En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

*KL*

Här kom ÄL ett par dagar tidigare än "beräknat", vilket bara är bra! Fick dock aldrig positivt på ÄL-testen, men det hade jag på känn redan från början. Jag verkar bara få helt positivt runt kl 23-00 och så länge kan jag inte vara uppe nu. Ett väldigt starkt om ändock ej positivt, fick jag i förrgår. Igår steg tempen med 0.3 och idag med ytterligare 0.3, precis som alltid. Så nu är det bara invänta BIM och hoppas på 13:e gången gillt!

Men det är ju inte särskillt säkert med säkra perioder så det gör ju inte direkt att appen hade fel och är sämre? :p

Nej, men om jag inte minns fel så räknar den väl med att alla har ÄL precis 14 dagar innan mens och så funkar det ju uppenbarligen inte för alla.. Lutealfasen kan väl vara allt mellan 10-16 dagar normalt.

Är inte helt 100, men jag tror man kan ställa in det. Iaf vet jag att man kan ställa in hur lång ens cykel är.

*KL*

Här kom ÄL ett par dagar tidigare än "beräknat", vilket bara är bra! Fick dock aldrig positivt på ÄL-testen, men det hade jag på känn redan från början. Jag verkar bara få helt positivt runt kl 23-00 och så länge kan jag inte vara uppe nu. Ett väldigt starkt om ändock ej positivt, fick jag i förrgår. Igår steg tempen med 0.3 och idag med ytterligare 0.3, precis som alltid. Så nu är det bara invänta BIM och hoppas på 13:e gången gillt!

Verkar inte som om jag hade ÄL i onsdags, trots att tempen steg både i torsdags och fredags. Idag gick tempen tillbaka till torsdagstempen. Sen brukar jag bara ha äggvitesekret runt ägglossningsdagen och sen någon dag med vattnigt för att sen bli krämigt. Nu har jag dock fortsatt ha äggvitesekret/vattniga (beroende på när jag kollat) sedan i onsdags. Var på toa för en halvtimme sedan och fick sjukt mycket äggvitesekret på papperet, fick torka 2 gånger till innan det tog slut.. Fick ett infall att ta ett ÄL-test eftersom jag ändå hade 2 kvar och ja, det här resultatet talar väl för sig självt. Tempen lär väl höjts pga förkylningen då antar jag. Även fast den i normala fall inte brukar påverkas nämnvärt när jag är förkyld, så är jag ju nu mer förkyld än jag brukar..

Mig kvittar det att ÄL infaller nu istället, för cykellängen är fortfarande helt OK. Skönt också att faktiskt få ett positivt test!
12090803.jpg

Men är det verkligen speciellt tillförlitligt att ta tempen? Det känns som massor av faktorer kan påverka tempen så det visar fel. Ägglossningstester känns betydligt mer pålitligt!

Men är det verkligen speciellt tillförlitligt att ta tempen? Det känns som massor av faktorer kan påverka tempen så det visar fel. Ägglossningstester känns betydligt mer pålitligt!

På mig funkar tempmetoden ganska bra och i normala fall brukar det vara ett tydligt mönster och inga höjningar i onödan, utan bara efter äggsläpp. Men sen är jag sällan så förkyld som jag varit nu, så just dessa dagar är väl tempen inte helt tillförlitlig.

Normalt är det så men de finns ju de som har betydligt kortare eller längre eller oerhört oregelbundet. :cool:
Hör till en av dem! Men jag försöker ändå! Får hoppas nu på det bästa! :p

Idag kom "del 2" från Fertilitetskliniken. Kuvert med rör för spermaprov och en sjujäkla massa klisterlappar för provrör, till oss båda. Det verkar bli en hel del rör för min del.. Ska ringa imorgon och se om VC har tid om ca 2 veckor, då jag lär vara på dag 2-4. Men självklart så hoppas jag att vi slipper allt detta och får ett plus istället!

Håll tummarna alla snälla! Har en cykel som är 32-42 dagar. oerhört oregelbunden lutefas. Det var pergotime den här gången, men var tvungen att kolla via stickor istället, för gyn / fertilitets-kliniken hade semesterstängt.
Än ingen mens, vågar inte göra testet än. Till helgen om ingen mens har kommit så ska jag göra.
Senaste mensdatum var 2 aug.

Jag håller tummarna! :)

Jag fick provsvaren härromdagen. Förhöjt testosteron, tror "normalt" var upp till 1.8, jag hade 2.4 (Inte jättehögt enligt läkaren).
Hade även förhöjt på Androstendion, tror normalt var till 12 och jag hade 18. (Men detta kunde höjas efter mensen, min mens slutade 2 dagar innan dessa proverna). Så den 8/10 ska jag ta nya prover på dessa förhöjda, skulle även ta nytt prov på SHBG, där jag ändå låg inom "normal"ramen s.a.s.

Jag fick ju riklig blödning i 7 dagar i augusti. 2 veckor och 1 dag efter den omgången kom mensen igen..
Jag vill inte egentligen, men har tänkt mer på att det kanske var ett missfall. Jag pratade med en barnmorska andra dagen på mensen, för jag blödde rikliga mängder, då sa hon att jag skulle göra ett gravtest, för var det då pos. så var det ett MF jag hade. Men det ville jag såklart inte se....

Tråkigt om du fick missfall! Hoppas att det går bättre den här gången.
Ingen mens än men med en teststicka (ej clearblue) visade den negativt....
Nu kommer väl mensen kan jag tänka mig eller så blev det sent befruktat ägget, så visar inget än.

Tråkigt med neg!

Här är jag förvånad över min tempkurva nu efter ÄL. Har aldrig någonsin haft så jämn temp sen jag började tempa i mars.. Snudd på spikrak! Inga känningar i brösten heller, vilket jag brukade ha tidigare. Kanske progesterAllen som jag smorde med de 2 tidigare cyklerna fick kroppen att fatta galoppen nu på egen hand. Återstår att se om 1 vecka.

Mensen kom idag! Lustiga är att jag har längre menscykel med pergotime än de perioder utan . Knepigt värre!

Nehepp, här kom mensen i natt. Så försök nr 14 då.. Ska in på drop in imorgon och lämna de blodproverna som ska lämnas innan besöket med läkaren på Fert. Åker ju ändå förbi på vägen till universitetet och kan lika gärna få det avklarat.

*KL

Hoppar in här igen.
Plussade helt oväntat 15 aug. Mensen var då en vecka sen.
3 dagar senare fick jag tyvärr missfall. :(
Var snabbt över dock. (2 dagar bara).
Nu hoppas vi bara att det ska ta sig ganska snabbt igen.

ÄL på intågande när som helst nu, gissningsvis under morgondagen som det känns i kroppen. Bra tajming också, med tanke på att vi blev man och hustru igår. Vad passar väl bättre än en liten "smekmånadsbebis"? :D

Grattis till äktenskapet!

Håller tummarna för att det blir bebis nu! Kanske bara inte ville bli en bastard. ;)

Nej, men om jag inte minns fel så räknar den väl med att alla har ÄL precis 14 dagar innan mens och så funkar det ju uppenbarligen inte för alla.. Lutealfasen kan väl vara allt mellan 10-16 dagar normalt.
Men många med problem kan också ha oregelbunden lutefas då kan den vara allt från 4-24 dagar lång och hela menscykeln kan också variera oerhört mycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 580
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila