En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Vad tråkigt!

Men kanske bättre än att vara sen och gå och hoppas... Om man nu ska hitta något positivt :)

kl.

Hur går det för er?? Jag har följt tråden i smyg för jag och min pv har halvt om halvt försökt att bli med bebis :laugh: Men jag ville inte skriva något när det inte va riktigt aktuellt.

Men det är det nu :love: Jag är 8 dagar sen den här gången och det känns inte alls som mensen är på väg. Dom två senaste mensomgångarna har varit sena för att jag har stressat mig själv och min kropp för att jag ville bli med barn så mycket. Men det här månaden har jag tänkt på annat och verkligen tvingat mig själv att inte stressa upp mig. SÅ nu hoppas jag lite svagt att det tog sig den här gången ( är beredd på att få mens hela tiden så jag inte blir så besviken igen) Men det verkar hoppfullt den här gången faktiskt! Jag har inte känt av någonting alls :laugh: Och det gjorde jag när jag ville bli preggo! Då mådde jag illa, tyckte tuttarna växte och hade världens humörsvägningar...

Och grattis till alla er som går i väntans tider! :love:

Håller tummarna för er, om du är sen kanske det är dags att ta ett test;)

Jag ska ha mens idag enligt kalendern, men det känns inte som någonting är på G, hade jag varit gravid så hade jag nog ändå känt en del obehag så den är bara sen. Det var den förra månaden också, 5 dagar, känns som om min kropp motverkar våra försök. Nästa månad tänkte jag prova med ägglossningsstickor för att kolla att jag verkligen har ägglossning och inte går på tomgång.

Vi ska testa i helgen :love:
Pv som har varit väldigt "jag tänker inte bli glad och engagerad innan vi har ett plus på stickan" börjar tom låta hoppfull och glad :love:

Hur fungerar det när man får ett plus på stickan? Kontaktar man BV på en gång då? Eller väntar man ett tag? :laugh:

Jag litar inte alls på älstickorna. Jag har haft regelbunden mens i 8 månader (fick barn för 12 månader sen) och började kolla när jag hade äl.
Stickorna visade positivt dag 15 i varje cykel. Men jag har inte blivit gravid än.
Visst kan det vara så att det inte tagit sig bara. Men eftersom jag har ammat ända tills för någon vecka sen så misstänker jag att jag inte inte haft äl.
Stickorna kan bli positiva utan att något ägg släpper.

Fast det är klart, det funkar ju för många. Om man inte har någon koll på äl kan det ju vara bra att veta när i cykeln man har det.
Jag har tydliga äl-symtom så jag tyckte inte att jag behövde stickorna längre.

Spännande, hoppas ni får ett fint plus på stickan nu i helgen!

Själv har jag precis passerat ÄL, så vi får se hur det gick den här gången. :)

Har också, vad jag tycker i alla fall, tydliga ägglossningssymptom. Men om vi inte blir gravida inom några månader så börjar det bli dags att ta kontakt med sjukvården för att kolla så att det inte är nåt uppenbart fel. Då kommer de garanterat att fråga om jag använt ägglossningstickor, så det är lite i förebyggande syfte också.

KL.

Nu var det längesedan jag skrev här!
Har bytt jobb och fått en provanställning som jag med största sannolikhet tror kommer bli en tillsvidareanställning till hösten.
Även om jag är anställd inom kommunen och är garanterad jobb så vill jag vara kvar där jag är nu, så om allt går som vi vill så kan vi börja bebisverkstad till sommaren, så det kanske blir en liten vårbebis 2013 :D

Och jag är sjukt bebissugen och vill ha bebis nu nu nu!
Kommer aldrig orka vänta :crazy:

kl.

Nu har jag testat och det stod inte gravid.
Men jag har fortfarande inte fått någon mens, och jag brukar få den runt den den 10-14 :confused:
Så antigen hade testet fel eller så har min kropp hoppat över ägglossningen den här månaden.

Va lite besviken i början men nu känner jag att det är bara att gå vidare och tänka på annat tills det tar sig :love:

Läste jag att du var gravid i en annan tråd, grattis!

Börjar känna mig lite misströstande faktiskt, fick mitt andra missfall förra månaden. Hann bara nån vecka innan det gav upp den här gången, eftersom det var så tidigt så har jag inte varit inne på koll den här gången heller. Hade nog gärna gjort det dock, för jag har fortfarande lite värk i magen, och nu är det drygt 3 veckor sedan. Det gör inte jätteont, men det känns. Har testat en gång i veckan och hcg:et höll i sig rätt länge men i onsdags var det definitivt negativt så någon graviditet är det inte. Funderade på livmoderinflammation, men då ska man ha riktigt ont och feber också tydligen. Jag mår inte dåligt, men känner mig som sagt lite ledsen över att det inte vill sig för oss.

Vi har ju försökt i ett år nästa månad, men för att vi ska vara aktuella för någon utredning så måste det ha gått minst ett år utan någon graviditet överhuvudtaget eller minst ett dokumenterat missfall till. Blä!

Hoppas det har gått bättre för er andra som skrivit till och från i den här tråden!

Här sket det sig förra försöker också, så nytt försök och närmar sig ÄL igen. BIM på min födelsedag.

Tack :-D
Jag ska skriva in mig på fredag :love:

Det komiska är att den månaden jag blev gravid orkade jag inte bli besviken igen så vi försökte inte ens. Så jag tror verkligen man måste slappna av och tänka på annat för att inte stressa sin kropp.

Teilani: Gud vad tråkigt :( även fast det är jätte jobbigt med missfall så va det säkert något med bebisen som inte va bra. Helt enkelt kroppens naturliga sätt att stöta bort fel. ( det låter jätte krasst, men jag tycker det är lättare att se det så)

Då ska jag hålla tummarna att du får en extra present när du fyller ;)

Vi försöker så klart också igen, missade den här månaden då mannen är i USA på jobb, men det kommer ju en ny runt hörnet.

Det känns rätt motigt, jag vet ju att det inte finns något att göra när det försvinner så här tidigt. Och det skulle absolut vara hundra gånger värre med ett sent missfall! Men man hinner tänka och hoppas rätt mycket de där veckorna.

Ja ja, nya tag och inga alltför ledsna miner.

*kl*

Här har det inte hänt någonting alls, visade sig att jag behövde operera knät så spiralen fick sitta kvar. Nu är det dock en tid bokad och om 2 veckor ska den bort! Sedan är det bara hålla tummarna :)

Det komiska är att den månaden jag blev gravid orkade jag inte bli besviken igen så vi försökte inte ens. Så jag tror verkligen man måste slappna av och tänka på annat för att inte stressa sin kropp.
Nej det måste man inte. Möjligtvis om du har varit under så hård stress och press under så lång tid att din ägglossning har blivit helt rubbad, men lite vanliga oroskänslor över att det inte har gått vägen påverkar definitivt inte fertiliteten. Är så trist att folk reproducerar den där myten om och om igen.

men varför är det vanligt att par som har så svårt att få barn att dom adopterar blir gravida när dom har sitt barn och slappnar av?

Man kan påverka kroppen med psyket oroligt mycket, men visst jag kan ha fel.
Men är det inte skönare för en själv om man släpper pressen och mår bra istället?

Det är faktiskt lite spännande med att tempa. Känt mig febrig under natten och idag har tempen ökat med 0.6 grader. Så nu har jag "kläckt ägg". :p

men varför är det vanligt att par som har så svårt att få barn att dom adopterar blir gravida när dom har sitt barn och slappnar av?

Fast det där är ju bara ännu en myt som saknar vetenskapligt belägg? Vissa par som är ofrivilligt barnlösa blir gravida naturligt efter många år helt enkelt. Det kan t ex vara så att det bara är ett ägg av 100 som fungerar t ex.

Vet att det finns en amerikansk studie där någonstans runt 10% av de oförklarligt barnlösa (alltså inte alla barnlösa) så småningom blir gravida och att siffran är nästan exakt densamma, oavsett om de adopterat eller valt att leva utan barn. Har tyvärr tappat länken till undersökningen.

Och om nu det psykiska måendet och stress spelar så stor roll, hur kommer det sig då att kvinnor i krig, på flykt och med svåra missbruksproblem blir gravida? Hur kan en självmordsbenägen kvinna bli med barn? Hur kan en svårt psykiskt sjuk kvinna föda det ena barnet efter det andra? Hur kommer det sig att den omskrivna kvinnan i Österrike (eller var det Schweiz?), hon som hölls fången och våldtogs av sin far i en bunker i årtionden, blev gravid gång på gång?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 572
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar