare än mig, men nu i höst jag har jag känt rätt tydligt att det är nog nu jag vill. Vi snackade om det i förrgår, när vi kom hem från en fest. Mjo, kanske... tyckte han. (och här räknade jag då med att nu vill han nog fundera över det här ordentligt och möjligen börja försöka om tidigast ett halvår) Och så igår när vi lagt oss och jag undrar om han är trött eller vill ha sex, så säger han "ska vi göra barn nu då?" Vi garvar hysteriskt i 10 minuter. Stoppar sen in den utan kondom, och avslutar med ytterligare 10 minuters skrattande. Vad håller vi på med? Vad ger vi oss in på? Men jäklar vad spännande det ska bli kommer vi fram till.

Nu får vi väl se hur det går. Har ju ingen aning om hur fertila vi är. En sak jag är lite fundersam över är att jag senaste halvåret-året inte känt min ägglossning så som jag tror att jag gjort då och då (inte varje gång) under tidigare år (knivskarpa kramper som plötsligt kommer och varar nån minut, ett par veckor innan mens). Men mensen får jag ju som vanligt. Har aldrig använt nåt annat p-medel än kondom, så jag har ju i alla fall ingen återställningsfas.

Haha, vilket härligt inlägg :)
Vad roligt att ni ska börja försöka!

Ang att du inte känner ÄL, får du ingen skillnad på flytningarna heller? Typ genomginliga kletiga?

Jo jag har nog tänkt på att de skiljer sig lite ibland, men inte haft nån vidare koll. Får väl börja spana nu!

Jag har aldrig märkt någon skillnad på mina flytningar :o

Nu har vi ju en dotter på snart 1 år, vi vill gärna ha syskon med 2 år emellan och har aldrig börjat skydda oss efter nr 1. Jag fick tillbaka mensen efter 4 månader men ännu skiner plusset med sin avsaknad... Lillan tog ju 1,5 år att tillverka, så jag hade väl inte räknat med att det ska gå på direkten, men man hoppas ju att det ska ta sig fort ändå... Nåja, vi jobbar väl på sålänge och så ser vi väl vad som händer.

KL

Nu har jag ingen mens pga p-stav, men har innan dess inte heller märkt av någon ägglossning.
Själv ser jag gravida kvinnor och barn överallt, både i verkligheten, på bekantas sidor på fb, på tv osv. Allt bara för att jag är så sugen på barn med min fästman, men måste vänta pga mediciner och sjukdom....

Å jag väntade/längtade i TIO år ..... Det var värt varenda dag. fast det känns ju inte så när man är där och längtas som värst.. ....

. Får väl börja spana nu!

Gör det!
Ett tips är att köpa såna billiga stickor för att få bekräftelse. Jag lärde känna min kropp (och cykel) jättebra genom att göra det. Kroppen skvallrar mer än vad man kan tro om vad som är på G ...
Fast vem vet du kanske är som jag, blir gravid på första försöket. ;) (andra försöket med andra barnet)

Jag är snart 30 så jag hoppas det inte dröjer 10 år....men tar en dag i taget och till sist har väl tiden gått och kroppen är redo att börja producera ;)
Fast det är jobbigt att vänta...

När vi började försöka så var det enda gången jag varit gland över rikliga och tydliga flytningar. Självklart är det jätte olika men för mig är det så stor skillnad att det inte går att missa :o

Haha, nästan så man blir avundsjuk ju, så mycket lättare det varit!

Inser precis att jag inte haft kramp i livmodern denna månaden, har annars alltid fått det från min misstänkta äl till mensen. Dock har jag småblödigt i några dagar nu, fast det är ett tag kvar till mens, skumt.

:p Sånt kan ju va lite knivigt! Men du vet väl att man kan "fylla på" flera dar innan ÄL... det anses vara den mest effektiva metoden för då står det spermier och väntar på ägget ... de lever ett par dygn i kroppen. :D
Det... ehum... löste sig :D Men till nästa äl, om det inte tar sig den här gången, får vi hoppas på lite bättre synk i besöken :p

Har du en iphone? Det finns en app som heter period tracker som håller koll på ÄL och fertilitet.. tänker så det blir lättare att planera ;)

Har du en iphone? Det finns en app som heter period tracker som håller koll på ÄL och fertilitet.. tänker så det blir lättare att planera ;)

Den finns även till Android. :) Har den själv, men föredrar OvuView.

*KL*

Har idag träffat hormonläkaren..
Alla prover, förutom testosteron(1.7 är normalt, mitt är 3.1) och LF är bra.
Hon skickade mig till Gyn, ska göra ul på äggstockar, för o kolla efter äggblåsor.
Visar där inga blåsor, så ska jag tillbaka för att göra mer undersökningar på bi-njurarna.

Känns skönt att det är på g iaf!

*kl

Måste bara få skriva av mig lite, är nervös och lite förvirrad :p

Är nämligen så att jag och min sambo bestämde oss för att försöka bli gravida för ca 1,5 månad sen. Hade precis haft min mens o kollade upp hur man skulle räkna ÄL, sagt o gjort o vi kör på hela den "glada veckan" o har fyllt på :D en del även efter.

Idag är jag på dag 37 i min menscykel, som jag för övrigt inte har nån koll på öht o inte hunnit räkna på än, och alltså inte fått min mens än. Tog ett test igår morse som visade minus, var dock en svagare "prick" i mitten av minus-strecket. Suck

O som inte den uteblivna mensen vore nog så har jag en skum molande känsla i livmodern, känner den hela tiden eller hur man ska beskriva det.
Springer betydligt oftare på toa, framförallt på kvällen/natten.
Har fått finnar lite här o där, bl.a som plitor på brösten.
O brösten, de ser ut som om de är täckta av spindelnät! Dels jättetydliga större blåa ådror + ett "nät" av mycket finare ådror.
Har en slags pirrande känslan som gör att jag har svårt att somna på kvällen trots att jag är galet trött, kan sen sova hur länge som helst på morgonen.

Ska testa på lördag igen om mensen inte dyker upp!

Så ja, jag är lite förvirrad...

Mensen kan bli sen när kroppen känner att man går liksom och hoppas och väntar.
Vänta med att testa tills att du kommit lite längre, det skulle jag göra.
Hur lång brukar dina cyklar vara?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 581
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5