En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag tror det där med ömma bröst kan variera från månad till månad.

Jag har hittills haft rejält ömmande bröst efter ÄL till mens, men denna månad fick jag bara pytteont några dagar innan mens och har nu fortfarande ont fast jag har mens.

Skumt det där.

Hoppas denna månad blir er månad!

Tack tjejer! Hoppas ju på ett fint plus på BIM imorgon. Om inte, att tempen fortsätter hålla sig hög och det blir ett plus om ett par dagar. Idag kan jag lägga till illamående på listan. Inte så att jag vill kräkas, utan detta känns exakt som när jag sitter i bilen och åksjukan slår till.. Åh, vad jag vill! Ge mig ett plus nu! :cool:

Om du kan, så vänta tills du gått någon dag över BIM. Så slipper du "yrsa" bort ett test i onödan. Jag gjorde två tomma test (dag 1 och 2 BIM) men på dag 3 BIM fick jag ett stort blått, lysande plus!
Omtumlande känsla - hoppas du får uppleva det i morgon!!

*KL*

Jag hade ÄL enligt test för en vecka sedan, sekret-teorin stämde också in perfekt enligt testen. Idag mår jag hur kymigt som helst, världens PMS med mensvärk, ömma tuttar och humöret åker berg och dal bana.

Förra gången, när jag blev gravid med dottern, tog det på första försöket. Världens lyx ... Känner mig hoppfull men har någon slags känsla inuti om att det inte blir så den här gången.

Kul med den här tråden tycker jag, att få dela med andra hur de går ...

Nehepp, verkar numera som att min kropp blir mer eller mindre skengravid mellan ÄL och BIM.. För idag på BIM kom mensen så punktligt så. Visst är det trevligt med större tuttar och så, men kroppen får gärna ge fasen i det tills det är på riktigt. :p Happ, försök 11 nu då. Få se vilken cykellängd den följer..

Fan då!

Att det ska vara så himla svårt att bli gravid:mad:.

Hade ni tänkt söka hjälp vid 12 mån om det inte blir nåt innan?

:( nej vad tråkigt.

Nu när jag varit gravid en gång tycker jag att PMS påminner väldigt mycket om graviditetssymptom...

Måste vara slitigt det där. Hoppas det är din tur nästa gång!

Fan då!

Att det ska vara så himla svårt att bli gravid:mad:.

Hade ni tänkt söka hjälp vid 12 mån om det inte blir nåt innan?

Det beror faktiskt lite på. Har sökt utbildning som jag hoppas komma in på och får besked nästa vecka. Kommer jag in så väntar vi med utredning tills utbildningen är klar, har vi kommit överens om. Känns bäst så. :)

Jag fick mens igen nu i början av månaden, men det var bara första försöket så känns helt ok :)

Men nu har jag fått jobb och vet inte alls hur vi ska göra. Känns lite taskigt att bli gravid direkt efter att jag börjat arbeta... Dessutom är det ett jobb med ansvar för ett projekt som avslutas hösten 2014. Så nu funderar jag på om vi ska sluta försöka ett tag och istället på att satsa på att börja om sommaren 2014. Varken jag eller sambon vill det egentligen...

Hur hade ni gjort?

Jag är nog av åsikten att man ska göra det man vill, vi började ju för över ett år sedan med sikte på ett "praktiskt" uppehåll. Men det har som sagt dragit ut på tiden, vilket vi inte visste från början.

Oavsett om det går fort eller långsamt för er så har du ju ingen aning om hur jobbet kommer att utveckla sig heller. Du kanske inte trivs alls och ändå vill byta innan 2014, eller så går allt jättebra och 2014 är du redan djupt insyltade i nästa projekt, ska ni fortsätta vänta då?

Ibland får man försöka att inte planera så mycket, ni kan ju spara er de första månaderna så du hinner börja ordentligt. Gör ju underverk för föräldrapenningen om du hinner jobba en stund också. Sen gör ni som ni vill!

För egen del har jag BIM idag, och kissade på en pinne i morse, en bra digital pinne som sa att jag var gravid. Efter 2 tidiga missfall så är det ändå svårt att vara glad, jag har inga som helst symptom så jag tror inte det kommer att hålla så länge den här gången heller. Frustrerande.

För egen del har jag BIM idag, och kissade på en pinne i morse, en bra digital pinne som sa att jag var gravid. Efter 2 tidiga missfall så är det ändå svårt att vara glad, jag har inga som helst symptom så jag tror inte det kommer att hålla så länge den här gången heller. Frustrerande.

jag säger då GRATTIS i alla fall och håller tummar och tår för att bebisen och din kropp förstår sig på varann!

Jag hade kört på jag och tagit det som det kommer.
Nu låter jag väl som världens pessimist men det är ju inget som garanterar att du blir gravid bums heller, bara att läsa i den här tråden säger ju att det inte alltid är jätteenkelt ....

Precis som Teilani skriver så finns det ju ingen garanti för att du trivs på jobbet heller.

Man kan egentligen inte veta nåt.
Du kanske blir sjukskriven i sjätte månaden och tappar hela arbetstiden, eller ocskå kanske du mår som en prinsessa, jobbar samma dag du har BF och är tillbaka på jobbet efter ett par veckor bara.

Nej, verkligen inget som säger att det kommer att gå fort...

Som det är nu är vi inne på att fortsätta försöka under sommaren och om det inte tagit sig då så kommer vi vänta till sommaren 2014 med att försöka igen :)

Även om vi båda två är så otroligt bebissugna så känns det bäst så

Vilken bra kompromiss! :)

det kan ju bli jättestressigt också om du verkligen brinner för jobbet och stormtrivs och måste avbryta ...

Jösses, kom på igårkväll att jag ska börja pendla i höst och ska åka buss 7 mil till och från jobbet. Om jag mår hälften så som jag mådde när jag väntade dottern så lär det inte bli kul ...! Får man ha med spypåse månne? :o :p :D

Grattis!!

men man behöver ju inte få symptom alls! Första gången fick jag sldrig symptom utan första tecknet förutom + var när magen började växa och det kom sparkar ;) Andra gången nu fick blev jag lite lite lite illamående i v 9, så jag håller tummarna för dig :)

Tack så mycket, det är väldigt svårt att slappna av bara. Varje gång jag känner hur det kniper i magen så tror jag det går åt skogen igen. Jag har inte haft panikont under något av missfallen utan det har känts mer som mensvärk. Och så känns det ju när livmodern växer på sig i början också, så jag vet verkligen inte om det är bra eller dåligt när det kniper. Vilket är rätt stressande.

Men om det blir missfall en tredje gång så blir det uredning, så på ett sätt känns det som om vi kommer framåt hur det än blir. Men jag vill ju helst inte vänta mycker längre om det kan undvikas.

Tack så mycket, att det ska behöva vara så här omständigt, folk får ju barn hela tiden. Men man får väl ha lite tålamod.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 576
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V