En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Enligt ägglossningsstickorna hade i början på juni ägglossning. Pergotime. Läkarna hade ingen tid åt mig så jag fick klara mig själv. Haft molvärk i nedre regionen ifrån dess. Senaste veckan började brösten kännas tunga och ömma, men de har lurat mig tidigare.
Cykel varierar ifrån 32-36 dagar, fick ägglossning tidigt inte som många tror vid 14 dagar, fast min lutefas är ju oerhört oregelbunden. I nästa vecka borde jag veta mer ifall jag är med barn eller inte.
Jag vågar inte göra test än då ofta har jag fått mensen när jag gjort testen för tidigt eller liknande.
Det enda som känns lite oroligt är att det kan ha varit flera ägg som lossnat för jag testade positivt med mellanrum, så nu är det bara att hoppas på det bästa. Tvillingar har jag inget emot fast fler än så känns lite väl mycket plus att det blir massa som måste tänkas till då på eller extra "krångel" Alla barn skulle vara välkomna men ändå. Det känns ändå som max två! Men skulle det bli fler så skulle jag ändå inte ta bort något! För miljonchanser tar man inte bort!

Senast ändrad:

*KL*

Missade visst min ÄL-peak med testen denna gången. Testet ena dagen visade näst intill positivt, dagen efter var det svagare och då hade även tempen stigit 0.7 grader. :p Imorgon börjar jag smörja med progesterAll och håller tummarna att mina förbannade PMS lindras. För nu räcker det med skengraviditeter tycker jag.

:cry::cry::cry::cry: Mensen kom! Inge roligt alls! F**N!! F**N!

Kände molvärk och värk i brösten, kändes som om det skulle ha tagit men icke! :mad:

Konstigt så blev cykeln ovanligt kort.

Håller med dig och för varje chans med pergotime så ökar chansen ju att det kommer fler ägg! För många är ju inte så bra! Tvillingar JA, men inte mer!

*KL*

ÄL+10 idag och jag älskar progesterAll! Inga muppsymptom överhuvudtaget, inte ens tuttarna som sväller/växer! :D Tempkurvan ser bra ut, högsta tempen någonsin sedan jag började tempa. Så nu jäklar hoppas jag!

Då ligger vi ganska lika. Jag är på ÄL+12 tror jag.

Blir nog inget denna månaden heller, testade igår å det var neg. Får hoppas på försök 10 ist.

Vad är progesterall? Är det progesteronkräm? Håller tummarna för dig och alla andra med BIM i dagarna.

Å grattis till er som plussat!

Japp, det är progesteronkräm. Fick tipset om att testa den för mina jäkla besvär med växande & ömma bröst m.m. Nu när jag smort har jag inte känt något sådant alls. :) Så jag är imponerad faktiskt.

Mensen kom idag, som väntat.

Krämen verkar intressant. Jag hade så ömma och onda bröst denna månad så jag trodde nästan jag va gravid.

Köpte du den på nätet?

*kl*

Även min mens kom precis som väntat. Iaf skönt att den är fruktansvärt regelbunden så jag slipper tänka på det ;)

Negativt på BIM-1, så nu slutar jag smörja krämen och inväntar mens under morgondagen..

BIM+1 / ÄL+16, inget plus och ingen mens heller. Menskänningarna har kommit och gått hela dagen..

*knapplån*

Jag skriver här för att få in i min skalle att det kanske är dags nu. Enligt min app över menscykeln hade jag ÄL i går. Om 13 dagar ska mensen komma - eller ska jag skriva beräknad icke-mens? :p

Jag har smått panik och igår velade jag mellan att vara jätteglad över att det kanske ska bli ett litet barn i april och att fundera på om jag ska köpa dagen efter-piller. Pojkvännen lugnade ner mig och idag känns det bra. Blir det så blir det.

Det löser sig, sa han som sket i vasken. ;)

Verkar som om mensen bestämt sig för att krångla.. BIM+4 och inget nytt direkt. Är väl bara att vänta och se, kan inte göra så mycket annat i vilket fall. :p Men trökigt är det när mensen helt plötsligt är sen, efter att ha kommit i tid ett tag nu.

Mensen kom äntligen igår på BIM+8. Men jag hoppas att krämen inte skjuter upp den lika mycket nästa gång, om det inte blir bebis..

Kl

Skrev i tråden i nov då vi började försöka skaffa en till bebis. I maj plussade jag äntligen och är nu i v 15.

Här väntas ÄL. Dag 15 idag, inget positivt ÄL-test och ingen temphöjning än..

Tack:)
Fick höra bebisens hjärtljud för första gången igår:)

Jag är urkass på detta, jag kanske kan få lite hjälp av er. Jag tog ut min hormonspiral i april, den 18:e har jag för mig. Första månaden var mensen lustig, men sen har den kommit som den ska, enligt min "mensapp". Jag har nu gått 5 dagar över tiden, skulle fått mensen den 1a augusti. Jag o sambon hade sex under ägglossningstiden(enligt appen). Men eftersom jag själv ännu inte vet om de stämmer eller ej, så går man ju o funderar. Har mensvärk, mest i ryggslutet, vilket jag aldrig haft innan. Kan känna en del i nedre delen av magen. Har lite flytningar, men inga mängder. Gjorde gravtest igår, negativt. Ska jag försöka ha is i magen? Jag känner inget illamående, inte spc öm i brösten. Är de kanske bara kroppen som krånglar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 576
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V