En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Kort om mig;
33 år, min man och jag har varit tillsammans i 8 år, gifta i 2, vi har försökt sedan maj förra året. Vilket resulterat i 2 graviditeter som slutat med tidiga missfall. Hoppas att vi ska bli gravida snart igen, borde ha ägglossning om ett par dagar, och att det ska hålla i sig den här gången.

Har några Islandshästar som inte arbetar alltför hårt, de är "typ tama" och mattes älsklingar.

Hej Ninni och Teliani!

Glömde skriva att jag är 28. Har varit sambo med min kille i snart 8 år.
Är klar med min utbildning om bara några veckor och har just nu "bara" en liten kisse.

Hur ligger ni i era cykler?

Jag har ÄL idag el. imorn. Blir BIM om ca 10 dgr, då min lutealfas är kort.

ÄL idag enligt uträkning, men tempen visar ingen sådan alls (inte "dippat") och inte samma känningar som jag brukar ha. Men mina cykler kan pendla mellan 30-36 dagar ungefär. Dag 20 idag i alla fall, så får vi se när ägget behagar släppa. :grin:

Ninni: använder du äl-test?

teliani: är äl över för dig?

jag har 1 v till BIM. tror inte det tagit sig denna gången. känns så otroligt att alla grejer skulle klaffa (befruktingen etc.).

ärligt talat tror jag det kommer ta minst ett år att bli gravid. fast jag är inte ledsen för det. känns skönt just nu. är inte stressad utan helt tillfreds med tanken på att man får vänta ett tag. jag försöker njuta så mkt jag kan av livet med min partner utan barn. sen kommer ju set vara över och en ny tid börjar.

Nej, använder inte ÄL-test ännu faktiskt utan kör bara på tempning. Blir nog ev att testa ÄL-test senare i sommar eller till hösten.

Det tog sin tid, men till slut släppte ägget. Hade inga känningar när det väl släppte, som jag hade veckan innan.. ÄL+6 idag i alla fall och de senaste 2 dagarna har jag vaknat upp med aningens större bröst. :p

Tack!

KL

Jag fick mensen förra veckan tyvärr, men man har ju som tur är fler chanser.

Hur gick det för er andra denna månaden?

Mens en dag tidigare än beräknat, har ibland kortare cykler på sommarhalvåret så inte helt oväntat, men tråkigt.

BIM-6 idag och tja, tuttarna fortsätter skena iväg. Från ingenstans fick jag helt plötsligt en massa energi och det har hållt i sig, så den ser jag till att ta tillvara på. Sambon påstår att jag "boar". :p Lite lätt molvärk till och från sen idag, men annars inget mer. Så vi får se om jag är "skengravid" igen eller om det är på riktigt denna gången.

Här sket dig sig också. Mens på ÄL+10.. Så en lutealfas på 10 dagar och nu på 9 dagar. Inte konstigt att man inte blir gravid då, ägget har ju inte en chans. Fått tid hos Gyn nästa onsdag och hoppas få lite hjälp där. Dock ska väl kort lutealfas vara bland det enklaste problemet att avhjälpa.

Jag hade också en lutealfas på 9-10 dgr förra månaden, men denna var den på 12-13. Visste inte att de kunde variera så, har ju hört att den ska vara i princip lika lång varje månad:confused:.

Men vad jag vet så ska det vara ok med 10 dgrs fas, det går tom å bli gravid med bara 8dgr.

Tror att man kan förlänga lut-fasen genom att ta hormoner som gör att ägglossningen kommer tidigare i cykeln.

Du får kolla med din gyn om du undrar.

Håller tummarna för oss alla nästa månad!

Hur pass lång lutealfas som är OK skulle jag tippa beror på när ägget fäster. Fäster det runt efter 10 dagar och man har 10 dagars lutealfas så blir det ju problem, men fäster det efter bara en 3-4 dagar blir det ju annat. Jag kommer nog nöta det mesta med Gyn på onsdag, lika bra att passa på. :p

Gynbesöket avklarat, med lite blandade känslor. Fick åtminstone en undersökning och blodprover togs, så det är jag nöjd med. Men sen att det babblades på om att "de som inte har koll på ägglossning och inte försöker pricka in, brukar bli gravida fort. Men de som försöker pricka in hela tiden är risken att det blir en noja och det låser sig och tar tid". Sen fick jag även höra att "om ni slappnar av i sommar så ska du se att det går bra". Jovisst hörru, för det är ju bara det det hänger på. :cool: Vi är inte så maniska att vi försöker pricka in alls, utan det blir när andan faller på, oavsett ägglossning eller ej. Sen fick jag även höra "Du är ju bara 24, då det är ju inte direkt bråttom". Så vi får se vad proverna visar, om de ser OK ut eller ej. Händer inget under sommaren så blir det fertilitetskliniken i höst för utredning.

Vilka jävla svar!!

Håller tummarna att det tar sig snart för er :)

Om det finns möjlighet för er att byta gyn så gör det, förfärligt okunniga svar! =/

Håller mina tummar och tår för er.

Till den bm skulle jag aldrig gå igen!

Jag tog ut min spiral 16 april och hade mens några dagar efter det. Fick sedan mens igen efter bara 14 dagar så är lite osäker på när den ska komma nästa gång. Borde vara inom en vecka så håller tummarna och försöker att inte noja :)

Gynbesöket avklarat, med lite blandade känslor. Fick åtminstone en undersökning och blodprover togs, så det är jag nöjd med. Men sen att det babblades på om att "de som inte har koll på ägglossning och inte försöker pricka in, brukar bli gravida fort. Men de som försöker pricka in hela tiden är risken att det blir en noja och det låser sig och tar tid". Sen fick jag även höra att "om ni slappnar av i sommar så ska du se att det går bra". Jovisst hörru, för det är ju bara det det hänger på. :cool: Vi är inte så maniska att vi försöker pricka in alls, utan det blir när andan faller på, oavsett ägglossning eller ej. Sen fick jag även höra "Du är ju bara 24, då det är ju inte direkt bråttom". Så vi får se vad proverna visar, om de ser OK ut eller ej. Händer inget under sommaren så blir det fertilitetskliniken i höst för utredning.

Otroligt okunnigt! Bästa sättet att bli gravid är ju just att pricka in ägglossningarna. Och det är en komplett myt att man blir infertil av att försöka bli gravid, ofrivillig barnlöshet har helt andra orsaker.

Svarar er alla: Ja, inte var jag nöjd efter det besöket inte.. Tur det var gratis. Det är första gången jag träffar denna Gyn och det är inte på den mottagningen jag egentligen brukar gå till, utan fick gå dit just för att denna Gyn bara håller till där tydligen. Så jag är glad att det inte är "min" mottagning, för hade det varit det så skulle jag utan tvekan bytt om jag fått henne som BM när jag väl blir gravid, det är ett som är säkert!

Synd att det blev en besvikelse med gyn, man vill så gärna att de direkt ska peka på det som fattats hittills och att det snabbt ska bli resultat, men det är ju inte alltid det är så enkelt.

Det minsta de kan ställa upp på är ju att vara kunniga i sitt jobb och att vara genuint stöttande tycker jag. Skönt att det inte är dit du ska gå sen!

Håller tummarna för att de inte hittar nåt konstigt i blodproverna, även om man gärna vill ha en förklaring till varför det dröjer så är ju det bästa om det bara är ren otur.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 576
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter